Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 890 ggr
emiliaolsson
11/2/14, 1:23 PM

Hur memorerar du händelser i ditt legacy?

Det finns massor av olika sätt att komma ihåg vad som händer i ens legacy! Jag är väldigt nyfiken på att se hur andra gör och vad ni tycker funkar bäst för er! Kommentera gärna hur ni tycker att det funkar för er och om ni har provat något annat, hur funkade det? 😃

Annons:
Mitchika
11/2/14, 1:26 PM
#1

Jag skriver ner nästan allt på dator! Större delen av bland annat Legacy Barlow finns nedskrivet i en massa anteckningar på min dator, inklusive massa saker om Projekt Varg och mina andra projekt. 🙂

Det som jag inte skriver ner har jag kvar i huvudet och det är bara saker som jag vet att jag kommer komma ihåg och inte glömma. Får jag för mycket i huvudet så brukar jag också skriva ner det för att få ut det därifrån och det brukar hjälpa. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Smedhultaren
11/2/14, 1:28 PM
#2

Vad är legacy?

SimsBrooke
11/2/14, 2:16 PM
#3

Skriver ner dem mest stora händelserna som händer i ett block eller i datorn. Beror lite på vad jag kommer åt just då =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Simssis
11/2/14, 2:26 PM
#4

Jag skriver ner det mesta i ett block eller tar massa bilder för att komma ihåg vad som hänt, om jag räknar med poäng i min legacy så har jag ett excel dokument som jag fyller i vad som hänt och då räknar programmet  ut poängen själv. :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

emiliaolsson
11/2/14, 2:45 PM
KastKatt
11/2/14, 8:02 PM
#6

Skriver direkt i bloggen. Jag planerar bara små saker, ibland skriver jag det på datorn eller så kommer jag ihåg det bara. men låter ofta storyn sköta sig själv, fast att jag tolkar det som händer på olika vis.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
kokoskakan02
11/2/14, 8:04 PM
#7

Jag fotar när jag spelar och kommer då på vad jag ska skriva sen kommer jag ihåg det igen när jag tar fram bilderna.

Smedhultaren
11/2/14, 8:15 PM
#8

Vilket sims måste man ha?

SimsBrooke
11/2/14, 9:39 PM
#9

#8 Du kan ha vilket som. Ingen gräns!.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LottaV
11/3/14, 4:18 PM
#10

Jag läser andras

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
11/3/14, 5:15 PM
#11

Jag kommer ihåg i huvudet, men även med hjälp av bilder. Jag har bilder nu till väldigt många kapitel och inte skrivit på ett tag dock. Men nu så hjälper ju bilderna mig och det blir inga problem med att skriva ner en story. Jag tar så pass mycket bilder så jag använder inte ens hälften av dom men på det sättet ser jag var i min story vart jag är.

Min korttidsminne är väldigt kass numera men när det gäller min story så fungerar det prima och även när jag inte har skrivit på länge. Men det är väl alla bilderna. :)

Upp till toppen
Annons: