Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1581 ggr
SuperLimm
8/3/14, 10:22 AM

Simmarna följer ej med på resa?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu är det andra gången jag försöker resa med en familj jag spelar på och det är andra gången nu som simmarna inte följer med utan man står på resemålet utan någon sim att spela med.  Första gången jag testade trodde jag att jag gjort något så spelet laggat och det berodde på det. Jag avslutade då familjen utan att spara. Nu testade jag igen med ett annat resmål och med 3 simmar i familjen (första gången bara en sim) men det hände samma sak och nu satt jag inte ens vid datorn medans det laddade så det kan inte berott på något jag gjorde. Jag har rest med andra familjer förr massor med gånger och det har aldrig varit några problem. Men den här familjen består bara av älvor men det borde väl inte vara något problem egentligen att resa med älvor, eller?
Jag bifogar en bild på hur det ser ut. Tiden går och andra turister och utforskare eller vad de heter är där och rör sig men mina simmar hängde inte med.. Bilden är lite skev, vet inte vad som hände när jag sparade den men det är iaf inte så ihoptryckt egentligen! 

Vad är det för fel? Kan någon hjälpa mig?

Mvh Linn

Annons:
SuperLimm
8/3/14, 10:33 AM
#1

Nu när jag kikat runt lite noggrannare verkar det som att de simmar man ser i spelet står still och gör ingenting. Dom rör sig och kollar runt lite men det är precis som att dom bara står där och inte vet vad dom ska göra..

Mvh Linn

SuperLimm
8/3/14, 11:28 AM
#2

Nu gjorde jag ett tredje försök och denna gång med 3 älvor och 1 spöke men det funka inte.. Kan man bara resa med vanliga simmar?

Mvh Linn

Aniara14
8/3/14, 11:53 AM
#3

Detta är en välkänd bug som funnits länge, och det beror inte på att du har gjort nåt fel. Det har hänt mig också, och inte gått att få ordning på, trots att jag har Googlat runt massor och provat allt möjligt som påståtts kunna fixa det.

Det enda som hjälper är att starta en ny stad, och flytta sina simmar dit. Men det är ingen garanti för att det inte ska hända igen efter ett tag med den nya staden också.

Googla på The Sims 3 travel bug, om du vill läsa mer om detta.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SuperLimm
8/3/14, 3:58 PM
#4

#3 okej så tråkigt!
Får göra det, tack för ditt svar!

Mvh Linn

Aniara14
8/4/14, 12:37 PM
#5

#4 Ja, "tråkigt" är milt uttryckt. Detta problemet har gjort att jag i stort sett har slutat att låta mina simmar resa, för det händer så lätt att allt ändå bara blir förstört av denna elaka bug. Men oftast så brukar det gå bra att åka iväg åtminstone några gånger innan det börjar krångla.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SuperLimm
8/4/14, 3:44 PM
#6

#5 Det här är faktiskt första gången jag är med om det. Trodde det berodde på att simmarna var övernaturliga faktiskt. Trodde inte jag rest med övernaturliga simmar förut men när jag tänker efter har jag faktiskt rest med ett spöke som även har barn i utlandet nu. Denna familj jag spelade på i helgen har jag inte rest med förut och jag hade så gärna velat ha frukterna som finns i de andra länderna.

Försöker komma ihåg att spara innan de åker iväg så det är enkelt att avsluta utan att spara sen men det är ju inte alltid man kommer ihåg det heller.

Mvh Linn

Annons:
Aniara14
8/5/14, 12:14 PM
#7

#6 Ett spöke som har barn i utlandet, himla vad roligt det låter! 😃Det är nog bara i Sims 3 sånt kan hända, skulle jag tro.

Dom här frukterna som finns i dom andra länderna, menar du sånt som t ex plommon, körsbär, granatäpplen, olika sorters druvor och liknande? I så fall kan du lätt få tag på dom och plantera i vilken värld som helst, när som helst. Men då måste du förstås använda lite fusk, och det är ju inte alla som vill göra det.

Om du inte har nåt emot fusk, gör så här:

Gå till köpläget.

Ta fram fuskraden och skriv in "testingcheatsenabled on" (utan citattecken) och tryck Enter.

Ta fram fuskraden på nytt och skriv "buydebug" och sen Enter. Då ska det komma upp ett stort frågetecken. Klicka på det och välj fliken Trädgårdsplantor och frön. Filtrera sen på Destination Världen, och då ska alla dom olika frukterna finnas där, och gå att placera ut som vanligt.

Det finns även lite allt möjligt annat från dom tre andra länderna på dom övriga flikarna, såsom blandade föremål och framkallare av frön, fiskar, insekter och ädelstenar osv.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SuperLimm
8/5/14, 12:46 PM
#8

#7 Ja jag skapade han för att han skulle få barn med så många simmar som möjligt och det gick bra ända tills han började få dåligt rykte och barnen som föddes helt plötsligt inte fanns och kvinnosimmen som fått barnet. :P

okej vad bra, får testa det om jag inte får till det på annat sätt :D

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: