Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2441 ggr
skotty
2014-09-22 01:31

Vad tycker ni om TS4?

Jag har bara spelat the sims 4 i några timmar, tröttnade ganska snabbt på det då det kändes alldeles för enformigt. Vad tycker ni om spelet? Lever det upp till era förväntningar eller är ni besvikna? Jag har gått tillbaka till 3an iallafall. Tycker det är värt buggarna då TS4 buggar det också.

Annons:
Vermin
2014-09-22 01:32
#1

Har spelat i "live-mode" kanske 10 timmar, resten av de 70 timmarna har jag suttit i CAS eller byggt hus. Spelet i sig blir väääldigt enformigt.

[MikaelaR]
2014-09-22 01:40
#2

Jag har tröttnat lite vill återgå till the sims 3 och skaffa fler expansions istället känns typ likadant förutom små förbättringar på the sims 4! men en del saker på the sims 4 känns det som om dem 'gått tillbaks i tiden'

Namiko
2014-09-22 06:55
#3

Jag har testat spelet lite och hade oerhört låga förväntningar på det när jag började spela. Jag gillade dom nya animationerna på simmarna så där blev jag positivt överraskad och jag spenderade kanske 10 minuter med att bara titta på mina simmar när dom pratade med varandra. Resten av spelet kändes ointressant och jag blev uttråkad väldigt fort. Jag ska väl ge det en chans till och utforska lite mer men jag känner mig inte särskilt nyfiken på att testa mer i dagsläget. Jag håller mig till sims 3 i fortsättningen med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
2014-09-22 10:41
#4

Jag har inte spelat så mycket. Men jag gillar det =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

evve90
2014-09-22 11:35
#5

Jag gillar spelet. Men det fattas lite saker för min del, hur skaffar man nya vänner te.x? Finns det något fusk till de? Är de någon som har bra fusk till TS4? :)

LottaV
2014-09-22 12:48
#6

Jag skaffade det i helgen så att jag har mest suttit och instelerat det

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Potatisen
2014-09-22 14:45
#7

Jag har också gått tillbaka till trean. Men jag tror att när de har släppt två eller tre expansioner kommer jag att spela mer på fyran. När trean kom kändes det också enformigt, och om man ska vara ärlig så är bara trean, utan expansioner också ganska tråkigt, utan särskilt mycket att göra. När trean kom tog mig ett och ett halvt år innan jag började spela det, eftersom jag väntade på expansioner.

Mitchika
2014-09-22 16:40
#8

Jag känner väl helt enkelt "meh" över spelet. Varken gillar eller ogillar. Det är inget dåligt spel, men… eh… ja, det är inget dåligt spel. Kunde ha varit mycket sämre och expansioner kommer förhoppningsvis att göra det bättre. Jag har definitivt haft kul med det, men det är Devons och Grants förtjänst skulle jag säga. (Lars-Edvin spelade också en liten roll där) 😃

Jag har fortfarande en del att testa, men jag ser både dom negativa såväl som dom positiva sidorna med spelet. Dom negativa sidorna överväger dom positiva rätt rejält, men mycket av det negativa är en personlig smaksak för mig. 

Dock har jag svårt att se spelet bli mycket bättre med expansioner. Laddningsskärmarna går på några sekunder nu, men med 3-4 expansionspaket, eget innehåll samt begränsad tillgång till minne? Plus laddningsskärm varje gång man lämnar hemtomten? Jag bävar för framtiden…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2014-09-23 20:48
#9

Jag har inte kollat hur många timmar jag spelat men det är rätt många. Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag är en typisk en-sims person. Jag föredrar en sim åt gången. Trots det är jag inne på min tredje generation och har en relativt stor familj. Och har inga avsikter att sluta spela den.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Icewolf88
2014-09-23 21:17
#10

Jag älskar spelet! Visst kan det bli lite enformigt ibland, men det är ju trots allt bara grundspelet. Jag tycker dock att simmarna är mycket mer livliga av sig i The Sims 4 än i trean. Tycker det har levt upp till mina förväntningar i alla fall. Har faktiskt knappt märkt av någon bugg, kanske någon liten. I trean var det ju buggar åt både vänster och höger, haha.

Hell
2014-09-23 23:42
#11

#9 Helt med där, brukar bara spela en sim men nu har jag en hel (fungerande!) familj. 

Tycker spelet är riktigt kul, men det är nog för att jag gillar hur simmarna ser ut det nya skapa en sim. Har inte märkt av några buggar förutom att nån vattenkran fortsatte att läcka efter att den var reparerad. Och att saker går sönder, hela, hela tiden. :P Aja.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Upp till toppen
Annons: