Annons:
Etikettfusk
Läst 1710 ggr
[MikaelaR]
7/24/14, 1:56 PM

använder du fusk

Använder du något fusk när du spelar the sims?

Isåfall varför & vad?^^

Annons:
kokoskakan02
7/24/14, 2:23 PM
#1

brukar använda moveobjcts, resetsim och buydebug typ, i början använde jag motherlode hela tiden, mina simmar jobbade typ inte utan så fort de fick ont om pengar (typ 10.000) så fuskade jag till mig mer. Sen brukar jag använda bygfusk också

Aniara14
7/24/14, 3:29 PM
#2

Såklart jag gör, ha ha! 😃Annars skulle det bli skittråkigt att spela. Jag använder allt möjligt, testingcheats, motherlode, moveobjects on, resetsim *, buydebug, det fusket som låser upp tomter i Ändra stad och det som gör det möjligt att ändra fönster mm i lägenheter, skiftklick och Radera. Kommer inte på några fler just nu, men det finns det säkert, he he…

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[MikaelaR]
7/24/14, 3:40 PM
#3

kommer samma fusk funka på 4an minns att fusken ändrade sig några iaf från 2an till 3an

Clariiz
7/24/14, 5:28 PM
#4

Använder inga fusk. Tycker det blir tråkigt då :) Dessutom går det så snabbt att tjäna ihop pengar ändå.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

NordicSunset
7/24/14, 5:30 PM
#5

Jag tycker inte det är roligt alls med fusk! Använder endast motherlode & movobjects om jag ska bygga lyxiga hus. Annars så tycker jag det är roligare att spela utan!:)

Be the best version of you.

  • Zoella
mallsan
7/24/14, 5:50 PM
#6

Jag har endast sims 2 men jag brukar använda motherlode, boolProp testingcheatsenabled true och maxmotives hehehe :)

Annons:
KastKatt
7/24/14, 7:47 PM
#7

Endast hjälpfusk som "moveobjects" och liknande, och mods då!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Nelley
7/24/14, 11:53 PM
#8

nooo cheats is cheating! Fanns dock en tid då jag utövade mycket av denna svarta magi

Namiko
7/25/14, 1:23 AM
#9

Det första jag gör när spelet startat är att skriva in moveobjects on och hideheadlineeffects on. Detta för att jag alltid använder mig av poser och jag avskyr att se tankebubblorna och plumboben. Testingcheatsenabled är också välanvänt samt en hel hög med mods. Freerealestate samt motherlode/familyfunds används vid byggen inför historier där pengar inte spelar någon roll eller för att bli av med pengar i min legacy.

Det dröjde väldigt länge innan jag började använda mig av fusk i sims 3 då jag hade enorma problem efter användning av fusk i sims 2 vilket ledde till att jag var tvungen att installera om spelet flera gånger. Jag var livrädd för att få buggar som skulle göra spelet ospelbart helt enkelt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Rumblebee
7/25/14, 10:39 AM
#10

Använder bars diverse bygg och inredningsfusk så som constrainfloorelevation , move objects etc.

SimsBrooke
7/25/14, 10:51 AM
#11

Just nu använder jag inga fusk. Det gjorde jag bara i början när jag spelade "normalt" och inte spelade Legacy.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

kokoskakan02
7/25/14, 2:35 PM
#12

När fusk ändå är i samtalet så, är det någon som vet vad fusket för att bygga om basläget är?

Aniara14
7/25/14, 3:33 PM
#13

Basläget vet jag inte vad det är, men om du menar baslägren i Kina, Egypten och Frankrike, så tror jag att det är "enableLotLocking [true/false]" utan citattecknen, och sen klicka på hänglåset. Har inte gjort detta på länge, så jag är inte helt säker. Men du kan ju alltid pröva och se ifall det funkar.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
kokoskakan02
7/25/14, 3:38 PM
#14

Ok, tack :) ja, menade baslägren men tryckte på fel knapp

Flöffo
7/25/14, 4:46 PM
#15

Kan inte spela utan fusk. xD

Använder mest motherlode och testingcheatsenabled true (buydebug också). 

Ska försöka spela utan fusk någon gång. :))

//Flöffo

skotty
7/26/14, 4:47 PM
#16

Jag fuskade jämt förr. Motherlode, testingcheatsenabled osv. Nu använder jag dock bara byggfusk såsom moveobjects och constrainfloorelevation osv.

Squidon
7/27/14, 3:50 AM
#17

Man skulle kunna säga att jag är fast i ett fuskmissbruk :3 . Jag började fuska ganska mycket någon gång och nu skriver händerna in testingcheatsenabled av ren vana. Ni skulle ha sett mig när jag spelade legacy, det var nästan outhärdligt :D .

GemTwist
9/3/14, 5:00 PM
#18

Jag använder bara resetsim och moveobjects och ibland familyfunds om jag ska bygga ett hus bara. Annars spelar jag mer legacy och historie

SegerSims
9/3/14, 5:36 PM
#19

Tycker inte att jag fuskar då jag bara gör det när jag absolut måste med resetsim och moveobjects.

SegerSims
9/3/14, 5:37 PM
#20

Ha ha kom just på ett till och det är HideHeadlineEffects on, skulle just använda det. Vill ju inte ha den gröna symbolen och alla bubblor med i mina bilder :-)

Annons:
LottaV
9/3/14, 7:01 PM
#21

När Jag vill att simmarna ska göra klart det bom håller på med ex skriver en bok

Ett gott skratt förlänger livet

[MikaelaR]
9/3/14, 11:06 PM
#22

Kommer det vara nya fusk till the sims 4 eller kommer samma funka? minns ej om jag fråga!

Paxxie
9/3/14, 11:30 PM
#23

Brukar bara använda fusk om det uppstår någon bugg. T.ex om en sim sitter fast någonstans så använder jag resetsim, eller om en egenskap försvinner (verkar hända ibland när de åldras) använder jag Testingcheatsenabled true -> Edit Sim.

GemTwist
9/6/14, 11:07 AM
#24

#22 skriv in help i TS4 så kommer alla fusk upp. De flesta är med i TS3 men det är ju inte alla som TS3 har

Upp till toppen
Annons: