Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1349 ggr
[TanatosNyx]
7/23/14, 10:41 PM

Socialen tar spökbarn?

Har skapat min en söt liten familj med ett litet pojkspöke, men jag får inte behålla honom hur jag än gör? socialen kommer och tar honom pga att han fryser… (han frös ihjäl). Jag skapade honom alltså som spöke, han har inte frusit ihjäl i spelet.

Hur ska jag göra för att få behålla min spökpojk? 🙂 (han fryser ju 24/7)

Annons:
[TanatosNyx]
7/26/14, 12:11 AM
#1

Ingen?

SimsBrooke
7/26/14, 12:13 AM
#2

Har du årstider? Isf kanske du ska kolla om du har tak över ditt hus

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[TanatosNyx]
7/26/14, 12:34 AM
#3

jag vet inte om jag har årstider, men övriga simmar gnäller att det är varmt och slappar i poolen 😛, och ingen annan sim (icke-spöken) påverkas så som spökpojken. 😕

SimsBrooke
7/26/14, 12:35 AM
#4

Men har du köpt Expansionspaketet årstider? http://cdon.se/spel/the_sims_3_%C3%A5rstider-21671562

För om du har Expansionspaketet Årstider, förstår jag varför socialen tar barnet. Då man måste ha ett tak över sina simmar när det är årstider ute, det blir ju både varmt och kallt =) hehe

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[TanatosNyx]
7/26/14, 12:38 AM
#5

Ja jag har årstider (seasons?). Och jag har tak, och det är mitt i stekheta sommaren och de andra i familjen springer i bikini 🤔

SimsBrooke
7/26/14, 12:49 AM
#6

#5 Det kan vara så att det är något speciellt som gör att spökbarnet fryser. Jag har aldrig haft ett spökbarn.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[TanatosNyx]
7/26/14, 12:57 AM
#7

Han frös redan från början när jag startade upp familjen, och det har bara fortsatt medan de andra är oberörda. Får man inte ha spökbarn? 🤔 känns ju himla knäppt att man kan skapa spökbarn men inte få behålla dem för socialen kommer 🤔 

har som sagt tak på huset, det är mitt i sommaren, han är inomhus, han har ytterkläder på mm, inget hjälper.

Mitchika
7/26/14, 2:54 AM
#8

Det är klurigt värre med ett spökbarn som "har dött" av vissa orsaker. Jag har aldrig provat att ha spökbarn av den varianten själv, men det är ganska logiskt när man vet hur spökena fungerar i The Sims 3. 🙂

Ett spöke som har dött av köld/dött av att frysa ihjäl fryser konstant, i och med att det var det som tog död på spöket. Även om just det här barnet inte har dött av den orsaken (eftersom att småbarn inte kan dö, även om man kan skapa småbarnsspöken) så är den fortfarande i spökformen och det är barnets registrerade dödsorsak. 

Olika dödsorsaker påverkar ett spöke på olika sätt och ett spöke som frusit ihjäl fryser alltid, vad jag har förstått det som. Jag vet dock inte hur det var tänkt med småbarn som konstant fryser när det är något som gör att socialen tar barnen. Det är en lite klurig situation du har hamnat i… Funderar

Om jag vore du skulle jag antingen byta spöktyp på småbarnet eller helt enkelt åldra upp honom till tonåring så snabbt som möjligt innan socialen hinner dyka upp. Därefter kan han frysa hur mycket han vill!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

marta01
7/26/14, 6:56 PM
#9

det är som #8 skriver simmar som har dött av köld fryser alltid. jag har aldrig haft spökbarn som dött på det sättet men jag antar att socialen  tar honom för att han fryser för mycket och tyvärr tror jag inte det finns något att göra åt det förutom det #8 skrev

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[TanatosNyx]
7/26/14, 7:06 PM
#10

Tyvärr hade jag stängt av åldrandet och spelat ett tag, så det fanns ingen chans att hinna få honom att bli tonåring. De tog honom dagen innan 😮

lite lagom fail…

Deviance
7/27/14, 2:00 AM
#11

#10 Om du velat kan du nog använda "Trigger age transition" med testingcheatsenabled true :)
Fast nu verkar det ju vara försent haha. Men verkligen skitkonstigt att socialen kunde ta ett spökbarn på det sättet. Känns som något glitchigt som EA inte riktigt tänkte igenom.

____________

hamstrar & fotografering

[TanatosNyx]
7/27/14, 10:20 AM
#12

#11 Det finns några sekundrar kvar att rädda honom på typ haha, jag ska prova 👍 problemet är bara att jag försökte flytta familjen för att se om allting "nollades", men pengarna för hushållet följde ju inte med, så dom har inte råd med sitt gamla hus 😟 nåja.

Hur funkar det fusket? Behöver jag skriva dit något mer?

00eme05
7/27/14, 11:41 AM
#13

Jag brukar radera socialen och adda dit barnet igen

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
[TanatosNyx]
7/27/14, 12:39 PM
#14

#13 hur gör man? :)

00eme05
7/27/14, 12:41 PM
#15

Testingcheatsenabled true Sedan håller man in shift och klickar på socialen och bilen och sedan radera föremål Sedan shift på barnet Och klicka på Lägg till i familjen

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[TanatosNyx]
7/27/14, 1:42 PM
#16

Tack! :)

Upp till toppen
Annons: