Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 939 ggr
Onslow
2014-07-24 17:52

Återställa åldern i ID?

Hej vänner!

Jag har nyligen läst att man tydligen inte får ge sina simmar en makeover (varken nya kläder, nytt hår, nytt smink, tatueringar, plastikkirurgi…) i utmaningar, eftersom det tydligen återställer simmarnas ålder till 0 (alltså, om de är småbarn med en dag till barn blir de småbarn med tre dagar kvar till barn, osv.)

Jag är världens absolut sämsta på att förklara, men har det hänt er? För jag kan inte minnas att det har gjort det för mig.

Anledningen är att jag tänkte starta en ID (Immortal Dynasty) och det är strikta regler mot makeovers innan ambrosia vilket jag tycker låter sämst då jag inte orkar med Maxis-hår och liknande.

Någon som vet vad de pratar om, och om det finns något sätt att undvika det?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
KastKatt
2014-07-24 19:50
#1

Kläder och hår är väl ok, men inte typ via testingcheatsenabled och sedan öppna CAS? Eller? Hm. Tycker att en karaktär levt ganska länge iofs.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Carry-Rocksalt
2014-07-25 09:32
#2

Det har hänt mig.
Som #1 skriver så funkar det med att ändra hår och kläder via spegeln och byrån utan att något händer med åldern, det är alltså testingcheatsenabled + CAS som fipplar med åldern.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-25 09:48
#3

När jag trycker på garderoben kommer inte planera klädstil upp längre! Därför brukar jag ändra deras kläder när på samma dag som dem fyller år. Direkt efter att dem har åldrats så går jag in i CAS med testingcheatsenabled. Det enda störiga är att dem då måste ha den klädstilen tills dem fyller år igen. Har nu upptäckt att det går att planera klädstilen med ett älvhus…. Förstår mig inte på sims ibland…

Onslow
2014-07-25 09:59
#4

Vilken tur.

Jag använder mig av mastercontroller > stylist eftersom jag är alldeles för lat för att springa runt. Mitt ID hus är väldigt stort, nämligen. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[masken123]
2014-07-25 10:22
#5

Men testingcheatsenabled true är ju ändå fusk, och får inte användas i de flesta utmaningar.😉

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-25 17:39
#6

#5 Jag vet, men det är det enda sättet att ändra kläderna (utom med ett älvhus, vilket jag inte upptäckte förrän generation 3, eftersom att den förstfödde i generation 3 är en älva). Därför har jag inte haft något fusk och satt på testingcheatsenabled när dem fyller år, bytt kläder och sen stängt av det igen. Nu kan jag använda älvhuset, men om framtida generationer inte är älvor så blir det lite weird….

Annons:
Upp till toppen
Annons: