Annons:
Etikettövrigt
Läst 939 ggr
matildius
2014-08-08 00:45

Skapa en simsblogg, hjälp!

Har precis skapat mig ett konto här eftersom det är så kul att läsa om allas legacys och familjer osv. :) Men nu till min fråga, det är så att jag tänkte skapa mig en simsblogg och undrar hur jag tar bilder m.m? Vet att man kan ta screenshots i sims men vart hamnar dom och hur redigerar jag dom bäst osv? Någon får jättegärna komma med tips till bloggen! :D

Har blogg sen innan så kan allt annat men det är bara det med bilder och själva ''sims''-grejerna osv som jag undrar över för att bloggen ska bli så bra som möjligt. :) Tack på förhand!

Annons:
Lolcatsismylife
2014-08-08 09:34
#1

När du tar en bild i sims klickar du på C När du ska hämta bilderna så går du in på dokument

Cherryfall
2014-08-08 09:53
#2

Om du har en PC hittar du bilderna i Mina dokument> Electronic Arts> The Sims 3> Screenshots En rekommendation är att ladda ner Pose player, nästan alla sims bloggar har det och det hjälper för att få fina bilder :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

[masken123]
2014-08-08 09:53
#3

För att förtydliga lite: Dokument- Electronics Arts-Screenshots. Där finns alla dina bilder du tagit i spelet!

[masken123]
2014-08-08 09:54
#4

Om ni undrar varför jag skrev samma sak som Cherryfall, så gjorde jag inte det, vi postade bara våra exakt samtidigt!

matildius
2014-08-08 10:23
#5

Tack för svaren! :) Ska se till att ladda ner poseplayers och sånt, tack igen! :)

Deviance
2014-08-08 20:22
#6

Redigera kan du göra i Photoshop/Gimp eller någon annan internetbaserad gratis sida. Jag använder Photoshop eftersom jag fick det med skolan så alla bilder jag vill redigera laddar jag upp på Google Drive på PCn och sen öppnar dem på min Mac i Photoshop :)
Jag brukar pyssla med kurvor (kontrast, ljus osv) färger (värmande filter, färgtoner osv) och suddighet så det ser ut som man har skärpedjup ibland om jag är väääldigt ambitiös (oftas gör jag bara kurvor om jag vill vara snabb).

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
matildius
2014-08-08 21:32
#7

#6 Tack för tipsen! Jag har haft photoshop men har bytt dator så har inte det på denna, så nu använder jag gimp men det funkar ju också :)

Upp till toppen
Annons: