Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1918 ggr
hejsvejs123
9/9/14, 4:25 PM

Hus i Sunlit Tides

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ÄLSKAR Sunlit Tides, lugnt en av de bästa världarna som finns till the sims! Vill hoppa in i skärmen och bo där :D Ska flytta min legacy dit från Sunset Valley så har byggt klart deras hus nu för pengarna dom hade över. Kan lägga upp fler bilder sen! :)

Annons:
GemTwist
9/9/14, 7:32 PM
#1

#0 Får man flytta sin legacy till en ny stad? O.o

Bara Anna
9/9/14, 8:09 PM
#2

Får är snälla djur som bor på Gotland…. Vad du får och inte får göra i en legacy är väldigt upp till dig och hur strikt du vill köra. Det kan vara bra att flytta en familj till ny stad och sparfil då sparfilerna blir så humoungus stora efter ett tag….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

hejsvejs123
9/10/14, 7:06 PM
#3

#1 Jag kör inte med sådana strikta regler, gör lite som jag vill det är bara det att jag inte fuskar och försöker komma så långt som möjligt :) Tycker bara det blir jobbigt med en massa regler, roligare att flytta runt med simmarna ju :)

Aniara14
9/10/14, 9:41 PM
#4

#0 Ja, jag kan bara instämma. Sunlit Tides är så himla överjordiskt vackert så man nästan blir knäsvag… vem skulle inte vilja hoppa in i bilden där?🙂

Det finns ett litet problem dock, och det är att det starka solskenet gör att alla köp- och byggsaker i ljusa färger blir så väldigt ljusa att man nästan blir bländad, så därför har jag varit tvungen att dämpa ner dom lite, alltså behålla samma färg men i en mörkare specialvariant, särskilt anpassad för just Sunlit Tides.

För den mörka dystra staden/världen Midnight Hollow måste man göra precis tvärtom, men det är ju en annan historia…

An ounce of prevention is worth a pound of cure

hejsvejs123
9/12/14, 8:13 PM
#5

#4 Det håller jag verkligen med, dom gjorde en stor miss där! Man kan ju t.ex inte ha vita hus för då skiner det om dom som bara den haha.. Är det någon inställning i spelet eller? Isåfall får du gärna berätta för mig! :D

Jag brukar alltid sätta ett träd precis jämte så det blir skugga över mesta delen av huset som man ser på bilden där uppe, fast visst stör man sig på ljuset ändå ibland haha :/

Javix
9/12/14, 9:06 PM
#6

Vilket snyggt hus! 😍 Ja, jag gillar verkligen sunlit tides också!


Annons:
hejsvejs123
9/13/14, 9:14 PM
#7

#6 Tack! :D

hejsvejs123
9/13/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ska ta fler bilder lite senare, ska inreda det nu med :)

Aniara14
9/15/14, 7:02 PM
#9

#5 Nja, det är inte nån direkt inställning i spelet, utan bara det att jag använder ljus-mörker dragreglaget nedanför färghjulet och drar det lite åt det mörkare hållet, utan att byta till nån ny färg eller mönster.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: