Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1676 ggr
Simslish
2014-08-10 17:56

Släkten Skybow (Rainbow hair in 10 genarations)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I den här legacyn måste arvingen ha samma hårfärg som grundaren (regnbågsfärgat)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klockan tickar , dagarna går och blåmärkerna blir bara fler och fler. Celeste Skybow sitter på sin säng och tårarna bara rinner. Ifrån köket hörs bråk i från hennes föräldrar ''Vad skulle vi ha Celeste till!?  Det ända hon gör är att sitta och se ut som en liten enhörning med sitt regnbågs färgade hår! Kan inte hon bara försvinna?'' skriker hennes pappa och ger mamma Skybow en rak höger . Celeste's pappa slår hennes mamma varje gång han blir irriterad. Hon har blåmärken över hela kroppen. Celeste är rädd att han snart kommer ge sig på henne då han har blivit mer och mer på henne och skriker som en galning.  Dem har inga pengar så flytta kan hon inte.

På Celeste's 20 årsdag så dör en nära släkting. Arvet var på ca 20.000 går till familjen Skybow och Celeste ser tillfället , ''Nu tar jag pengarna och sticker så långt härifrån jag kan komma''. Pengarna räckte inte så långt men hon har i alla fall ett hem man kan bo i. Nu ska Celeste börja om helt och hållet och lämna allt detdär bakom sig. ''Om andra får ha ett bra liv , då ska jag också det'' Tänkte Celeste när hon klev ur taxin till sitt nya hem i staden River view.

Låt mig presentera Celeste Skybow! Hennes hårfärg ska gå i arv i 10 genarationer :)

Annons:
Simslish
2014-08-10 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på hela Celeste

Simslish
2014-08-10 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det första Celeste vill göra är att utforska den nya staden. Hon går till biblioteket och läser en bok. Celeste vill mer än gärna skaffa sig ett jobb för hon behöver verkligen pengar. Några småmynt i fickan räcker inte alls långt.

Simslish
2014-08-10 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hon ser även en dator på biblioteket.Hon vill bli är mästerkock! Hon ser efter om det finns några jobb och ja! , det fanns det. Ett jobb som diskplockare på resturangen. ''Det får duga tills jag kan arbeta mig uppåt i min matlagnings karriär, någonstans måste man ju börja'' tänkte Celeste och skickade iväg en ansökan. Hon fick jobbet!

Simslish
2014-08-10 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Celeste börjar gå mot sitt hem. Hon upptäcker snart att hon har ett gäng grannar. ''Varför inte hälsa på sina nya grannar?'' tänkte Celeste när hon ringde på den närmaste grannens hus.  Där bodde en kille i hennes ålder som hette Roy Temis. Dem hade väldigt roligt tillsammans och det började bli mörkt. ''Tack så mycket Roy , för att jag fick träffa dig'' sa Celeste och lämnade huset med ett leende på läpparna ''Tack detsamma'' sa Roy och log han med.

Simslish
2014-08-10 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Natten kom och Celeste la sig för första gången i hennes helt egna säng i sitt helt egna hus , hon njöt även om sängen var lite hård för hon inte hade råd med en dyrare. Hon somnade som en stock och imorgon kväll skulle hon jobba sitt första eftermiddags/kvälls pass på sitt nya jobb.

Simslish
2014-08-10 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Morgonen därefter går Celeste upp för att för första gången laga sin frukost helt själv. Det känns lite konstigt men ändå jätte bra. När hon äter frukosten så plingar det till i mobilen. Det är Roy som skriver ''Vill du komma över? Jag har köpt en liten kattunge!''

Annons:
Simslish
2014-08-10 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hon skyndar sig till Roy och får se det sötaste hon sett i hela sitt liv. En liten kattunge vid namn Kattja.

Simslish
2014-08-10 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Celeste tycker att Roy är så rolig och snäll så hon börjar få lite starkare känslor för Roy och det verkar som om han känner likadant . Kan detta vara början på någonting?

Simslish
2014-08-10 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Celeste väcks upp ur sina kärleksdrömmar när hon hör tut ljud ifrån bilen som skulle hämta upp henne till jobbet! Celeste sprang hem och bytte om fort som raket och stog klar redan 1 minut senare. Hon var så taggad på detta och det skulle bli så roligt!

Simslish
2014-08-10 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Med lite pengar i fickan traskade Celeste glatt hemåt i sommarkvällen. Morgonen där på vaknade Celeste av sms signalen. Det var Roy som skrev ''Du måste komma hit , jag måste berätta en sak , jag har inte kunnat sova på hela natten'' . Celeste gick hem till Roy. Därinne stod han och gullade med Kattja. När han såg Celeste gick han mot henne. Jag kan inet sluta tänka på dig. Jag kan inte sluta tänka på ditt hår , ditt leende, din kropp , din … ja hela du! Du är så underbar och snäll så säg mig , gillar du mig och skulle du vilja bli ihop med mig?

Celeste sken upp , ''Jag är faktist  rejält kär i dig''

Simslish
2014-08-10 18:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Celeste har blivit befodrad :D Hon är nu kryddbärare.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Random bild på Celeste och Roy

Simslish
2014-08-12 09:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Roy bjöd ut Celeste på en dejt vid vattnet. Celeste anade inte vad som skulle hända. Roy gick ner på knä ''Celeste , jag älskar dig över allt annat och jag vill dela mitt liv med dig så svara mig , Vill du gifta dig med mig?'' Celeste blev överraskad och jätte glad. Kunde livet bli bättre?

Simslish
2014-08-12 09:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Celeste med sin nya ring.

Annons:
Simslish
2014-08-12 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sedan gick dem till sommarfestivalen. Dem bestämde sig för att ha ett privat bröllop i den fina parken.

Simslish
2014-08-12 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Till efterätt fick det bli slush. Roy bestämde sig för att flytta in till Celeste vilket gjorde tillgångarna något större.

Simslish
2014-08-12 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Något som också börjar bli större är Celeste's mage. Hon spyr och mår illa hela tiden. Hon måste ha blivit matförgiftad av slushen?

Simslish
2014-08-12 09:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nästa dag går Celeste till sjukhuset och kollar upp sig eftersom att illamåendet har fortsätt. Det visar sig att hon inte alls är matförgiftad utan att hon är gravid! Celeste känner första sparken och längtar något enormt efter att få träffa det lilla livet som växer i hennes mage. Hon går till klädes butiken och köper sig nya mammakläder.

Simslish
2014-08-12 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Celeste, Roy och Kattjas hus framifrån.

Simslish
2014-08-12 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Bakifrån

Simslish
2014-08-12 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ovanifrån

Annons:
Simslish
2014-08-12 11:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Barnet kommer! skriker Celeste , hon och Roy åker till sjukhuset.  Dem åker till sjukhuset som 2 personer och kommer hem som 4! Det blev tvillingar! Två pojkar som tyvär (suck) inte fick regnbågsfärgat hår. Celeste och Roy älskar dem ändå.

(fick åldra upp dem då det var någon bugg på dem)

Tyler

Simslish
2014-08-12 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Steven

Molekylflickan
2014-08-12 17:54
#23

Följer :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Nelley
2014-08-13 04:41
#24

Fast gäller inte regnbågsfärgen för bara de håret? Alltså att en manlig sim med kort frisyr inte kan ha det?

Simslish
2014-08-13 08:17
#25

#24 Jag vet inte , ska kolla upp.

Simslish
2014-08-13 08:18
#26

#23 Kul :)

Simslish
2014-08-13 08:22
#27

Har nu ändrat så det är bara tjejer som kan bli arvinge. Kanske ändras senare

Annons:
Nelley
2014-08-13 15:17
#28

#27 Alltså jag menade inte att det är bara tjejer som kan ha regnbågshår utan att de måste ha just det håret (eller andra nedladdade med regnbågsfärg) oavsett om det är kille eller tjej.

Simslish
2014-08-13 15:52
#29

Menar du om dem måste ha det exakt samma hår som henne om dem är killar? Dem behöver bara det är samma hårfärg :) Missförstod dig lite XD Regeln ändras till att båda kön kan bli arvingar (pinsamt😁)

Simslish
2014-08-13 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Tvillingarna växer som ogräs. Celeste och Roy försökte lära dem att gå och det var bara Tyler som hann att lära sig innan det var dags att gå och sova.

Simslish
2014-08-13 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Veckorna gick och Celeste gick runt och beundrade sitt hus. Plötsligt kände hon en spark i magen. Hon åkte och köpte ett graviditetstest. Det visade positivt! Tyler och Steven skulle bli storsyskon

Upp till toppen
Annons: