Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1015 ggr
Svado
8/25/14, 12:46 PM

Alienfråga.

De här med Aliens… de kommer titt som tätt o står på min tomt o ska undersöka saker o ting, de kliver in helt ohämmat i mitt hus o håller på o jag kan ofta inte be de att gå.

Om det bara hände nån gång är väl en sak, men dem kommer rätt ofta och stör. De vill inte kidnappa mina simmar med sig utan bara gå runt o kolla på mitt hus.

Är det något man ska göra med dom när dom kommer o hälsar på eller är det bara nåt som händer nu o då?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Zepp
8/25/14, 1:08 PM
#1

De är säkert ifrån Soc.. för att kolla att du tar hand om dina simmar som man skall?

Annars kan man förlora vårdnaden om dem, vet du!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nelley
8/25/14, 1:41 PM
#2

#1 va? o.O

[AmandaBorg]
8/25/14, 2:21 PM
#3

Jag har tyvärr inget svar på din fråga TS, jag får väldigt sällan aliens på besök. Men till #1 måste jag också fråga… Va? 🤔

SimsBrooke
8/25/14, 3:08 PM
#4

TS. Hmm det där vet jag inget om tyvärr =/ Har aldrig varit med om att dem gått in i huset.

#1 Det där stämmer inte överhuvudtaget inte. Du spelar väl inte The sims?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Zepp
8/25/14, 3:26 PM
#5

Näe det gör jag inte! 🤪

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mitchika
8/25/14, 3:38 PM
#6

Var det bara jag som tyckte att #1 var lite småroligt? 😃

Angående TS' problem så vet jag faktiskt inte. Jag önskar att jag hade det problemet. Utomjordingar är så sällsynta i mitt spel att jag ibland ifrågasätter om dom ens existerar eller om jag lyckats avinstallera Årstider på något sätt… 

Det är bara något som ska hända lite då och då. Har du simmar med många rymdstenar, har många rymdstenar på din tomt eller låter dina simmar titta i teleskopet ofta så ska oddsen öka för att utomjordingar kommer på besök. Vad jag vet så måste/ska man inte göra något speciellt med utomjordingarna om man inte vill. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Svado
8/25/14, 4:29 PM
#7

Hej allihop!

Ja alltså de gör ju som sagt såna där besök att de kommer me sin bil o hälsar på, typ står vid dörren o klagar över att de inte kommer in i min trädgård osv.
Det bor ingen alien i mitt spel så vitt jag vet, alltså det bor ingen i något hus. Så detta måste ju vara från nånannanstans.
Och ja de kommer rätt ofta, kan ju inte säga hur ofta men ja, ofta :)

Vid ett par tillfällen går de in i huset eller runt o har nån slags apparat med sig som de använder.

Har så vitt jag vet inga rymdstenar, eller så. Och mina simmar är alldeles för lata för att använda sig av någon stjärnkikare.

Så ja… det är väl bara o gilla läget då :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

SegerSims
8/25/14, 4:39 PM
#8

Jag fick aldrig se någon Alien och ännu mindre bli kidnappad. För en vecka sedan tjoar min dotter över att hennes manliga sim blivit kidnappad och nu blivit med barn. Några dagar senare spelar jag och en kvinnlig gravid sim blir kidnappad och inget speciellt händer med henne. 

Min dotter som aldrig spelar lyckades innan mig 😭 och jag gjorde något halvdant och fick inget Alienbarn 😭

[AmandaBorg]
8/25/14, 4:46 PM
#9

#8 Det är bara de manliga simmarna som kan bli gravida när de blir bortförda. 🙂

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 4:52 PM
#10

Jag träffar aldrig aliens! Dem kommer aldrig. Vet inte varför. Jag har spelat sims i några år nu och EN gång har jag fått besök av en alien, men ingen blev kidnappad. Jag får skvatt. Det känns som om en del simmare sitter där och bara "WAAAH EN ALIEN OH HERREGUD TITTA! OJ NU BLEV MIN SIM KIDNAPPAD", i början iaf. Efter ett tag blir dom vana och tänker mer typ "Nej inte nu igen…" och jag bara "Men kom igen små aliens… Kom kom kom…" 😭

Mitchika
8/25/14, 5:08 PM
#11

#10 Jag känner precis likadant som dig… 😢

Inga aliens för Mitchika alls… en gång i Legacy Barlow kommer jag ihåg, men annars så… nej… Gråter

Jag som älskar små aliens och inte vill annat än att krama dom, gosa med dom, pussa sönder dom, ge dom en vacker makeover, befolka världen med hybrider av aliens… *svamlar vidare i all oändlighet* 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
8/25/14, 5:44 PM
#12

#8 Jo fast jag hoppades lite på att den ofödda bebisen kunde ha blivit lite mixtrad med … 🤪

Svado
8/25/14, 6:17 PM
#13

KAN det ha o göra med att jag fuskade lite o drog upp vännermätaren på alienfiguren?

Han o min sim är bestbuddies sedan länge, kanske är därför den kommer så ofta?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Mitchika
8/25/14, 6:21 PM
#14

#13 Japp, där har du nog svaret! 🙂

Om din sim lyckats bli kompis med en eller flera aliens så kommer dom att besöka dina simmars tomt oftare. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: