Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1680 ggr
HästKanin
2014-08-03 11:01

Mods till Sims 3 Hästarna

Någon som orkar förklara tydligt hur man kan ladda in mods till sitt Sims 3? Jag vill jättegärna ladda ned det mod som gör att simmarna kommer längre fram i sadeln så att det inte ser konstigt ut när simmarna rider i de lite mer verklighetstrogna sadlarna! Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa!

Annons:
jjjosa
2014-08-03 15:14
#1

Tror inte det finns ett sånt mod. Men vet  någon om det finns hade jag gärna också velat ha det :)

Kadoor
2014-08-03 19:37
#2

Det är poseplayern man använder, oftast så är ryttarposen anpassad efter de mer verklighetstrogna sadlarna & man kan även flytta ryttaren längre fram om man vill det. Vad jag vet finns det inte en sådan mod, har aldrig hört talas om det så.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

HästKanin
2014-08-04 19:05
#3

Vad är poseplayer? Hur fixar man det?

HästKanin
2014-08-04 19:06
#4

Hur flyttar man ryttarna längre fram?

Kadoor
2014-08-04 19:31
#5

Poseplayern är en mod som man lägger in i en speciell mapp, där man lägger alla sina package filer. Googlar du på den så hittar du den säkert! Du kan även googla för att hitta info om hur man fixar den speciella mappen(det måste finnas speciella filer osv som man får om man laddar ner det ordentligt). Jag är sämst på att förklara detta, så en googling kan lätt hjälpa dig! Om nu ingen här har en bra förklaring då ;) Sedan lägger man även in sina poser man laddar ner i samma mapp som poseplayern.
Man flyttar fram ryttaren genom att skriva in Moveobjects on i fuskrutan, sedan håller man inne alt- knappen och klickar man på ryttaren och flyttar den dit man vill att den ska vara(man håller inne alt hela tiden när man flyttar den). ^^ Detta är då om man använder poseplayern och vill ta bilder osv.
Hoppas du förstod lite i alla fall hahaha 😂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

HästKanin
2014-08-05 18:13
#6

#5 Tack för hjälpen!

Annons:
Kadoor
2014-08-06 14:32
#7

#6 Bara kul att hjälpa till :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Alvirpo
2014-08-06 22:22
#8

Hur justerar man "höjden" på ryttarna? har gjort en ponny men när man använder en pose så hamnar simmen på vanlig häst höjd.. Och de verkar inte gå att dra upp/ner som på dekorationer…

jjjosa
2014-08-07 01:55
#9

Kan länka den i mon. Finns på mod the sims. det är typ som en pelare som du kan ställa in höjden på.

Upp till toppen
Annons: