Annons:
Etikettövrigt
Läst 967 ggr
fiffeliffe
9/25/14, 7:59 PM

Tips på dator?

Nu har de blivit dags för mig att skaffa en ny bättre dator. Har ni några tips? Det ska vara en stationär som ska kunna klara av sims med expansioner samt andra spel, bland annat minecraft. 

Den datorn jag har nu låter fläkten väldigt mycket på, vilket är otroligt irriterande när man skypar med folk eller spelar in, fast de sitter väl i vad för mick man har också iof, hur mycket ljud som ska tas upp.

Anyway, skriv gärna förslag!

Cool

Annons:
[Torpedtass]
9/25/14, 9:20 PM
#1

Jag kör endast på gaminlaptop så har inga förslag men det är billigare för din del att öppna dator, blåsa rent fläkten med tryckluft på burk (finns på jula bla) alternativt byta ut fläkten om inte rengöring funkar. Såvida det inte är annat fel också på datorn så klart. Litet tips bara.

fiffeliffe
9/25/14, 10:17 PM
#2

Men jag behöver en ny dator också, som klarar av mer då min är ganska dålig allmänt, men tack för tipset! #1

Cool

jjjosa
9/25/14, 10:19 PM
#3

Hur mycket kan du lägga på en dator?

MichaelE
9/25/14, 10:27 PM
#4

Om du inte har alltför stor budget så rekommenderar jag denna Asus dator (antar då att du behåller din gamla skärm).

Har du en större budget så kan du nöja dig med denna Asus dator, högre prisklass än så behöver du inte gå upp i.

fiffeliffe
9/26/14, 11:47 AM
#5

#4 tack för tipsen!

Cool

Aniara14
9/26/14, 9:35 PM
#6

#4 Datorn i din första länk finns inte att köpa i någon butik, enligt Prisjakt. Skulle tro att det är en utgången modell, eftersom det är över 2 år sen grafikkortet, Geforce GT 640, kom ut på marknaden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
MichaelE
9/26/14, 9:48 PM
#7

#6 De måste ha plockat bort den efter att jag skrev inlägget, för den fanns då.

Aniara14
9/26/14, 9:54 PM
#8

#7 Ja, sånt kan gå fort ibland. Jag länkade till en prisnedsatt dator vid ett tillfälle, och sen när jag kollade dagen efter så kostade den plötsligt 1500:- mer än innan, tillbaka till ordinarie pris alltså. Så det var ju lite tråkigt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: