Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 782 ggr
Lamina
8/2/14, 8:09 PM

Vilka spel ska jag köpa?

Så jag bestämde mig för att nu när jag har en dator värd namnet kanske det kunde vara en ide att dra fram The Sims 3 spelen och spela lite. Sagt och gjort, jag grävde igenom högen med spel och lyckades hitta en hel hög med The Sims 3 spel. Inte så många som jag vill minnas att vi hade dock… Men! Jag kan ju köpa till dom jag vill ha på Origin. Insåg bara inte hur många det egentligen fanns… Med ett pris på 400kr styck vill man ju inte gå lös hur som helst heller. Kan tänka mig max 3-4 spel.

Husdjur är givet. Lite irriterande bara att jag måste köpa det då jag VET att vi haft det. Sen ligger valet mellan Semesterparadis eller Världen runt och Övernaturlig eller In i framtiden. Vilka skulle ni valt? Vad innehåller dom olika spelen?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
8/2/14, 8:13 PM
#1

Ehh… Såg nu att jag redan har Destination Världen. Något annat spel ni tycker är bra och värt att ha? Eller kanske ett prylpaket?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ocheeva
8/2/14, 8:21 PM
#2

Årstider är helt fantastiskt om du inte har det - mest för att det ger världen i sig mer liv. Utöver det är In i framtiden super, speciellt för historieberättande och/eller rollspel ♥

Lamina
8/2/14, 8:25 PM
#3

Jag var inte så förtjust i Årstider på 2:an faktiskt. Mest för att mina simmar frös ihjäl hela tiden. (Kan ju ha att göra med min förkärlek att bygga sovrum på terasser, men iaf. ;)) Men ja, jag kan ju prova iaf, man kan väl stänga av årstidsväxlingarna?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

00eme05
8/2/14, 9:58 PM
#4

Universitetsliv och in i framtiden och drömjobb :3 bästa köpen ^^

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Lamina
8/2/14, 10:01 PM
#5

Drömjobb har jag. In i framtiden verkar ju vara populärt, ska titta närmare på det. Tack för svar #2 och #4 👍

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KastKatt
8/2/14, 11:25 PM
#6

mina favoriter är övernaturligt och generationer. ÖVernaturligt har en roligt kvarter, roligt med övernaturliga simmar och snygga möbler. Generationer vet jag inte, men jag gillar det :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
SimsBrooke
8/2/14, 11:38 PM
#7

Det är 21 spel med grundspelet =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

ocheeva
8/3/14, 2:14 AM
#8

Du kan välja vilka årstider du vill ha och hur länge! Du kan ha vinter i fem dagar och höst i 30, och skippa sommaren helt och hållet - precis hur som helst! c:

[SimsFreakEmilia]1
8/3/14, 10:25 AM
#9

Om du vill köpa av origin är det upp till dig, men jag vill bara att du ska veta att dem finns MYCKET billigare på spelbutiken.se. Där finns både att ladda ner som är lite dyrare och att få hem på posten. Vissa prylpacket kostar bara 98:-. Köpte drömjobb och stadsliv för några dagar sen. Det blev priset, 169:- för drömjobb och 118 för stadsliv, ingen frakt och en faktura avgift på 19:-. Vissa sidor är ju bluffar, men jag har beställt nästan alla mina spel där och spelen kommer 1-4 vardagar senare som dem sagt, beroende på var i landet man bor. Mina föräldrar måste ju betala med dina kort men jag kan ge dem pengarna kontant för spelet. Och det har aldrig försvunnit pengar mystiskt. Spelbutiken.se har funnits sedan 2001 och har bra betyg. Jag rekommenderar dem starkt före att köpa dem av origin. En expansion kan kosta 100-250:- beroende på vilken expansion. På det viset kan du köpa 4 simsspel på spelbutiken till samma pris som 2 på origin. Men såklart, du bestämmer! Lycka till!

Aniara14
8/3/14, 1:15 PM
#10

#0 Dom kostar inte 400:- per styck nu längre, det var bara vissa expansioner som var så dyra, och det var precis när dom just kommit ut. Kolla på Prisjakt.se så får du se var varje spel är billigast. Prylpaketen verkar ligga runt 89-99:- /st nu.

Eftersom du har börjat med att använda spel från DVD skivor, så är det nog en bra idé att fortsätta med det, eftersom jag har sett en del som fått mycket allvarliga problem när dom blandar spel från DVD med Origin downloads varianten. Det verkar ju också som att nedladdningsversionen ibland är dyrare, vilket är väldigt konstigt, eftersom man då varken får skiva eller fodral med.

Dessutom är det bäst att installera dom i rätt ordning, dvs den ordningen som dom gavs ut. Man ska också starta Launchern emellan varje nyinstallerad expansion eller prylpaket, och kolla om det finns nån ny patch. I början var man tvungen att patcha grundspel och varje exp./prylp. separat. Detta försvann senare, och efter det så är det bara grundspelet som uppdateras.

När patchandet och installationen är avklarad, så ska man starta spelet och spela en stund för att kolla så att allt är okej och fungerar som det ska. Sen kan man gå vidare till nästa.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SimsBrooke
8/3/14, 1:19 PM
#11

cdon kostar expansionspaketen 199 och prylpaketen 99 kr

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aniara14
8/3/14, 1:31 PM
#12

discshop kostar alla expansioner 179:-, men tyvärr står det att en del är "Tillfälligt slut. Skickas när åter i lager."

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Smulan80
8/3/14, 3:21 PM
#13

Det är oftast bäst att hålla ett öga på cdon för ibland har de riktigt bra priser på spelen.

Annons:
Lamina
8/3/14, 6:43 PM
#14

Tack för alla tips! Ska kolla upp vart jag kan hitta billiga spel. Och en bättre dator… *Lite irriterad över att min dator för 12k inte ens pallar sims 3*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: