Annons:
Etikettövrigt
Läst 820 ggr
neasfotografier
2014-07-28 22:59

Vad använder ni för dator? (PC)

Vad använder ni som spelar på PC för dator?
Har ni något tips på en hyfsat billig bärbar dator som orkar med Sims 3 och flera expansionspaket?

I dagsläget har jag en Macbook Pro men Sims vägrar funka vad jag än gör. Det fungerade förut men nu har det bara gett upp.
Så därför frågar jag efter en billig bärbar spel-pc enbart till Sims 3.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-07-29 00:18
#1

Jag har en packard bell som funkar utmärkt. Fick den av min pappa för ett par år sedan. Har åtta expansions och ett prylpacket till mitt sims 3. Plus en massa nerladdat innehåll och en del bilder. Och på allt det lite andra personliga bilder, dokument mm. Trots det är minnet knappt halvfullt. Vet inte exakt vilken packard bell det är eftersom jag som sagt fick den, men dem flesta packard bell fixar sims utmärkt! 😃

Aniara14
2014-07-29 09:59
#2

#0 Har du testat att använda Bootcamp för att kunna spela Sims 3? Det verkar ju lite småpilligt, men om du får det att funka så behöver du inte köpa nån ny dator alls.

Här finns en jättebra hemsida som bara handlar om hur man ska göra för att spela Sims 3 så bra som möjligt på sin Mac dator.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

neasfotografier
2014-07-30 19:44
#3

Försökte förstå mig på det där med BootCamp, men det gick inte så bra. Och så kändes det alldeles för krångligt för att jag skulle förstå hur man gör.
Behöver dessutom en Windows-kopia och det har jag ju inte.

Men tack för tipset ändå! :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

marta01
2014-07-30 21:20
#4

jag kör på samma slags dator som #0 och har alla ep och några pp och det fungerar utan problem

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Upp till toppen
Annons: