Annons:
Etikettövrigt
Läst 1126 ggr
Skogsraah
11/12/14, 8:08 PM

Spela in gameplays?

Hittade ingen tråd om detta, så jag kör på!

Jag har gått hemma nu ett bra tag och skulle behöva en till hobby. Eller att utveckla denna hobby, kanske! Eftersom jag är en "erfaren simmare" och har simmat på sedan jag var 7 år (22 år idag) och dessutom gått en termin radioproduktion tänkte jag: varför inte börja spela in lite när jag spelar?!

Är det någon av er där ute som spelar in gameplays? Har vi några mer välkända svenskar som spelar in Sims?Jag kommer inte gå in med någon inställning att jag ska få skyhöga views eller något, förstår att det är supermånga som håller på, förstås. Vet inte ens om jag bör prata på svenska eller engelska, men jag tänkte att det kanske kan inspirera någon och att det kan vara kul för mig!

Mottager gärna TIPS om ni har. Erfarenheter? Roligare eller tråkigare än att läsa? Lika roligt? Jag tycker själv det är så kul att se de olika cybersimmarna anta olika utmaningar, höra deras reaktioner osv. Tycker det är en jättekul upplevelse gentemot ens egna spelande. Och - tror ni det är klokast att köra på svenska för att nå ut till våra svenska simmare eller på engelska för att nå ut brett?

Några frågor sådär, men skriv gärna en rad om vad du tycker om idén och ifall du själv har erfarenhet av det!!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Lojs
11/12/14, 8:15 PM
#1

Ett bra sätt att streama är om man har AMD komponenter i datorn så kan man använda deras program AMD gaming evolved att streama ifrån, väldigt lätt att komma igång med och lätt att använda över lag. Jag har bara streamat pyttelite, men på engelska, känns som att det är lättare att få random viewers då, jag har inte ens streamat 10 gånger, men ändå kommit upp i 15-16 viewers, det tyckte jag var bra. Något som är väldigt viktigt är att ha koll på chatten och prata med de som tittar, det gör streamen mycket mer intressant att titta på.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Skogsraah
11/12/14, 8:18 PM
#2

#1 Ah, jag kommer nog inte streama dock! Alltså köra live. Kanske värt att fundera över, låter ju bra det du skriver om… Men har du alltså streamat sims? Jag vill kunna spela in "i lugn och ro" och lägga ut sedan. I synnerhet på youtube då. Men tack för tips 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Lojs
11/12/14, 8:21 PM
#3

Nej, jag har inte streamat sims ännu, bara andra spel, jag tittar mest på olika streams med alla möjliga spel, det är ett trevligt sällskap när man spelar. =)

Jag gillar att streama, om man sitter ensam och spelar så är det trevligt med sällskap. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Skogsraah
11/12/14, 8:24 PM
#4

#3 Okej! Värt att fundera över. Jag tänker bara hur många det är som kollar efter Sims-streamar på sådana grejer? Inte hört talats om så mycket sådant bara. Men prio ett blir nog vanlig inspelning och sedan ut på youtube 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Lojs
11/12/14, 8:44 PM
#5

Här är sims 4-sektionen på http://www.twitch.tv/directory/game/The%20Sims%204

Jag vet inte riktigt hur populära streamerna är, men du kan ju kolla lite hur aktivt det verkar vara. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

SimsBrooke
11/13/14, 11:11 AM
#6

Jag kommer att både spela in och kanske köra lite stream när jag får kläm på det hela =) Och när tiden räcker till.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Skogsraah
11/13/14, 1:33 PM
#7

#6 Okej! Ska hålla koll på det då 🙂Ja det känns som ett virrvarr av program man kan använda… Kommer du köra på svenska eller?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

SimsBrooke
11/14/14, 9:59 PM
#8

#7 Ja det kommer jag nog och göra. Jag är 95% säker på att det blir svenska iaf!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: