Annons:
Etikettthe-sims-medeltiden
Läst 1669 ggr
nelleeh
2014-08-25 13:29

Uppdatering

Jag uppdaterade sims medeltiden tidigare idag och nu kan jag inte få i gång det? Fösta gången jag trycker på kör spelet stängs fönstret ner och inget mer händer. När jag försöker igen säger den att spelet redan körs och att jag behöver stänga av det innan jag börjar om. Men jag kan ju inte stänga ner det när det inte är igång? Jag har testat att starta om datorn 3 gånger nu men det är bara samma sak om och om igen. Kan man fixa detta eller typ bli av med uppdateringen så jag kan spela?

Annons:
Mitchika
2014-08-25 13:40
#1

Har du Windows 8? 

Om så är fallet så går det inte att uppdatera The Sims Medeltiden utan att det slutar fungera. Jag sökte lite och hittade det här efter lite om och men: 

http://help.ea.com/en/article/the-sims-medieval-and-windows-8-compatibility/

EA verkar ha tagit tag i saken! Om du provar ovanstående metod får du gärna berätta om det fungerar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Nelley
2014-08-25 13:45
#2

Men jag har kunnat uppdatera det och spela.? Har du ställt in kompatibilitetsinställningar på Windows 7 eller något. Då borde det funka. :)

Mitchika
2014-08-25 13:47
#3

#2 Funkar det då? Det kände jag inte till, men kanon! 😃

Det är klart lättare att testa först innan man provar EAs förslag ovan. 

Jag spelar fortfarande på en Windows 7-dator, så jag har inte haft möjlighet att testa några lösningar på det här problemet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nelleeh
2014-08-25 13:52
#4

om jag avinstallerar det kommer då mina kungadömen försvinna?

nelleeh
2014-08-25 13:54
#5

#2 Hur ställer man in det?

Nelley
2014-08-25 14:48
#6

Högerklicka på sims ikonen och klicka på "egenskaper" och sedan på menyn "kompatibilitet" eller något sådant. Sen kryssa i "sätt på kompatibilitet" eller något, jag har ingen dator här så jag kan inte kolla. x) Och så kommer det en sån här liten grej man kan välja kompatibilitet, det kommer finnas Windows 7 Windows vista 1, 2 osv jag kommer inte på alla men välj iaf Windows 7 och se om det funkar. ;)

Annons:
nelleeh
2014-08-25 15:22
#7

#6     Det fungerade inte  😕

Mitchika
2014-08-25 15:30
#8

#7 Prova lösningen som jag länkade till i #1. Det är åtminstone värt ett försök. 🙂

Sparade kungadömen finns under Dokument/Electronic Arts/The Sims Medeltiden om mitt minne inte sviker. Du ska kunna kopiera dom därifrån och därmed rädda dom. Jag vet inte hur det fungerar när man avinstallerar, men jag tror att man ska kunna välja att INTE radera sina sparade kungadömen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Nelley
2014-08-25 20:41
#9

#7 va konstigt…

nelleeh
2014-08-31 16:33
#10

Problemet fixade sig. 😃Jag avinstallerade spelet och uppdaterade windows och nu funkar det igen.

Upp till toppen
Annons: