Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 5443 ggr
fiore
2014-09-07 01:37

Ångra köp TS4

Är riktigt besviken på The Sims 4 som jag installerade nyligen, och jag vill därför hävda min ångerrätt. Känns som jag har spenderat hela 600 kronor på ingenting! Jag har köpt den på Origin, och där står det att man har rätt till att ångra köpet i x dagar men INTE om det gäller varor med digitalt innehåll. Så här är frågan- är The Sims 4 digitalt innehåll eller inte?

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Annons:
punkmusic
2014-09-07 01:51
#1

Håller med om besvikelsen, var bara det jag ville säga tyvärr, har inte någon lösning på ditt problem, köpt genom origin jag också

catcult
2014-09-07 02:23
#2

Jo, det gäller men du har bara 24 timmar på dig att ångra dig efter att du startat det första gången!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Baraamandah
2014-09-07 03:25
#3
fiore
2014-09-07 09:45
#4

#2 Hur ångrar man sig? Kontakta Origin genom mail?

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Gasoline
2014-09-07 09:49
#5

#4 ja. Det låter som en rimlig början. :-)

fiore
2014-09-07 10:13
#6

Nu är spelet avinstallerat! Gick in på http://help.ea.com/se/refund/ och ångrade mitt köp till er som undrar 🙂

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Annons:
kolpa
2014-09-07 11:33
#7

varför är ni besvikna på det? jag har inte köpt spelet än, därför jag undrar…

startsida
2014-09-07 18:07
#8

jo kolpa,därför att det är så många steg tillbaka påminner mig om sims1 sims2,sims3 är ett toppenspel,,det som är bra är simmarna,sedan är allt annat kast

punkmusic
2014-09-07 18:57
#9

Känns som sagt som sims 2 på många sätt jag trodde sättet att designa simar skulle vara mer utvecklat men känns som dem tagit ett steg tillbaka och än sålänge verkar det finnas väldigt lite att göra i spelet! Hoppas en expansion förbättrar detta :)

fiore
2014-09-07 23:43
#10

Som andra säger, det känns som ett steg tillbaka.. En av de dåligaste sakerna är om man vill komma till en tomt kommer det upp en skärm som står hur jag förbreder mig att komma dit, likasom i ts2 har. Tar alldeles för lång tid, i the sims 3 kunde man röra sig fritt! 😕

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

catcult
2014-09-08 00:35
#11

Från det jag sett av TS4 är spelet absolut inte värt fullpris. Jag tänker avvakta tills det har släppts minst ett 10-tal DLC och det finns till ett förmånligt paketpris, antagligen vid någon sorts rea.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

DenLin
2014-09-08 06:29
#12

#10 jag trodde att laddningsskärmarna skulle störa mig, men faktiskt inte alls! Det tar kortare tid att komma fram än om simmen skulle åkt bil som i trean ( nu har jag visserligen en snabb ssd-hårddisk så det kanske inte är så för alla, men mina laddningsskärmarna tar inte ens 10 sekunder)

Skogsraah
2014-09-08 12:48
#13

Jag tycker inte att det är ett steg tillbaka! Det är ett nytt spel, och det känns faktiskt dumt att jämföra nu när man spelat ett tag. De är rätt så olika. Laddningsskärmarna stör inte mig heller. Går ju otroligt fort! Och hjälper det till att undvika buggar är det bara bra. Mitt spel har inte buggat eller kraschat en enda gång, och det gjorde Sims 3 för mig hela tiden. Sparade konstant då jag spelade Sims 3 för att det var så oberäkneligt. Det är väldigt skönt att spelet är igång så jädra snabbt och att man slipper väntetiden.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
fiore
2014-09-08 22:00
#14

Ja, det positiva är ju att det inte ens tog 30 minuter att ladda ner spelet och buggarna märktes knappt! Men så är laddningsskärmarna inte så för mig som det är för er, det tar kanske upp till en minut eller två tills det är klart för en annan tomt 🧟‍♂️

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

[Tilde]
2014-09-09 11:36
#15

Jag har precis beställt The sims 4 (för 389 DKK, motsvarande nästan 480 SEK), hoppas det är värt det! Jag tycker det verkar riktigt kul att designa simmarna nu när man kan ändra kropparna mycket mer… Störde mig sååå mycket på att de antingen var smala och formlösa eller tjocka. 🤔

Vet att spelet kan ha buggar och grejer, men antar att det är som med 3:an att man kan ladda ner uppdateringar på direkten?

punkmusic
2014-09-09 11:45
#16

#15 Jag fick aldrig min sim till något mellanting när jag skulle forma kroppen tyckte det var svårt, hoppas du är bättre på det och kan tipsa mig! :)

[Tilde]
2014-09-09 11:46
#17

#16 Aha 😮 Vi får se då, ska få mitt spel om 1-3 dagar! *längtar*

Castiel.
2014-09-09 12:15
#18

Jag har testat att skapa simmar i TS4 CAS demot och jag måste säga att det är grymt roligt att man kan vara så detaljerad och faktiskt skapa realistiska kroppar, något som TS1, TS2 och TS3 saknade. Så TS4 är definitivt en start på en ny era.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Geru
2014-09-09 13:11
#19

#18 Fast en grej som är bättre gör ju inte att resten av spelet är okej… Det saknas tonvis med saker i spelet..

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Castiel.
2014-09-09 13:19
#20

Ja men tänk på att detta är bara grundspelet, det kommer säkert komma massor med expansionspaket senare. Så man får nöja sig med det lilla man har :) i värsta fall så hade ju EA kunnat skita i att släppa ett nytt The Sims spel om dom kände för det.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Geru
2014-09-09 13:21
#21

#20 Det ska fortfarande vara bättre än det förra grundspelet för att få godkänt, och det är det definitivt inte…

EA är ett gäng skithögar med för mycket pengar och för lite respekt för användaren…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Skogsraah
2014-09-09 13:21
#22

Jag tycker att det är så pass många saker som gör spelet verkligare, livligare och roligare att jag personligen inte tänker på det man kan tycka fattas. Det är olika spel och jag tror också att mycket kommer komma i expansioner, förstås. Visst att det är tråkigt att man alltid ska behöva köpa på sig dyra expansioner, men så har det ju alltid varit. Nu är det många saker som inte finns i grundspelet som funnits i trean, men finns så många andra saker ISTÄLLET som jag tycker tar den platsen 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Geru
2014-09-09 13:26
#23

Jag har inte ens provat det, men jag hatar loading screens, och det är nästan det största steget bakåt…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Skogsraah
2014-09-09 13:29
#24

#23 Skärmarna tar max 15 sekunder! I alla fall på min laptop. Mig stör det inte. Underlättar det buggar osv (mitt spel har varken buggat eller kraschat en enda gång) väntar jag gärna några sekunder.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Tilde]
2014-09-09 13:47
#25

#23 De har dock gjort det så att spelet ska vara snabbare. Att behöva ladda olika delar av simsvärlden medan man spelar gjorde spelet väldigt segt för många, eller hackigt. EA valde därför att satsa på snabba loading screens för att det ska gå snabbare att ladda de nya delarna av världen. Liksom i stället för att det tar 30~ sekunder för simmen att åka bil från ett ställe till ett annat tar det 10-15 sek med en loading screen. Nu har jag själv inte spelat det än, men jag kan tänka mig att jag inte skulle störa mig allt för mycket på det. 😛

Castiel.
2014-09-09 14:14
#26

#23 då tycker jag att du ska sätta dig ner i deras sits och skapa ett Sims spel så får du känna på hur det känns eftersom du och många andra håller på att klaga på EA :)

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Geru
2014-09-09 15:05
#27

#24 Det, i spelväg, är väldigt lång tid. Det har antagligen inte underlättat för buggar.

#25 Massor med små loading screens är inte snabbare. Det är långsammare. Hur snabbt din sim tog sig till en plats har, när jag spelat sims 3, inte med laddningstid att göra. Ofta teleporterade dom sig helt enkelt. Laggfritt. Över hela kartan. Så vad är problemet med 4an liksom?

#26 Bahahaha, jag har pratat med människor som designar just spel, och TS4 är fan det sämsta skämt till spel som desgin mässigt gjorts…

EA är skit. Det finns så många, många, många bättre spelproducenter än EA. EA är nog famimej en av dom värsta, om inte den värsta, om man inte räknar med dom som faktiskt bedrar en på riktigt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Skogsraah
2014-09-09 15:28
#28

#27 Men jag förstår ändå inte riktigt hur du kan döma spelet så hårt och vara så besviken när du inte ens har provat det? Jag kollade på jättemånga gameplays innan, men det var ändå en helt annan sak att uppleva simmarna själv och verkligen se hur snabbt det går att starta spelet (går inte ens att jämföra med tidigare sims-spel) osv. 

Men alla tycker vi olika. Döm inte för hårt innan du provat själv bara 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Mitchika
2014-09-09 15:29
#29

Jag kan inte mer än hålla med Geru på nästan alla punkter i den här tråden, men jag har redan sagt mitt angående både EA och The Sims 4 i tidigare trådar så jag känner att jag bara skulle upprepa mig. 

The Sims 4 har för övrigt inte fått den bästa starten. Utöver slumpmässiga krascher, demonbebisar, halvdant känslosystem och massa andra småbuggar så verkar sparsystemet helt sönder då sparfiler helt plötsligt raderas och försvinner spårlöst, utan förklarlig anledning. Man startar spelet som vanligt, bara för att upptäcka att sparfilen  är borta. 

Men nu går vi väldigt OT i den här tråden. Jag tror vi har ett par trådar på sajten för att diskutera vad man tycker om The Sims 4 samt besvikelse över The Sims 4, så vill man fortsätta diskutera det kan man antingen flytta det till en av dom trådarna eller starta en ny tråd. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Geru
2014-09-09 15:53
#30

#28 Som med allt så läser man till sig information. Jag behöver inte direkt rösta SD eller så för att veta att det är skit, samma princip här. Dessutom ska du som kund inte behandlas som skräp, men här verkar ju inte ens folk förstå att dom bli behandlade dåligt. Ironiskt, det där.

Hur snabbt ditt spel startas är fortfarande helt beroende på din hårdvara… Seriöst… Sen är det här grundspelet. Sims 3, grundspelet, laddar in på några sekunder för mig, utan problem. Att ha loading screens överallt, inte ens ett byggläge som slår sims 3(för fan, ingen pool? på riktigt? Och ingen källare!?)

Alla som köper TS4 blir blåsta av EA. Du får ett ej färdigt spel, som dessutom kostar 400 jävla kronor som billigast, och sen ska du ladda ner DLC's överallt? Verkligen nu? Är det ett bra spel?!?!

#29 Ska undvika att svara mer  :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Mitchika
2014-09-09 15:55
#31

#30 Du och alla andra som deltar får jättegärna fortsätta diskussionen i en annan tråd. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

fiore
2014-09-09 21:48
#32

Nu har det ju blivit riktigt OT men det var väldigt intressant att läsa! Skapa gärna en tråd, då deltar jag mer än gärna 🙂

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Nelley
2014-09-10 20:07
#33

#30 Vill bara säja att källare kom inte med "originalutgåvan" av sims 3 utan i en senare uppdatering. Men annars kan jag hålla med på många punkter. Ursäkta, nu är jag tyst :x

Upp till toppen
Annons: