Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 914 ggr
kokoskakan02
2014-09-03 16:29

blogg?

Hejsan, har känt länge nu att jag vill ha en egen simsblogg, frågan är då vilken portal man ska blogga från. Har ni som driver simsbloggar några erfarenheter om vad som är bäst, lättast, svårast o.s.v. Sen två andra frågor. För det första har jag bara spelat sims sen i julas och vet att de flesta som har simsbloggar har spelat i tre evigheter. tycker ni att det är för tidigt att skapa en blogg, känner, trots att jag spelat kort tid att jag kan det mesta. Det andra är att det känns lite löjligt att skapa en blogg om sims 3 typ en vecka efter att sims 4 släppts, kanske köper fyran i framtiden men det känns fortfarande lite löjligt. Så, svar på dessa frågor/funderingar skulle vara kul.

Annons:
SegerSims
2014-09-03 16:39
#1

Klart du kan skaffa dig en blogg hur kort tid du än har spelat.  Det är inte alla som kommer att köpa sims 4 än så det är inte alls löjligt. Själv funderar jag på att göra en legacy så småningom med Sims 2   trots att jag väntar hem sims 4 nu.

Sedan var du ska ha den är ju egentligen en smaksak. Jag har haft alla dess olika bloggar på olika platser och den jag är mest nöjd med är där jag är nu och det är hos Blogger.  Tycker helt enkelt att du får testa dig fram lite men Blogger är inte alls dum :-)

kokoskakan02
2014-09-03 16:53
#2

Ok, tack för svaren :), har funderat på blogger.

DiamondIce
2014-09-03 16:59
#3

Jag har en the sims blogg på blogg.se, tycker den är lätt att använda och att lära sig! Tydligen är det lätt att fixa med design också om man kan html (eller vad det nu är), men för mig som inte kan det så tycker jag ändå att det finns möjlighet att redigera utseende som man vill :) 

Sen kan man ju starta en blogg på en portal och sen flytta den till en annan om man känner för det senare!

SimsBrooke
2014-09-03 17:24
#4

Jag har bara använt blogger, eller jag har små testat andra bloggar också men blogger är nog den jag tycker bäst om. Jag har sammanlagt 5 bloggar på blogger och en av dem är rätt nystartat dock har jag inte gjort några inlägg då den är under byggnad.

Men det är aldrig för tidigt att starta en blogg. Vill du skapa en blogg ska du göra det :D Min blogg kommer handla om alla the sims spel, dock kommer jag själv att skriva mer om The sims 3 och The sims 4 sen kommer jag försöka att ta in "gästbloggare" som skrive rom the sims 1 och The sims 2, då jag inte spelar dem längre. Och jag har glömt alldeles för mycket vad det gäller dem två första spelen.

Så det är inte löjligt att skapa en blogg om the sims 3 när fyran står för dörren. Gör som du själv tycker känns bra och sedan kan du ju utöka din blogg allt eftersom :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: