Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1266 ggr
johannaequestrian
10/10/14, 11:23 PM

Goldenport's stuteri och problemhästar

Välkomna till Goldenport's stuteri och problemhästar! 

Det hela började för ett par år sedan, när jag, Haley Sommer fick upp ögonen för dessa underbara djur. Egentligen hade jag ridit till och från i hela mitt liv, min farmor och farfar ägde nämligen ett stuteri i utkanten av Riverview där jag spenderat väldigt många somrar och lov i livet. Men det var först efter universitetet när jag fick det enorma arvet efter farmor och farfars tragiska bortgång, jag insåg att jag för att hylla de skulle starta mitt eget stuteri, där jag dessutom skulle ta hand om problemhästar. 

Eftersom min pojkvän kommer från Appaloosa Plains och jag verkligen inte ville tvingas skiljas från honom beslutade jag mig om att öppna Goldenport's stuteri och problemhästcenter här, i det underbara och natursköna Appaloosa Plains!

Välkomna och jag hoppas att ni följer tråden!

Annons:
johannaequestrian
10/10/14, 11:33 PM
#1

Tänkte att jag skulle visa vår gård, här bor jag tillsammans med min sambo och vår tonårsdotter. För närvarande har vi bara en häst, Pablo Morgan, en svensk halvblodshingst som mäter 179 cm i mkh. När vi fått bukt på alla hans problem hoppas jag att han kan lägga grunden för det framtida stuteriet av just SWB. Alla ridbanor och ridhus ligger inte på tomten, utan här finns stallet med 6 boxar och ett antal små hagar, dessutom finns vårat hus här 😃.

johannaequestrian
10/10/14, 11:41 PM
#2

Här är jag och vår nuvarande häst, Pablo Morgan. Han besitter egenskaperna odresserad, nervös och aggressiv, bra kombination eller hur? Det går framåt för oss och Pablo rör sig väldigt fint och lär sig saker otroligt fort, efter 2 timmars hoppträning har vi redan kommit till nivå 4 i hoppning. Om allt går vägen för oss startar vi vår första avancerade hopptävling imorgon.

Tyvärr får ingen annan än jag komma nära honom än, om man inte vill bli sparkad det vill säga 😉. Han har haft en tuff uppväxt och har förmodligen blivit väldigt illa behandlad och snabbt inriden på stuteriet han föddes på, något måste ha hänt med tränset dessutom, han låter mig inte sätta på en nosgrimma. Men jag är säker på att det inte är långt ifrån och vi närmar varandra med stormsteg, han är allt underbar, min fina Pablo Morgan!

Simslish
10/11/14, 6:10 PM
#3

Följer :)

Misarn
10/12/14, 9:57 PM
#4

Följer, men vart tog bilderna vägen? :-/

Upp till toppen
Annons: