Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 5633 ggr
Surpan
11/3/14, 9:18 AM

Död av känslor

Hallå! 

Är det någon som lyckats döda en sim genom känslor i sims 4? Det är jättesvårt, och jag behöver lite tips! 

Det ska tydligen finnas fyra stadier av känslorna generad, arg och lekfull. Den fjärde känslan i dessa stegar ska alltså kunna döda, men jag når bara till steg 3? Utmattning ska också kunna döda simmar, men om jag till exempel joggar med en gammal sim, som då blir farligt utmattad, då kan jag inte göra någonting alls mer för att trötta ut simmen ytterligare, det enda jag kan göra är myspys och då då försvinner "farligt utmattad".

Idéer?

/Surpan

Annons:
Kevsterrr
11/4/14, 1:59 AM
#1

Jag och min kille har tillsammans gjort en familj på hans dator som består av en hel del simmar som vi håller på att döda på olika sätt då vi vill ha en spökfamilj. Hittills har vi endast dödat tre simmar och ingen av dem har gått miste om livet pga känslor. Kan snabbt säga att känslodöd är riktigt svårt att uppnå utan fusk (inte omöjligt såklart), vi har försökt ge oss på alla känslor och vi lyckades faktiskt att döda en av simmarna genom ilska MED fusk, men tyvärr så försvann hans grav då han dog utanför tomten så vi startade om… Såvitt jag minns behövde hade han tre/fyra olika arga moodlets (en av dem inkluderade otrohet) vilket genast gav honom sista stadiet: rasande. Hetlevrade simmar blir garanterat enklare arga än andra. Iallafall, när han väl var rasande försökte vi pusha på honom mera ilska genom att låta honom gå ut och mucka på folk vilket skulle få dem att även mucka på honom. Detta höll på ett tag men eventuellt dog han av att hans hjärta sprack eller så.

Jag tvivlar på om detta är till så stor hjälp då du kanske inte ens använder fusk som vi (detta vi använde var jätte konstiga fusk att skriva in i fuskrutan), men jag hoppas att du kanske fått en liten förståelse på vad som krävs för att döda en sim genom ilska. Utan fusk skulle det helt klart varit en riktigt jobbig process, tro mig, det var det även vid användning av fusk… Antar att det är roligare att döda dem på så som spelet är designat och inte vid användning av fusk, men vi vill bara ha våra spöken! ;) Önskar dig all lycka! :)

Lite random, btw, men att farligt utmattad försvinner efter myspys är så overkligt. xD haha

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Surpan
11/5/14, 10:16 AM
#2

Jag lyckades döda en sims med "farligt utmattad" igår!

För de som är intresserade så gick det till så att simmen blev "väldigt arg" (genom otrohet) och då kunde man jogga ändå, eftersom känslostegen för arg överskuggade obekväm. Han föll ner och dog efter typ 3 joggrundor!

/Surpan

Upp till toppen
Annons: