Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1699 ggr
angie91
2014-07-28 16:41

Legacy Swala - Att kämpa & våga drömma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej & hjärtligt välkommen till min allra första legacy!

Bakrundsstory:

Denna historia tar sin början med min grundare Luna Swala. Hon är en udda figur som pågrund av sin svåra uppväxt rymt hemifrån för att söka lyckan i staden Riverview.  Hon har ärvt sin bortgångna adoptivfaders tomt som ligger i det allra lyxigaste delen av staden. Den är stor och vacker men Luna har inte mycket pengar och börjar på i princip noll kronor.  Hon drömmer om att en vacker dag bli ett stjärnankare. Det här historien tar sin början, läs och enjoy!

Luna har egenskaperna: Ambitiös, Tungsovare, Kleptoman, Aggresiv och Konstnärlig.

Annons:
angie91
2014-07-28 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Luna upptäcker snabbt att hennes pengar inte räcker långt. Hon har endast råd med väggar och tak till ett rum och när det är färdigt finns inte mycket över till att möblera de få kvadratmetrerna. Hon kombinerar badrum, kök och sovrum i ett tills pengarna är helt slut.

Trots detta känner jag mig mer nöjd än på länge. Detta är mitt eget och jag kan starta ett nytt liv här, långt bort från min stränga mor. Nu vågar jag drömma igen!

angie91
2014-07-28 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Luna nyfiken som hon är, beger sig ut på upptäcktsfärd i sitt nya kvarter. Hon fascineras över de pampiga husen som ligger granne med hennes egna. Hon drömmer om själv kunna bo i ett sådant vackert hus!

Men än så länge vågar jag inte knacka på, i rädsla att någon som är bekant med min mor ska känna igen mig…

angie91
2014-07-28 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Näst på tur är att utforska staden och konstnärlig som hon är beger hon sig självklart först till konstgalleriet. Här upptäcker hon finare konst än hon någonsin sätt tidigare. 

Jag som bott hela sitt liv ute på landet, har äntligen kommit till storstan!

angie91
2014-07-28 17:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hon beger sig sedan till mataffären för att försöka på något sätt få tag i något att äta. Kleptoman och hungrig som hon är efter dagen så tar hon till det äventyrliga sättet att stjäla mat. Och för att de ska se mindre suspekt ut så pratar hon med ägaren på väg ut..

Det verkar lyckas denna gång, oj vilken kick jag får av detta!

angie91
2014-07-28 17:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Väl hemma igen inser hon att hon inte kan stjäla mat varje dag utan att bli upptäckt och bestämmer sig därmed att skaffa sig ett jobb. Hon söker förbryllat igenom alla tidningsannonser och längst ner, när hon nästan gett upp hoppet hittar hon ett yrke inom journalistik som tidningsutdelare.  

Nu kan det bara gå uppåt!

angie91
2014-07-28 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Efter att ha varit nervös en hel natt så går det faktiskt över förväntan på jobbet. Inga större misstag och chefen verkar ha ett gått öga för ambitiösa simmar som Luna.

Även om uniformen inte direkt faller mig i smaken,  så är det bäst att hålla det för mig själv..

Annons:
angie91
2014-07-28 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

För sin första lön köper Luna ett tvättställ, då disken bildat högar. Hon kanske inte är prydlig men så nära man kan komma det i alla fall..

Äntligen har jag råd med nya möbler!

angie91
2014-07-28 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu när igen verkar känna igen henne under sin dolda identitet så bestämmer hon sig för att under sina lediga helg besöka den så omtalade sommarfestivalen.  Här testar Luna att åka rullskridskor med diskonterbart resultat och även att delta i en "äta mest tävling".

Synd att jag inte vann med kul hade jag i alla fall!

angie91
2014-07-28 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

På vägen hem får Luna plötsligt syn på denna främling som hon bara måste hälsa på! De klickar direkt då båda är konstintresserade, hon bestämmer sig för att hålla ögonen öppna för denna sim..

Herregud vad bra han såg ut!

angie91
2014-07-28 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Senare under dagen då hon tänker på sin ensamhet, drabbas Luna av en medelålderskris som gör att hon bestämmer sig för att börja träna, i alla fall tillfälligt.. Men då hon inte är särskilt atletisk väljer hon att testa simning..

_Kanske inte var något för mig.. Tänk om jag inte kommer upp!
_

angie91
2014-07-28 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Medelålderskrisen ger i alla fall annat resultat, då Luna anstränger sig extra mycket jobbet och lyckas få sig en befordran. Hennes nuvarande tjänst är Stavningskontrollant.

Äntligen blev jag befordrad, nu ska jag nå nivå 3!

angie91
2014-07-28 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Med bonusen från sin befordran bestämmer sig Luna för att investera allting i sitt "hus". Hon fixar tapeter, golv och en ack så efterlängtad dusch..

Det tar sig, nu trivs jag lite bättre hemma!

angie91
2014-07-28 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

På väg hem från jobbet träffar hon den snygge mannen igen. De snackar lite innan hon måste dra vidare hem på grund av trötthet.. Hon fick nu veta att han heter Billy och är samma stjärntecken som henne.

Kan det vara ett tecken att vi ses igen, pinsamt att ses efter jobbet i alla fall..

Annons:
angie91
2014-07-28 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Utan varken pengar eller plats så får man helt enkelt stå och läsa. Om inte annat är de liiite träning. Luna kämpar för att få en till befordran. Även om hon är omtyckt av chefen verkar inte riktigt kollegorna tycka samma sak..

Undrar vad de beror på?

angie91
2014-07-28 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Billy tar steget och bjuder ut Luna på en dejt och det börjar bli mer än bara bekanta. Det har en mysig dejt i stadens park och njuter av stjärnorna när natten börjar närma sig.

Ska jag våga kyssa honom?

angie91
2014-07-28 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Efter att ha velat länge nog tar hon sig mod att våga och det blir besvarat! Därefter börjar klockan bli mycket och de säger farväl efter en toppen dejt.

Vad underbart att få sin första kyss!

angie91
2014-07-28 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Efter gårdagens toppendag känner sig Luna på extra gott humör när hon beger sig till jobbet. Tidningsredaktionen hon jobbar på, bara växer och växer och numera så sitter de i den här stora byggnaden.

Tänk att bli stjärnankare här!

angie91
2014-07-28 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hon extraknäcker även som mekaniker i kvarteret för att dra in lite extra simdaler. Då alla grannar är mer än tio gånger så rika som Luna så tjänar hon sig en bra slant för besväret. Här renoverar hon grannens tv.

Allt för att kunna bygga mitt drömhus!

angie91
2014-07-28 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Alla pengar som hon tjänar går till att fixa till huset så mycket som möjligt. Och nu börjar allt slit ge resultat som syns på utsidan, då bland annat toaletten fått ett eget rum. Huset ser numera ut såhär!

Tänk så långt jag kommit sedan jag flyttade från Sunset Valley..

angie91
2014-07-28 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

De börjar ses allt oftare Luna och Billy.. Rättare sagt så ofta de båda är lediga samtidigt. Detta är en sådan kväll och efter en magisk dejt gåendes hand i hand längst vattnet så…

Ska jag våga?

Annons:
angie91
2014-07-28 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hjärtat i halsgropen så tar hon modet till sig och ställer frågan, vill du gifta dig med mig? Smått chockad tar det en låååång sekund innan hon får svaret hon alltid drömt om, JAA!

Tur!

angie91
2014-07-28 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Som en förlovad kvinna känns världen lite lättare och Luna känner sig lyckligare än hon någonsin känt sig förut. Tänka att hon vågade lita på någon trots att hon blivit sviken så många gånger förut. Hon firar sin lycka med att bara skratta hela de kommande dagarna.

Tänk att man kan känna såhär, vilken skillnad från tidigare!

angie91
2014-07-28 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

De har bestämt sig för att gifta sig så snabbt de får råd, så de jobbar extra hårt och mycket. Allt för att göra den speciella dagen ännu mer speciell!

Även om de känns tråkigt att hon brutit all kontakt med sin familj efter misshandeln och därav inte kan dela denna stund med de hon egentligen skulle vilja..

Aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle bli någons fru, stackarn.. xD

angie91
2014-07-28 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Då Luna jobbade på Halloween hann hon inte gå på någon fest. Men hon fick se ett par utklädda simmar i alla fall, då ungdomar och barn kom och frågade om bus eller godis. Självklart gav hon godis, annars vet man inte vad som kan hända…

Vad roligt att traditionen lever kvar.

angie91
2014-07-28 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Så var äntligen den stora dagen här. Då Billy Casper vart Billy Swala! De sa ja till varandra i en liten intim ceremoni på gården under en hjärtformad båge.

Ett perfekt ögonblick!

angie91
2014-07-28 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Välkomna denna sim in den lilla men förhoppningsvis snart växande familjen Swala! Billy är en konstnärlig, lättsovande, opassande, överkänslig och ambitiös sim.

Tack så mycket!

angie91
2014-07-28 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Som ni såg lite grann på föregående bild så passade familjen på att med sina extra tillgångar piffa till huset lite extra. Detta vart resultatet tills vidare.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-07-28 21:11
#28

Följer! 😃

kokoskakan02
2014-07-29 13:13
#29

Följer

angie91
2014-07-29 21:21
#30

Åh va kul, tack :)

angie91
2014-07-29 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

De följande dagarna efter bröllopet börjar Luna känna sig sjuk och illamående. Det bli bara mer och mer för varje dag..

De är säkert bara något dåligt jag har ätit eller magsjuka..

angie91
2014-07-29 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Billy tar hand om Luna så gott han kan medan han samtidigt försöker hitta ett nytt jobb. Han drömmer om att bli rockmusiker men de är riktigt svårt att hitta ett band att spela med..

Hoppas jag hittar något snart.. Som jag passar ihop med också!

angie91
2014-07-29 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Precis när Luna var påväg till doktorn för att kolla upp sitt illamående känner hon en spark i magen. Hon springer genast och köper ett graviditetstest.. Det visar positivt, de ska bli föräldrar!

Det var en oväntad men glad överraskning! Nu måste jag berätta för Billy..

angie91
2014-07-29 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Luna tar mod till sig och berättar för Billy så snabbt han kommer hem från affären. Han reagerar precis såsom hon hoppas och blir överlycklig! Hon hoppas på en flicka och han på en pojke.

Även om vi blir lyckliga så länge barnet är friskt!

Annons:
angie91
2014-07-29 21:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

De kommer fler goda nyheter inom de närmsta dagarna, då Billy hittar ett jobb som innebär att han arbetar på lägsta nivån inom musikbranschen. Han väljer att våga chansa, detta kan ju leda till något större!

Vad roligt att få börja jobba igen, de behövs nu när vi har en knodd på gång..

angie91
2014-08-01 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Livet flyter på för den växande familjen Swala och en vacker vinterdag börjar Luna få värkar. De beger sig genast till sjukhuset där förlossningen drar igång..

Äntligen är dagen här du vi ska bli föräldrar!

angie91
2014-08-01 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Förlossningen går överförväntan och snabbare än väntat får Luna och hennes FLICKA lämna sjukhuset och bege sig hem. Hon föds med egenskaperna tungsovare och ivrig. De funderar länge på vad de ska döpa sin dotter..

Och vi bestämmer oss för Isabelle!

angie91
2014-08-01 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Välkommen till familjen Isabelle Swala!

De har jobbat hårt och sparat ihop pengar för att kunna bygga ut huset och ge Isabelle ett eget rum. Detta blev det färdiga resultatet.

Åh vad nöjd jag blev!

angie91
2014-08-01 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Även om småbarnslivet är tufft så försöker de att njuta av det så mycket som möjligt. Isabelle är ett ganska temperamentsfullt spädbarn som kräver mycket uppmärksamhet..

Men det ger jag henne gärna!

angie91
2014-08-01 11:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Mitt i baby yran lyckas även Billy bli befordrad. Han går från att vara ett fan till scenarbetare. Från och med nu arbetar han för det mesta i denna byggnad.

Äntligen lyckades jag ta ett steg uppåt!

angie91
2014-08-01 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Senare samma vecka börjar Luna känna sig lite illamående. Hon tror att hon dragit på sig influensan men för att vara säker går hon och köper ett graviditetstest. Och det visar…. Positivt!

Jag är gravid igen så snabbt efter vår dotter föddes..

Annons:
angie91
2014-08-01 11:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Vinter i Riverview detta år är riktigt tuff. Inte ens snögubbarna kan stå emot vindarna. De håller sig mest inne och förbereder sig för att bli tvåbarnsföräldrar.

_Jag längtar så mycket efter dig mitt barn!
_

angie91
2014-08-01 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Så var de även dags för Isabelles födelsedag! Hon växer upp och ser ut att så här och ser ut ta efter sin pappa väldigt mycket. Förutom Lunas stora ögon, det kanske blir en fantastisk kombination?

Grattis från mamma och pappa på födelsedagen! Jag kommer ihåg den som att det var igår.

angie91
2014-08-01 11:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Kort därefter börjar Luna få värkar och de beställer en barnvakt till Isabelle och beger sig direkt till sjukhuset. Där förlossningen sätter igång…

AJ!

angie91
2014-08-01 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Det blir även denna gång en FLICKA. Två döttrar! Luna ser inte helt nöjd ut med barnvakten som tog hand om Isabelle. De funderar samtidigt på vad de ska döpa denna flicka till som föddes med egenskaperna lättsovare och konstnärlig.

Välkommen min älskade dotter!

angie91
2014-08-01 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Välkommen Fiona Swala!

De valde att gå med det ovanliga namnet Fiona. Detta förslag var Billys och de tyckte att de passade så bra till den filur att de bestämde sig direkt. Såhär ser hennes rum ut.

Isabelle och Fiona är våra döttrar!

Simslish
2014-08-01 22:45
#47

Följer!

angie91
2014-08-02 09:53
#48

Kul, tack så mycket! :)

Annons:
angie91
2014-08-02 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Förutom barnens nya rum så händer det en massa annat i huset också då ett vardagsrum byggs för pengar från deras semesterersättning. Luna tittar nu på huset och tänker tillbaka på hur de såg ut när de endast bestod av ett rum och hon dessutom var ensamstående…

_Tänk vad långt jag har kommit på alla plan utan besvär dessutom..
_

angie91
2014-08-02 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Isabelle är en riktig "pappas flicka och prinsessa", de spenderar väldigt mycket tid tillsammans och blir snabbt bästa vänner. De lär sig tillsammans att gå, prata och använda pottan.

Duktig du är min underbara dotter!

angie91
2014-08-02 10:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Medan Fiona är på god väg att bli en riktig morsgris. Det är tur att de har två fantastiska döttrar så de slipper slåss om den enas uppmärksamhet.

Tänk om de kunde få vara så här små och oskyldiga för evigt..

angie91
2014-08-02 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Luna tar sig även i kragen och börjar prova på sitt stora intresse som är konst. Hon börjar enkelt med små tavlor som hon säljer på loppis för en mycket billig peng. 

Undrar om jag har någon talang för det här..

angie91
2014-08-02 10:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Tiden går fort när man har roligt som uttrycket säger och Luna växer upp till åldring. Hon känner sig gammal och funderar länge på om hon ska färga håret till sin ursprungliga hårfärg men blir övertalad av Billy att behålla..

Alla blir gamla till slut, önskar bara att de inte var jag..

angie91
2014-08-02 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Även om huset blivit större finns det fortfarande ingen plats för Billy att öva på gitarr, så han för helt enkelt stå utomhus oavsett årstid…

Hurvas..

angie91
2014-08-02 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Därefter är det dags för Fionas födelsedag och hon utvecklar egenskapen ond.. I övrigt verkar hår- och ögonfärg tas efter från mamma Luna. Att sedan under kalaset få hela familjen på ett foto är som ni ser inte helt enkelt..

Vi är inte den mest fotogeniska familjen direkt..

Annons:
angie91
2014-08-02 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Tiden som tvåbarnsförälder där båda barnen är småbarn samtidigt, går på så sätt dubbelt så snabbt. Det blir därav svårt för familjen att hitta på aktiviteter tillsammans men att ta promenader hinns med i alla fall. De musikaliska i familjen, Billy och Isabelle nynnar självklart på vägen!

Trevlig att komma ut i den friska luften!

angie91
2014-08-02 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Luna lyckas under tiden få en tjänst som tidningens nya bloggare. Han skaffar sig en ny outfit första dagen till ära!

Hoppas det går bra!

angie91
2014-08-02 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Inför sin sjuårsdag passar Luna och Billy på att ställa till ett riktigt kalas i Isabelles ära. Hon har fått välja tårta och bjuda in vänner från dagis. Nu väntar skolan runt hörnet!

Lycka till min dotter!

angie91
2014-08-02 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Luna och Billy vill ta mycket bilder under flickornas uppväxt. Som de kan se tillbaka på då de blir äldre. Här är ett smakprov på en av de finaste bilderna som hamnat i familjens fotoalbum.

Isabelle  Swala snygg som ni far och tuff som sin mor..

angie91
2014-08-04 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Isabelle fortsatt ett av de mest fantasifulla barnen och gillar att leka "kung över hovet". Här vid vardagsrumsbordet!

Vågar ni bryta mot kungens vilja..?

angie91
2014-08-04 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Det rullar på och kort därefter är det dags för Fionas födelsedagskalas. Hon följer i sin systers fotspår och väljer samma smak på tårtan bland annat..

Grattis Fiona!

angie91
2014-08-04 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Men mitt under kalaset börjar födelsedagstårtan att brinna. Tur är det att familjen äger en egen brandsläckare så Billy hinner släcka elden innan brandkåren kommer..

Vi måste köpa ett bättre brandlarm..

Annons:
angie91
2014-08-04 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Trots att kalaset blev rörigt så får Fiona en bra uppväxt. Hon ser numera så här stilig och olik sin syster ut.

Min andra dotter är lika fin som min första, vilken tur jag har!

angie91
2014-08-04 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

När helgen och alla kalas är över är det dags för flickorna att börja i skolan. Första dagen är de båda nervösa men då de ska börja på samma skola kan de stötta varandra!

Det känns skönt att flickorna äntligen ska få börja i skolan!

Upp till toppen
Annons: