Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 941 ggr
Tokyo
2014-10-28 00:13

Orsak till att spelet plötsligt stängs av?

När jag spelade sims förut idag stängdes spelet ner (the sims 3 har slutat att fungera) två gånger under typ 10 minuters tid, och det konstiga med detta är att det har hänt 1 gång på den här datorn förut och det var under kanske 2 års tid… 

Jag vet inte varför spelet plötsligt började stängas av eftersom jag inte gjort något annorlunda på senaste tiden, om jag hade laddat ner något nytt eller så hade det kanske kunnat vara orsaken, men det har jag ju inte. Jag brydde mig inte om att starta spela igen efter att det stängdes av för andra gången, för den gången hann jag spela i knappt 10 sekunder innan det stängdes av.

På bärbara datorer som jag tidigare spelat på har spelet frusit ett tag innan det stängdes av, men nu stängdes spelet av helt utan förvarning. Det fungerade galant tills det plötsligt bara stängdes av, väldigt konstigt..

Vet att det finns 48348 trådar om det här redan, kalla mig lat men jag orkade inte söka igenom iFokus efter svar.

Annons:
Mitchika
2014-10-28 00:27
#1

Tja, jag kan inte ge ett direkt svar mer än att säga att det finns väl ungefär 48348 möjliga orsaker till att spelet plötsligt stängs av. 🙂

Lösningen kan vara så enkel som att ändra kompatibilitetsläge beroende på vilket operativsystem du har, ta bort eget innehåll och/eller mods som orsakar krångel eller att radera cachefilerna till att behöva ominstallera spelet eller helt enkelt köra uteslutningsmetoden genom att beta av alla potentiella problemlösningar en efter en tills spelet fungerar. 

Här har du en checklista över vanliga lösningar att prova för att se om något av det får ditt spel att sluta krascha: 

http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Sims_3_Crashing_Checklist

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ElsaN.01
2014-10-29 10:39
#2

Om jag kör i staden Bridgeport kraschar alltid mitt spel efter en liten stund, det kan inte vara staden du har problem med?

Tokyo
2014-10-29 11:31
#3

#2 Har aldrig haft problem med den förut.

Mojma
2014-11-06 00:55
#4

Kompatibilitetsläge? Ändrar vart och vad är det?

Upp till toppen
Annons: