Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1006 ggr
mmaddep
2014-07-29 18:59

"Sims 3 har slutat att fungera"

Varje gång jag försöker starta spelet, eller bara installera eget innehåll från launchern så kommer det alltid upp en liten ruta där det står "sims 3 har slutat fungera programmet kommer att stängas tills vi funnit en lösning på problemet" typ. Någon som har någon aning om hur jag skulle kunna få det att fungera? Det fungerade helt normalt sist jag spelade men nu kommer jag ingenstans. Det enda jag gjort sedan sist jag spelade är att jag laddade ner några saker och typ 2 mods.

Annons:
Aniara14
2014-07-29 19:10
#1

#0 Ja, att ladda ner olika tredjepartstillverkade grejor verkar vara ett helt suveränt effektivt sätt att få en massa buggar och alla möjliga konstiga problem med spelet.

Därför är det mycket bättre att bara använda EA:s egna grejor. Det har jag alltid gjort, och därmed sluppit massor av krångel. Fast helt problemfritt är det nog inte för nån, inte för mig heller.

Du kan ju testa att göra en s k Factory reset, och se ifall det hjälper. Om det gör det, så är det nästan säkert att felet beror på nåt dåligt som finns i din användarmapp.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Simlover
2014-08-15 22:29
#2

Gammal tråd men högerklicka på ikonen på skrivbordet och tryck på "Öppna filens sökväg" tryck på den längst ner, då startar du utan startmenyen

Upp till toppen
Annons: