Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 965 ggr
Nelley
8/11/14, 5:34 PM

Favorit värld ts3

Vilken är er favoritvärld? Vilken värld spelar ni mest i? Vilken expansion kommer den ifrån eller är den försej eller en egen? Varför just den?🙂

Annons:
fia1116
8/11/14, 5:41 PM
#1

Min favoritvärld kommer nog alltid vara Sunset Valley, men sen gillar jag Appaloosa Plains (Husdjur) och Riverveiw som finns att ladda ner gratis från thesims3.com. :) Jag gillar känslan i Isla Paradiso men gillar inte själva världen. Tycker den är svår att ta sig runt i och så laggar den mycket för mig, vilket är synd. 

Skulle ni rekommendera Sunlit Tides eller Lucky Palms? :)

kokoskakan02
8/11/14, 6:13 PM
#2

Jag älskar appolossa plains som kommer med husdjur och sen gillar jag också stoorybook country som man kan ladda ner från mysimsreality.

[Lupse]
8/11/14, 7:22 PM
#3

Min absoluta favorit är Mayfield Springs! Det är en värld skapad av en privatperson och är mycket välgjord och funkar felfritt. Världen innehåller alla expansioner vilket enligt mig är perfekt eftersom att jag innehar alla expansioner och vill ha dem samtidigt i samma värld. Det finns flera olika områden som tex, hästområde, shoppingområde, villa område, fattigt område, med mer.  Världen laggar väldigt lite med tanke på storleken och allt den innehåller. Det finns även två gömda öar som jag just nu försöker låsa upp.. en liten utmaning för sig….

Rekommenderar Mayfield Springs starkt för dig som har alla expansioner och verkligen vill ha en stor, laggfri (har aldrig laggat för mig) och välgjord värld som innehåller allt som behövs! :)

Onslow
8/11/14, 7:35 PM
#4

Det beror på vilken typ av familj jag spelar!

Sunlit Tides är en otroligt vacker värld som jag spenderat många timmar i.  Något svår att navigera, då den är enorm, men så galet vacker och rolig att bygga i om man gillar färgsprakande tropiska världar. Extra rolig om man laddar ner en Semesterparadisversion!

Union Cove från CarlsSims3Guide rekommenderas även varmt, en väldigt välarbetad värld för spelare, till spelare.

Cink Sims gör massor av vackra öar som fungerar topp till Castaway challenges och modifierade Midnight Sun challenges.

Los Aniegos är en annan custom värld som är helt underbar om man som jag saknade en riktig stadskänsla från Bridgeport, rekommenderas varmt.

St Claire är riktigt fin också, väldigt färggrann och välarbetad. 

Plav Raj är otroligt vacker den med.

Gillar man skräck eller planerar att spela någon form av apokalyptisk utmaning kan jag inte rekommendera Silent Hill, Roseward och Sunset Died tillräckligt! Jag har alltid varit extremt fascinerad av den apokalyptiska genren och dessa världar är totalt underbara. 

Trots allt det skulle jag nog fortfarande välja Sunset Valley, om jag bara fick en. 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

ettizzz
8/11/14, 9:05 PM
#5

min favorit är nog sunset valley eller hidden springs, vet ej varför men dem e så basic och fina, enkla att spela generationer med också. Hidden springs kan man köpa i tsk store :)

[SimsFreakEmilia]1
8/11/14, 9:35 PM
#6

Min favorit är nog Mylo Xyloto, gjord av en medlem här på iFokus. Jag tycker att den är så fantastisk och vacker. Det är en paradisö som är helt otrolig och välgjord. Det enda minus är att det är lite för få tomma hus och lite få familjer. Och ska man träffa en partner är det ganska svårt att hitta singlar. 

http://thesims.ifokus.se/discussions/53e6b71cce12c45a4b000d0c-mylo-xyloto?discussions-1

Annons:
fia1116
8/12/14, 11:50 AM
#7

#6 Det är ju bara att du sätter dig och gör lite familjer och singlar om du har lust nån gång för att bara skapa simmar. Perfekt :)

hejsvejs123
8/12/14, 12:12 PM
#8

Jag spelar just nu mest i Appaloosa Plains för att jag snöat in mig på att ha hästar osv haha, älskar även dom höstiga träden otroligt mycket :)

Sunset Valley funkar ju alltid annars (roligt om man bygger om det med!) men annars gillar jag Sunlit Tides. Världen är väldigt stor så man får se till att skaffa sig en snabb bil för att ta sig runt överallt, tar typ hundra år annars haha.. Men jag älskar vattnet och alla söta små byggnader m.m :)

[SimsFreakEmilia]1
8/12/14, 1:07 PM
#9

 #7 Ja, det är det jag har gjort. Det blev faktiskt mycket bättre!! 😃

Carry-Rocksalt
8/17/14, 6:31 PM
#10

Jag spelar nästan lika mycket i alla mina (Sunset Valley, Appaloosa Plains, Moonlight Falls & Meadow Glen), men just nu tror jag att favoriterna är Appaloosa Plains och Meadow Glen (från My Sim Realty som gör superfina världar!).

Misarn
8/17/14, 7:51 PM
#11

Jag tycker om alla världarna beroende på vilket ändamål jag har. Men Riverview tycker jag nog ändå bäst om just för att det finns många möjligheter att bygga stort med många tomter =)

Upp till toppen
Annons: