Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1284 ggr
HoppanLoppan
10/26/14, 3:57 PM

Felkod 12.... :(

Hej! Jag har problem med sparandet då jag får felkod 12 hela tiden! Jag har googlat runt men hittar inget sätt som löser det! Nu är det så att jag har haft det här problemet ett tag och förr brukade jagspara med ny spelfil typ varje kvart och när jag fick felkod så stängde jag ner spelet och fick börja om dagen efter. Sen blev det så mycket problem så jag slutade spela i en månad ungefär. Nu har pappa varit och köpt en SSD för att vi trodde det skulle bli bättre. Men icke sa Nicke. Grejen är den att jag fattar verkligen inte vad mer jag kan göra? Jag saknar spelet vääääldigt mycket men det är inte jättekul när det bara blir felkoder HELA tiden. Det är heller inte bara en familj som får felkod 12 utan både min och min lillasysters familjer (sammanlagt 3) Jag hade varit JÄÄÄÄTTETACKSAM om någon kan hjälpa mig!

Annons:
HoppanLoppan
10/26/14, 4:35 PM
#1

Och nu kraschade spelet helt plötsligt!! Ååååååå jag orkar inte

Gladasvampen
10/26/14, 4:42 PM
#2

När jag får felkod 12 innebär det att datorn har för lite minne/sparfilen är för stor, kan det vara så att du spelar på en laptop? Jag får ofta felkod 12 på min laptop men om jag spelar på en nyare stationär dator så klarar jag mig super!

HoppanLoppan
10/26/14, 4:44 PM
#3

Nej det är stationär och vi har precis blåst ut hela datorn --> har typ bara sims på datorn

Gladasvampen
10/26/14, 4:50 PM
#4

#3 Är det en gammal dator med svagt minne? Det kan bero på det också, sims är ett väldigt krävande spel vad jag har märkt och det är inte alla datorer som klarar av spelet.

HoppanLoppan
10/26/14, 6:18 PM
#5

4-5 år gammal är den :)

LottaV
10/26/14, 7:42 PM
#6

Jag räckomenderar att du sparar oftare när jag får felkod har jag spelat förlänge

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Mitchika
10/26/14, 8:21 PM
#7

Det här är tydligen ett väldigt vanligt missförstånd som jag har sett allt för ofta på sajten och på nätet nu för tiden. Datorns RAM, det vill säga minne, är inte detsamma som hårddisken och/eller datorns hårddiskutrymme. 🙂

Felkod 12 uppstår när datorn inte har tillräckligt med minne att avvara till spelet för att spelet ska kunna spara sparfilen. Oftast handlar det om stora sparfiler som man spelet länge på. Ju mer man spelat på en och samma sparfil, desto större blir den och desto mer minne kräver den av datorn för att kunna spara. Minne i det här fallet är återigen RAM och har inget med hårddiskutrymmet att göra. 🙂

Vet du hur mycket RAM din dator har? Vilket operativsystem har du? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

HoppanLoppan
10/28/14, 7:06 PM
#8

Vi hade Windows vista men bytte till Windows 8.1 och nu funkar allt bra! :)

Mitchika
10/28/14, 9:14 PM
#9

#8 Kanon! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: