Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 4367 ggr
Klebold
8/14/14, 7:47 PM

89 saker som saknas

http://ts4news.com/post/94541924952/89-features-missing-from-the-sims-4

Läste detta och blev väldigt besviken på The Sims 4 faktiskt. Varit extremt exalterad för spelet men nu när jag läste detta försvann all lycka.

Så vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Annons:
skotty
8/14/14, 7:52 PM
#1

Jag tycker sims 4 verkar vara ett steg fram och två steg bakåt…

Misarn
8/14/14, 8:16 PM
#2

Men herregud, hur förväntar sig EA att man ska köpa 4an? Då är t.om The sims 1 bättre, man vill ju ha valmöjligheter och kunna bygga och ändra som man vill, vilket dom helt tagit bort från 4an :-O

Aniara14
8/14/14, 8:38 PM
#3

Det måste väl bero på att EA har bestämt sig för att Sims 4 ska funka bra på väldigt gamla och/eller klena datorer. Då måste dom ju ta bort en massa innehåll och coola effekter och funktioner som sämre datorer inte klarar av.

Om det inte är därför, så har jag faktiskt inte en aning. Det normala brukar ju annars vara att dataspel blir gradvis allt större och mer avancerade för varje ny version som släpps. Så har det ju i alla fall varit med Sims 1-3.

Den här gången är det visst bara priset som blir rejält större än dom tidigare spelen. 4:an ska ju kosta 799:- för Premium Edition, och 499:- för Limited. Känns ju inte som att man får jättebra valuta för pengarna direkt…😕

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Margo
8/14/14, 8:38 PM
#4

Gissa vad jag inte kommer att köpa…. 😮

[Lupse]
8/14/14, 8:39 PM
#5

Fyran känns som att man bara har lagt fokusen på nya CAS. Till och med i tvåan fanns det en "3D" värld… fyfan vad besviken jag blev. Det tråkigaste för mig dock är att det inte finns en mac version av spelet än , vilket betyder att jag inte kan spela.

Icewolf88
8/14/14, 8:45 PM
#6

Det är ju bara grundspelet än så länge. Vi lär få sjukt mycket innehåll senare med expansionspaket. Lika bra att skippa vissa saker för att sedan göra dem bättre senare.

Annons:
Nelley
8/14/14, 8:54 PM
#7

Och jag som tänkte köpa collectors edition för 1000kr 😮

Skogsraah
8/14/14, 9:02 PM
#8

Det här är ju helt GALET. Fy vad besviken jag blir!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Klebold
8/14/14, 9:37 PM
#9

#6 Känns dock som ett extremt fult sätt att få in pengar på. 

"Hej, här får ni ett halvfärdigt spel för en smärre förmögenhet, och om några månader kommer ni kunna köpa till saker som borde funnits från början för endast 399 kronor!"

Nja, är tyvärr inget större fan av det.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

DiamondIce
8/14/14, 9:39 PM
#10

Jag känner dock att den här listan inte är helt att lita på, flera saker som står där har inte blivit bekräftade utan är alltså bara vad personen som skrivit antagit… Dessutom är det rätt många saker som inte är med som jag inte kommer sakna, till exempel stjärntecken, heltäckande smink (eller vad det nu heter), kompis kaninen, flera av de sliders som nämns, städning som kunskap (var den ens med i trean? Flera saker på listorna är jag säker på att de inte fans i trean heller, så varför vara upprörd över det nu?) med flera… Flera av sakerna är dessutom mycket möjliga att de kommer till senare, till exempel så hade basversionen av trean inte heller källare, det kom till efter en uppdatering om jag inte mins fel?

Jag tror att the sims 4 kommer fungera mycket bättre än vad the sims 3 gjorde, och jag har spenderat tillräckligt med tid att vänta på att spelet ska sluta lagga och bråkat med nog många buggar för att vara redo att offra lite saker och funktioner om det gör spelet mindre frustrerande. 

Det ända som stör mig är hur löjligt dyrt the sims 4 kommer vara när det först kommer ut… Men det går nog ner i pris när några expansioner släppts som vanligt, kan vara värt att vänta tills dess :)

Mitchika
8/14/14, 9:49 PM
#11

Helt otroligt, jag saknar ord… 

Jag visste att dom tog bort mycket från spelet, men det här är nästan… wow… 

Vet inte vad jag ska säga som inte redan sagts av folk här i tråden och som jag inte redan sagt tidigare på olika ställen på sajten, men den lilla motivationen jag fick till att skaffa The Sims 4 försvann totalt. 

Samt att jag tycker lite synd om personerna som har Mac-datorer och ser fram emot The Sims 4, då spelet endast släpps till PC som det ser ut just nu…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Icewolf88
8/14/14, 9:54 PM
#12

#9 EA har alltid varit kända för att vara snåla och har även fått pris för att vara det mest sämsta företaget, haha. Men, snål eller inte, så måste de ju få in pengar på något sätt så att de kan fortsätta göra expansionspaket till The Sims 4 o.s.v.

Jag hoppas innerligt att vi inte får någon The Sims 4 Store, där man kan köpa möbler, kläder, prylar och dylikt till spelet för riktiga pengar. Släpp sådana saker i expansionspaket i stället! Meen, det är EA så… det lär nog ha en online butik för eller senare… 😕

Icewolf88
8/14/14, 9:57 PM
#13

En annan sak jag kom i tanke om när jag läste listan. Mycket av sakerna fanns ju inte heller med i The Sims 3. Till exempel att tonåringar fick finnar, eller att hår var animerat. Plus att många av sakerna är inte ens bekräftade.

Annons:
minisa
8/14/14, 10:29 PM
#14

Jag känner att många är negativa inför The sims 4 eftersom dom förväntar sig en uppdaterad 3:a. Allt detta är inte saker som dom har tagit bort, det är saker som dom valt att ersätta med någonting nytt, och det är faktiskt det som är grejen med The sims 4, att det är The sims 4 och inte The sims 3 som många lever sig fast vid. Det borde göras en lista med "89 nya saker med The sims 4" som hade blivit minst lik bra.

Nelley
8/14/14, 10:35 PM
#15

#14 Fast det som gör mej mest besviken är att det inte är en "öppen stad" längre. Att man är inhängnad på en tomt till en laddskärm till en ny. Jag vart lyrisk när det kom till trean, haha. Men jag vill verkligen inte spela så igen… och det är inte heller "nytt".

Javix
8/14/14, 10:40 PM
#16

Men åh nej 😭 Jag som älskade CAS..  Men vissa grejer som jag inte kommer sakna… Som t ex. repo man.. 😛 Men hallå, spöken? Det var ju en stor del av sims… Men jag som trodde vi skulle få följa med till skolan och jobbet! Rabbit holes är så mycket bättre än detta. Hoppas det inte stämmer..🤓


Mitchika
8/14/14, 10:45 PM
#17

#14 Självklart förväntade man sig en uppdaterad version av The Sims 3. Syftet med att skapa en uppföljare är just att göra förbättringar och skapa ett bättre spel än föregångarna. Uppföljare jämförs med sina föregångare. Det är oundvikligt och görs överallt, inte bara i spelvärlden. 🙂

Om EA verkligen hade velat göra The Sims 4 till ett eget spel som skulle skilja sig från serien (och inte jämföras med sina föregångare) så skulle dom ha gett spelet en annan titel och inte låtit det vara just "The Sims 4" och därmed en direkt uppföljare till trean. 

Problemet med att göra en sån lista är att mig veterligen så finns det inte 89 saker som är nya i The Sims 4 som inte redan varit med i dom tidigare spelen. Har någon bättre koll än mig på den punkten? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

AilyAdams
8/14/14, 10:52 PM
#18

Jag skulle tro att mycket av sakerna som försvinner kommer i diverse x-packs, som brukligt när det gäller EA.

Och precis som sagts tidigare. Det känns som om all fokus ligger på CAS.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Icewolf88
8/14/14, 11:57 PM
#19

Här är en annan lista med saker som är bekräftade att finnas med i grundspelet!

Det finns mycket som är borttaget, med samtidigt har utvecklarna lagt till en massa nytt. 🙂

Mitchika
8/15/14, 12:58 AM
#20

#19 Tack för länken! 🙂

Flera prylar som är listade där är dock inte nya saker för The Sims-serien, även om det fanns en hel del intressanta saker också. Man får väl helt enkelt titta på båda listorna och väga för och nackdelarna ihop där för att se om spelet låter intressant. 

När jag tittar på den där listan och jämför den med listan om saker som saknades som länkades i trådstarten så känns det som… Det verkar som om EA har uteslutit The Sims 3-elementen i stort sett helt från The Sims 4 och istället utgått helt från att göra vad som ser ut att vara ännu en uppföljare åt The Sims 1 och The Sims 2. 

Jag ser klart mer likheter mellan TS1, TS2 och The Sims 4 än vad jag ser likheter mellan The Sims 3 och The Sims 4. Det är nog där jag tror att det hela brister för mig. Jag ser inget negativt med att gå tillbaka i serien för att ta inspiration och föra tillbaka element från tidigare spel, men jag hade personligen hoppats på att The Sims 4 skulle fortsätta framåt med mycket av det underbara som The Sims 3 faktiskt gav till serien också istället för att verka utesluta det helt och gå tillbaka alldeles för mycket till föregångarna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Icewolf88
8/15/14, 1:00 AM
#21

#19 EA nämnde faktiskt själva att de ville gå tillbaka till rötterna, alltså som The Sims och The  Sims 2 🙂

Mitchika
8/15/14, 2:14 AM
#22

#21 Jo, men det är en stor skillnad på att gå tillbaka till rötterna och att i stort sett göra en kombinerad version av TS1 och TS2 med uppdaterad grafik och några extra nya inslag och sedan kalla det en uppföljare. Jag överdriver lite där. 🙂

Även när en spelserie går tillbaka till sina rötter så bör en uppföljare ta spelserien fler steg framåt än bakåt och för mig känns det inte som att The Sims 4 gör det. Jag tittar på TS4 och ser en blandning av The Sims 1 och The Sims 2 med ett nytt utseende och några nya funktioner och verktyg. Det var inte så jag förväntade mig att uppföljaren till The Sims 3 skulle bli. Därav min konstanta, återkommande besvikelse över The Sims 4. 

Som ett "stand-alone"-spel i The Sims-serien så skulle The Sims 4 som det är nu funka alldeles utmärkt! Det skulle även funka perfekt som till exempel "The Sims 1+The Sims 2 REMADE" eller något i den stilen fast med en klart bättre titel. En uppdaterad version av TS1 eller TS2 skulle jag tycka vara superkul och det är lite så som The Sims 4 känns. Problemet är att The Sims 4 är en uppföljare och inte en omgjord version av TS1 och TS2. 

En uppföljare förväntas att vara större och bättre (även om bättre är en smaksak som varierar från person till person) än sin föregångare och inte minst föra spelserien framåt. The Sims 4 känns inte som ett stort spel för mig och jag ser många fler steg bakåt än framåt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Icewolf88
8/15/14, 2:27 PM
#23

Vi får se hur spelet blir när det släpps helt enkelt! Jag har ganska stora förhoppningar trots att de har tagit bort en massa saker. Det kan antigen bli jätteuselt eller jättebra! Om några veckor så får vi se! 😃

Onslow
8/15/14, 6:24 PM
#24

Har inte läst hela tråden eller hela listan.

Det jag tror folk inte tänker på är att TS4 är ett nytt spel och inte ett förbättrat Sims 3. Tycker man om Sims 3 spelar man Sims 3. Sims 4 är ett helt nytt och nyutvecklat spel.

Så fort man börjar tänka på Sims 4 som ett eget spel blir det så mycket lättare att vara taggad, tycker jag. Visst är det kasst att det inte finns toddlers eller pooler, men tänk på allt nytt istället! Tänk på hur bra spelet kommer kunna gå även på dåliga datorer, tänk på hur vacker och unik grafiken är!

Jag var extremt skeptisk till Sims 4 först innan jag började tänka utanför Sims 3. Det borde ni också göra. Framförallt kan jag hänvisa till James på TheSimSupply på youtube, han har extremt motiverande och bra åsikter tycker jag. 

I den medfogade videon pratar han om build mode bland annat!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Bara Anna
8/15/14, 6:42 PM
#25

#24 Så resonerade jag också i början - när de värsta olyckskorparna började kraxa: Sims 4 är ett nytt spel - jämför inte med Sims 3. Och så har jag fortsatt att tänka. Men det är bara ett stort problem: Inte ens som ett sk. Nytt Spel så verkar Sims 4 nya saker (Cool Create-a-Sim, känslor, buildmode mm) överväga det som INTE finns med. Sims skall vara en livs-simulator spel. Vad blir det för spel när essentiella delar till liv fattas? Därför har även jag gått från att antagligen köpa/förbeställa innan släpp till att vara försiktigt avvaktande till efter släpp eller tom till när första exp till sims4.

Dessutom /sanslöst ot) Om 7 veckor kommer Dragon Age´3, så vem kommer ha tid att simma då ?! 🌺

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
8/15/14, 6:47 PM
#26

#25 Åååh, så OT, men så kul att se någon annan på sajten som också sitter och väntar på Dragon Age Inquisition! 😮😃😍

Tyvärr är det inte sju veckor… spelets releasedatum är flyttat. Den 20:e november är releasedatumet för oss i EU, om jag förstod det rätt. 18:e för USA.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

The Fame
8/15/14, 7:04 PM
#27

Jag var väldigt osäker på tidigare om jag skulle köpa TS4, och nu blev jag ännu mer osäker. Visst att det inte är ett uppdaterat TS3 utan är ett helt nytt spel, men det är fortfarande sims och man vill ju att det ändå ska vara bättre än tidigare versioner…? Att ta bort de vanliga karriärerna, småbarnen, den öppna världen, CAST och andra saker som gjort att tidigare spel blivit roligare, snyggare och mer lika verkliga livet är inte att göra ett bättre spel. Det enda som jag hittills tycker verkar bättre är CAS. Och möjligen att det går att spela på sämre datorer.

Annons:
Bara Anna
8/15/14, 7:06 PM
#28

#26  Whuuuuuääääää……😭☔️

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Onslow
8/15/14, 8:45 PM
#29

Jag har tyvärr väldigt svårt för DragonAge, så jag får vara taggad på Sims 4 istället, haha! Jag har dock Team Fortress 2 som min klippa i spelvärlden så det ska nog gå hur som. 🙂

Vi får se hur det blir, helt enkelt! Ingen idé att ta ut det dåliga i förhand. Är man osäker kan man ju vänta tills youtubevideor av Sims 4 börjar poppa upp och se om det är något man är intresserad av - det är ju inget fel med att hålla sig till Sims 3 om man skulle föredra det.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Flöffo
8/16/14, 3:10 PM
#30

Förut fanns det i alla fall liten chans att jag skulle köpa 4:an, men nu så. Nej tack. Bara det lilla om att det inte kommer finnas spöken förstör ju. Det var ju just det som gjorde att jag utan dåligt samvete kunde "döda" mina simmar utan att bli ledsen. För man vill ju ha plats för nya simmar, samtidigt som man vill kunna stöta på dom gamla ibland.

//Flöffo

Shalin
8/17/14, 10:43 AM
#31

Så här trodde jag verkligen inte att det skulle bli. Känner mig väldigt besviken nu. Jag beställde det igår och trodde iallafall att man skulle kunna röra sig fritt i staden och följa sina simmar. Men jag vill ändå testa spelet iallafall. Men det blir inte några expansions om spelet verkligen kommer vara så som det står…


Princesseen
9/1/14, 1:16 PM
#32

Jag läste att staden inte lever av sig själv eller vad man ska säga. Att simmarna åldras men får inte barn m.m. Hur ska man då kunna spela mer än en generation utan att staden dör ut?

emiliaolsson
9/1/14, 1:41 PM
#33

Jag blev också riktigt less på det. Jag får det som premie av jultidningsförlaget om jag säljer för 1545kr, så jag kommer att få det. Har sålt för irriterande 1541kr… Så irriterande. Men jag har ju ej sålt klart. Ganska bra att man kan få det som premie där, för då slipper man betala över 500 kr för ett spel som kanske bara är skit. 😉

Calcifer
9/1/14, 2:24 PM
#34

Whoooooooooooooooooooooboy.

Nej, blir inget sims 4 för mig innan de rättar till den skit de ställt till med. Och blir det så att man måste köpa till dessa grejer så blir det överhuvudtaget inte av någonsin. Håller mig till sims 3 och kommer förmodligen skicka ett sånt där irriterande meddelande till skaparna med mitt missnöje uttryckt (trevligt, såklart). Inte för att det kommer göra skillnad på egen hand, men många bäckar små…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Thew]1
9/1/14, 3:22 PM
#35

AhhhAAHHH!!!

[Martin04]
9/1/14, 4:08 PM
#36

Jag som var så taggad för TS 4, men nu vet jag inte riktigt…😭

Aniara14
9/1/14, 4:36 PM
#37

Det är väl bara att vänta och se hur mottagandet blir, ifall det blir succé eller fiasko eller kanske nåt mittemellan. Det är ju inte heller omöjligt att priset kommer att gå ner efter ett tag. Som det är nu så tycker jag att det är alldeles för dyrt. I synnerhet Premium Edition.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

ForeverEmma_
9/1/14, 7:24 PM
#38

Driver dem! Ingen diskmaskin! Meeeen ååååå! Nu måste man ju handdiska -.- Och varför tar man bort toddlers!

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Upp till toppen
Annons: