Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1024 ggr
DiamondIce
7/23/14, 11:50 AM

Hur får jag dem att lägga sig och sova?

Jag spelar en kidnap challenge på min blogg just nu, och jag har ett litet problem: Simmarna jag kidnappar går inte och sover i sängarna jag köpt åt dem? De står och stampar om att de är trötta, svimmar ett tag och sen börjar det om igen 😕

Jag har prövat med olika sorters sängar och att ha dem på olika platser, men istället för att sova så lägger de sig och vilar ett litet tag på sin höjd!

Nån som har en lösning?

Annons:
Onslow
7/23/14, 12:54 PM
#1

En inte helt ovanlig bug. De löser sig oftast genom att antingen köpa om sängarna - vilket jag antar att du gjort - eller att rensa gamecachen. Testa att använda resetsim också.

Jag kan inte reglerna på kidnap challenge men du kan alltid köpa sovsäckar till dina offer och se om det fungerar.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

DiamondIce
7/23/14, 12:57 PM
#2

#1 Enda problemet med resetsim är att jag är rädd att de ska "rymma" om jag använder den :/ Men sovsäckarna ska jag prova! ^^

Onslow
7/23/14, 1:56 PM
#3

#2 Åh, du lägger inte till dem i hushållet! Borde läsa upp mig mer på utmaningar… För om de är en del av hemmatomten rymmer de inte, då teleporteras de till en säker plats på hemmatomten, så kan du använda moveobjects för att flytta tillbaka dem.

Lycka till!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

DiamondIce
7/23/14, 2:11 PM
#4

#3 Förlåt, borde varit tydligare 🤐 

Poängen med utmaningen är att man ska låsa in simmar utan att lägga till dem i familjen, därför kan jag inte styra dem utan de måste självmant gå till sängarna och sova, vilket de alltså inte gör :s

Upp till toppen
Annons: