Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 1216 ggr
Nellywiggh
2014-07-24 13:19

vedugnen & Ljuvliga sötsaksbagari

Hejsan jag vet ej om detta är rätt kategori , men nu är det så här att jag har laddat hem och köpt från the sims 3 store innehåll 2 grejer , Monte vista , ljuvliga sötsaksbagariet , då är frågan varför jag inte kan använda dom nya grejer och bagarkollektionen , för göra nya rätter ? när man ställer ut grejer i spelet så är det som att det inte går att använda att det bara kan stå som prydnad , 

men jag vet ju mycket vell att man ska få olika bakrätter och maträtter av dessa båda !? hur kommer det sig att det inte går använda , har testat 3 olika städer för att se om det är orsaken , men det funkar i alla fall inte ..är det någon speciell stad man måste ha grejer eller lokalen ? för att kunna använda sig av det ? men det verkar ju skumt när jag betalt riktiga pengar.

Och det har funkat innan , dessutom har jag nyss om installerat the sims3 på min dator ..kan det vara därför det knasar? men isf ? är ju allt nytt och det verkar ju också skumt !

Snälla hjälp svara så fort någon kan !?!?!??

Annons:
Aniara14
2014-07-24 16:06
#1

Det kan bero på att din ccmerged.package fil är skadad, eller saknar rätt innehåll. Varje gång man köper nya Premium grejor från Store, och installerar dom genom Startprogrammet (=Launchern) så lagras det viktig information i den filen. Ifall det av nån anledning blir fel på den filen, så slutar många Premium saker helt att fungera, eller funkar bara halvdåligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Nellywiggh
2014-07-24 16:22
#2

Okej , men hur ska kan lösa detta ? går det att lösa på något sätt? isf vilket? tacksam för svar ! och hjälpen 😓

Aniara14
2014-07-24 16:25
#3

Det finns flera sätt att lösa detta på, och jag funderar just på vilket som kan vara det bästa och enklaste för dig.

Hur gammal är du ungefär, och tror du att du klarar att läsa instruktioner som är helt på engelska?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Nellywiggh
2014-07-24 17:06
#4

Jag är 25 ^^ så det klarar jag !ja vad snäll du e som hjälper mig!

Aniara14
2014-07-24 17:31
#5

Jaha, okej, men då kan du ta dig en titt på den här sajten. Där finns mycket information om hur ccmerged filen påverkar Premium grejorna i Sims 3.

Det finns även en länk där för att kunna ladda hem en ny sån fil. Filen är lagrad på ett Mediafire konto, men när man klickar på den gröna knappen Download, så hoppar det direkt upp ett helt annat fönster med fånig reklam som försöker lura en att ladda ner nåt skit. Det ska man inte göra, utan bara klicka bort det fönstret direkt med röda stängningskrysset.

Men nedladdningen funkar dåligt av nån anledning. Jag var tvungen att göra om proceduren minst ett halvdussin gånger innan det äntligen fungerade. Men nu har jag en ny sån ccmerged fil nedladdad på min dator. Jag ska kolla igenom den med både antivirus programmet och antimalware programmet för att vara säker på att den är okej.

Ifall den verkar bra så tror jag att du kan testa att ladda ner den också, men du kan ju vänta en stund först tills jag är klar med den.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Aniara14
2014-07-24 18:34
#6

Så där ja, nu har jag scannat ccmerged filen från Nonasims, både komprimerad och uppackad, och den var okej. Sen flyttade jag bort min egen sån fil och bytte ut mot den nya, och sen provade jag att spela med den i Monte Vista. Jag köpte vedugnen och bageriugnen åt simfamiljen där, och båda verkade fungera helt normalt.

Så då tror jag att du kan ladda ner och använda den också. Men glöm inte att kolla igenom den med ditt eget antivirus program, och antimalware också om du har det, innan du börjar spela. Jag tror inte att det ska vara nån fara, men det är lika bra att du gör det för säkerhets skull.

Hoppas att detta hjälper. Fast det kan ju vara nåt annat som har blivit fel också, det vet man ju aldrig.

När du har testat det så vore det kul ifall du kommer tillbaka hit och berättar hur det gick, ifall det funkade eller inte.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Nellywiggh
2014-07-24 19:32
#7

Testade att byta ut den där filen bara och packa upp den nya sen startade jag om spelet & så funkade allt igen ! , tack så hemskt mycket äntligen kan jag ha användning av det jag betalat för ^^

Nellywiggh
2014-07-25 09:42
#8

Hej jag :) det fungerade ju när jag gjorde som du sa igår , dock skedde det något annat med själva spelet för , nu kan jag inte prata med mina grannar eller umgås med dom efter jag hälsat på dom , det är som att dom bara finns där. men går inte röra !:S

Aniara14
2014-07-25 15:52
#9

Aj då, jaha det var ju inte så bra, laga ett fel och sen få ett nytt.😕

Har du några mods eller tredjepartstillverkat CC installerat? Alltså såna saker som inte är gjorda av EA själva?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: