Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 4302 ggr
Skogsraah
9/9/14, 1:10 PM

Sparfilen försvann!

Vill bara berätta om något helt galet. Känner mig riktigt besviken. Hann komma långt på en ny familj jag gjorde och var riktigt nöjd med hur allt artade sig i deras liv. Jag sparade med jämna mellanrum och stängde av spelet, slog på det och allt fungerade som vanligt. Nu när jag slog igång Sims 4 är familjen BORTA! Grundaren finns kvar på en tom tomt, som när jag började. Det är den enda sparfilen som finns. Men efter det har jag hunnit flytta till en större tomt, skaffa jobb, kille, barn, hela köret. Hon skulle snart bli gammal. Men nu finns inte den filen 😕

Utan det enda som finns sparat, då man ska välja vilket spel man vill ladda i menyn, är alldeles från början då jag flyttade henne till en tom tomt. Någon som varit med om detta? Vad kan ha hänt? Känns väldigt surt… Var tänkt att bli min första seriösa TS4-legacy.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Bara Anna
9/9/14, 8:06 PM
#1

Läste i ngn annan post att det tyvärr var en känd bugg för fyran :-( Så överjävligt trist för dig!!!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
9/9/14, 8:47 PM
#2

Ja jag läste det med :( Fick en del tips, men verkar inte finnas någon lösning än. Riktigt tråkigt.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Stephanie
9/12/14, 1:15 PM
#3

Råkade också ut för det här nu när jag testade. Körde en hel dag med en sim, kom långt i karriären osv. Och sen när jag skulle fortsätta dagen efter så var det tomt. Sparar en backup på "saves"-mappen nu, får se om det kan hjälpa mig om det händer nån mer gång…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Icewolf88
9/12/14, 2:55 PM
#4

Så tråkigt… 😕 Har hört endel om familjer som spårlöst försvinner. Du hade ingen back-up på dina saves? Om inte, så rekomenderar jag att du har det i framtiden. Bara gå in på Mina Dokument, kopiera Electronic Arts mappen som innehåller The Sims 4 och lägg den någonstans säkert. Så ifall samma skulle hända igen, så har du i alla fall back-up!

Hoppas snart att utvecklarna släpper en stor patch med en massa buggfixar! De har ju redan släppt tre mindre patchar. Väntar ivrigt!

Upp till toppen
Annons: