Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 3258 ggr
Amorita
2014-07-24 14:42

spela i fullskärm??

har nyss installerat the sims 2 ultimate collection från origin. Men när jag spelar så är det "svarta sidor". alltså spelskärmen täcker inte hela min skärm. vill ha fullskärm när jag spelar. Men problemet är att det bara finns alternativet "600x800" vad beror det på? tacksam för svar

Annons:
Onslow
2014-07-24 18:49
#1

Helt enkelt eftersom det är ett gammalt spel. Det är inte "tänkt" att spelas på widescreen.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Amorita
2014-07-24 23:06
#2

på min kompis dator är det fullskärm, så det måste ju gå på något sätt. Annars är det ju bara konstigt att det finns i inställningar om man inte kan ändra det

catcult
2014-07-25 03:13
#3

Kolla upp vilken upplösning du vanligtvis brukar använda (antagligen 1920x1080), följ sedan dessa instruktioner:

  1. Gå till mappen du installerat det i, \Fun with Pets\SP9\TSData\Res\Config
  2. Högerklicka på Graphic Rules.sgr och välj att öppna det i Notepad
  3. Leta efter texten där det står:

setting $High 

uintProp maxResWidth (radera siffrorna som står och ange 1920)

uintProp maxResHeight (radera siffrorna som står och ange 1080)

Spara och välj sedan Custom i menyn för grafikalternativ i spelet.

Har du en processor med flera kärnor stödjer inte The Sims 2 detta och det kan hända att det inte fungerar som det skall, detta löses med följande "tweak":

  1. Öppna spelet
  2. Öppna aktivitetshanteraren/task manager (beroende på vilket språk ditt operativsystem är inställt på), högerklicka på spelet, klicka på "Detaljer/Go to details"
  3. Högerklicka på The Sims 2 process under detaljer och klicka på "Set Affinity" (osäker på vad det heter på svenska, men du hittar det säkert)
  4. Bocka av alla CPU:er utom CPU 0

Detta sparas dessvärre inte och behöver upprepas varje gång du spelar.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Amorita
2014-07-26 01:24
#4

Tack! Ska testa det nästa gång jag spelar :)

Smulan80
2014-07-26 10:49
#5

Om du har väldigt gamla drivrutiner till ditt grafikkort så kan det också spela in vad man har för valmöjligheter i inställningarna/grafik i spelet.

Upp till toppen
Annons: