Annons:
Etikettövrigt
Läst 826 ggr
[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-05 14:21

Vilken dator?

Hej! Jag och min lillasyster funderar på att köpa en ny dator, så vi kan spela The Sims 4 när det kommer ut. Datorn vi har nu är alldeles för dålig och gammal… Vi är ute efter en bra dator, men är inte beredda att betala hur mycket som helst. Vad har ni att spela på? Stationär eller bärbar? Kom gärna med förslag på bra datorer! :)

Annons:
Kadoor
2014-08-05 15:00
#1

Vad jag vet så är det bäst att ha en stationär om man vill ha en ordentlig speldator. Vet dock inte hur det är med laptops. Jag har en laptop som fungerar helt okej till att spela med, dock blir spelet segt om jag har för mycket nedladdat och har alla mina expansioner installerade. Så har bara de jag spelar mest på. 
Mitt tips är väl att gå till en elektronikbutik och fråga. En bra speldator som fungerar bra är nog vääldigt dyr, men det fungerar nog hyfsat att spela på en lite sämre.
Dock så har min syster en Windows 8 och där krånglar hennes sims, allt ser helt weird ut i staden osv. Min kompis har även det problemet, men jag vet inte om andra har det problemet också dock. :P

Hoppas ni hittar någon bra :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-05 15:01
#2

#1 Tack för svaret! :)

Aniara14
2014-08-05 15:10
#3

Det sägs att Sims 4 ska funka bättre på äldre och svagare datorer än Sims 3, så jag tror att det bästa ni kan göra är att vänta med att köpa ny dator, och istället pröva först att spela på den som ni har nu.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Jaqqiis
2014-08-06 11:47
#4

#1 staden såg också heelt wierd ut på min laptop, grå och vit och helt konstig… Men det fixade sig när jag installerade årstider hahah o,o Men ja, som sagt så spelar jag på laptop, enligt mig fungerar det faktiskt rätt bra förutom några få frysningar oså, dock har jag väldigt lite saker instaööerade, några hästsaker, simhår och några plagg satt det kanske beror på det men känner inte direkt behov av att ladda ner massa heller :)

  • Stars can't shine without darkness -
[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-06 20:40
#5

#3 #4 Okej, tack för svaren! :)

Upp till toppen
Annons: