Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1838 ggr
The Idizen
2014-10-24 19:10

Spela sims utan skriva

Hej! Jag har flera olika the sims 3.  Alla är installerade via skiva, utom husdjur som jag installerade via origin (kanske stava fel.) Men jag kan ändå inte spela utan skriva… 🤔

Sedan när jag ska spela så brukar det stå "ingen spelskiva hittades" när jag kommer in i spelet och välja vilken familj jag vill spela. Även fast jag har skivan i …

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
skotty
2014-10-24 20:40
#1

Är du inloggad på origin när du startar spelet?

Mitchika
2014-10-24 23:26
#2

Vilka expansioner har du utöver Husdjur? 🙂

#1 Man behöver inte vara inloggad på Origin för att spela Sims 3 om man har spelen installerade därifrån. Jag behöver åtminstone inte det. Jag installerade alla The Sims 3-spelen via skiva förutom "In i framtiden", som jag hämtade ner från Origin för att slippa hålla på med skivor varje gång jag vill spela. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

skotty
2014-10-25 03:42
#3

#2 Jaha, okej. Men då kanske problemet är att husdjur inte är den senaste expansionen som hon har installerad, för det är ju den senaste som man ska spela med 🙂

Bara Anna
2014-10-25 09:50
#4

Om det står att skivan inte hittas/kan lass så kanske den är smutsig eller repig? Alternativt att läsaren är kass

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

The Idizen
2014-10-25 16:43
#5

Jag har inte installerat alla expansioner via origin.. Har husdjur, årstider, universitetsliv och semesterparadis. 🙂

Husdjur är den senaste jag köpte och installerade. 

Mitt "vanliga" sims 3 är begagnat, så att den koden är redan använd på något annat konto …

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

marta01
2014-10-25 17:17
#6

Då är det semesterparadis du ska spela med. Det är inte senaste köpta utan senaste utkomna🙂

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Annons:
Mitchika
2014-10-25 18:02
#7

#5 Det är precis som #6 säger. För att slippa spela helt utan skiva och få spela så stabilt som möjligt så är det Semesterparadis-skivan du ska spela med. Alternativt får du ladda ner och installera Semesterparadis via Origin, så slipper du använda skiva. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

The Idizen
2014-10-25 21:59
#8

Aha, okej. :) Vad betyder "utkomna?" 

Är lite trög.. haha. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

skotty
2014-10-26 01:03
#9

#8 När spelen kom ut. Det första är ju The sims 3, sen destination världen, drömjobb osv. Det senaste (och sista) är in i framtiden och det som kom innan det är semesterparadis. Så alltså ska du spela med semesterparadis-skivan.

marta01
2014-10-26 07:03
#10

#9 komm med en bra förklaring

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Upp till toppen
Annons: