Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1209 ggr
Onslow
2014-07-25 10:16

Ätten Andromeda - En Immortal Dynasty

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sa att jag inte skulle göra det till en grej här på sajten, men kan man bara inte göra det när man har så kul med en challenge? 😃

Merkurius Andromeda är förstfödd i ätten Andromeda, Väktarens utvalda att leda åtta hela generationer till odödlighet. 

Var sjutusende år kommer de tillbaka, och ingen vet varför. Alla i Simcity har slutat försöka förstå, men de vet att Väktaren ser, och att de måste hjälpa de Vaktade simmarna på sin resa. När åren gått, och alla åtta utvalda har nått odödligheten försvinner de spårlöst igen. 

Så när Merkurius kom till Sunset Valley visste alla vad de skulle behöva göra.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
2014-07-25 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Now, man kan inte direkt skapa sig ett hus värdig en odödlig ätt av simmar med 1300 simoleons. Vem är då bättre än fröken Agnes Rynkbak?

Sorgsen änka, och dessutom svinrik och duktig på konst och matlagning. En perfekt hjälpare i Andromeda-ätten. Men jesus, hon kan behöva något av en makeover.

Efter lite övertalning gick Agnes med på att flytta från sitt stora hus och fiiiina bil till den än så länge tomma tomten uppe på berget. Väktaren hade inget alls att göra med det, förstås. 😃

"Vi ska ha partyn varje kväll, Agnes! Det kommer bli aaaawesome!"

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nej, Merkurius! 😮

Jag vet att det finns potential bakom det där bedrövliga håret och hemska sminket, men du kan inte vara med henne!! Hon kan inte föda nästa generation åt dig!!

Så sluta titta på henne som att hon är det vackraste du sett! 😕

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Efter en Väktar-godkänd makeover är det dags att bygga huset.

Agnes!! Du är inte mycket bättre än Merkurius!! Sluta vara så söta tillsammans!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 10:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Först ut är växthuset. Det är inte riktigt färdigt än, jag skulle vilja ha lite klätterväxter och liknande, men ja.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 10:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hmm… något saknas…

… Mycket bättre. 😃

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[masken123]
2014-07-25 10:49
#6

OMG!!!!!!!!!🤫

Annons:
Onslow
2014-07-25 13:05
#7

#6 Hoppas att det är ett bra OMG? 😃

Huset är lång ifrån klart, det ser lite sorgligt ut just nu, utan så mycket saker jag vill ha och den hemska entrén… Men jag jobbar på det. Vi har lite ont om pengar just nu, så jag funderar nästan på om det börjar bli dags för en till rummis…

Bilderna vill inte laddas upp, vet inte vad som är fel?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu tror jag det funkar?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Agnes var redan på nivå åtta i målning, vilket är topptopp för mig, så hon fick börja måla för att maxa färdigheten av ingen direkt anledning annat än att jag kan.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

… och Merkurius begav sig till sommarfestivalen. Mina förhoppningar var att hon skulle träffa någon, och det gjorde hon ju. Jag vet dock inte hur charmad han blev av hennes vackra leende.

Nu får hon väl skärpa sig, inte kan hon sukta efter Agnes hela livet! Jag tror du saboterar för mig med flit, Merkurius. 😕

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-25 13:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hon bjöd dock ut honom igen (Väktaren bestämmer och han SKA bli pappa till generation 2, varesig Merkurius vill eller inte!!) och blev lätt överraskad över att han hunnit gå från ungdom till vuxen på bara ett par timmar.

Oh well, han har vackra drag och fina ögon. Det funkar.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[masken123]
2014-07-25 17:41
#12

Ja, det var ett bra OMG!😃 Huset är verkligen jättefint, men skulle du kunna förklara lite närmare om hur själva väktargrejen funkar, är det enbart för historien, eller är det en riktig utmaning?

Bara Anna
2014-07-25 19:41
#13

Väktare = Du som spelar! Det är "bara" ett sätt att skriva som passar otroligt bra för Immortal Dynasty.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Onslow
2014-07-26 19:01
#14

Precis som Bara Anna säger. Den som spelar, alltså jag i detta fallet, är Väktaren. 🙂

Jag är borta över helgen och även om det här inte är tänkt som en detaljerad historia (som min Legacy Hawthorne, skamlös reklam you know) men jag har inte sett någon ID på den här sidan inte så tänkte om folk kanske är intresserade.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Carry-Rocksalt
2014-07-27 08:25
#15

Wow, vilken häftig gård! Följer! :)

Onslow
2014-07-30 10:08
#16

Gud, vad pinsamt! Jag blev så taggad på hus bedårande generation två var att jag helt glömde fixa skulptur och målning av honom! Så tekniskt sett har jag redan förlorat. 😕

Tänker dock fortsätta spela, då detta var något av en testrunda för att se om jag kunde klara av det.

Uppdatering kommer inom kort!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-30 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Agnes började måla Merkurius porträtt - lite för mörkt för min smak, men nu är det klart iallafall.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-30 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

… Och Romeo, som nykomlingen i huset heter, börjar jobba på sin skulptering. 😃

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-30 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Agnes har ju alltid velat ha barn, men efter att hennes älskade man dog var hon säker på att hon skulle dö ensam. När hon sedan blev en av de Vaktade blev hon helt säker, tills Merkurius berättade för henne att hon fortfarande kunde bli mor.

Välkommen till huset, Adrian! En söt liten pojke med väldigt vackra, lila ögon. Han liknar såklart inte Agnes, då han är adopterad, men nog älskar de varandra som en riktig familj ändå. 😃

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-30 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

… även om Väktaren såklart hade något att säga till om gällande hans kläder och hår.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
2014-07-30 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Ooooch hon lär honom allt hon kan! 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-30 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Det är fullt upp i huset. Flera dagar går av endast målning, skulptering, trädgårdsarbete… Men Romeo och Merkurius hittar alltid tid till varandra, trots allt. 

(De är galet fina tillsammans!)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-08-05 18:43
#23

Helt ärligt är jag riktigt kass på det här, haha! Jag har egentligen förlorat utmaningen, men har fäst mig så pass vid familjen att jag kommer fortsätta spela ändå.

Det jag har misslyckats med är att minnas att fixa porträtt och skulpturer, resten är inga problem.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Upp till toppen
Annons: