Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1412 ggr
Castiel.
2014-07-28 13:03

"Sims3 Launcher has stopped working"

Jag får meddelandet "Sims3 Launcher has stopped working" varje gång jag ska installera en ny värld till mitt grundspel. Jag har senaste versionen av alla spel jag äger, startprogrammet är uppdaterad till senaste versionen. Vad har hänt?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Castiel.
2014-07-28 13:38
#1

Ingen som vet hur jag fixar det här?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-28 18:53
#2

Gå in i din hårddisk -> program (x86) -> Electronic Arts -> The sims 3 Övernaturligt (t.ex.) -> Game -> Bin -> TH3EP07 (olika i alla) 

Detta kanske funkar, är inte säker. Då öppnas spelet direkt och Launchern kommer inte upp. Detta är egentligen ingen riktig lösning, mer än tillfällig lösning. Glöm inte att den sista heter annorlunda på allas spel! Hoppas det funkar och lycka till!

Castiel.
2014-07-28 18:58
#3

Jag behöver launchern eftersom jag ska installera nya städer…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-28 19:05
#4

#3 Aha, tänkte mer om du ville spela. Kan du inte gå in på hämtade filer och flytta dem därifrån till worlds mappen? Annars vet jag inte vad du kan göra… 😕

Castiel.
2014-07-28 19:14
#5

#4 jag ska testa och se om det fungerar

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-28 19:19
#6

#5 Är absolut inte säker, men det är värt ett försök! 😉

Annons:
Castiel.
2014-07-28 20:07
#7

Jag hittade inte någon mapp som hette Worlds, men jag testade att lägga de nya städerna i själva Sims 3 mappen.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-28 21:11
#8

#7 Det kommer inte att funka. Gå in på dokument -> Electronic Arts -> The sims 3 -> InstalledWorlds . Kanske inte funkar, men värt ett försök!

Upp till toppen
Annons: