Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 6682 ggr
[Tilde]
11/14/14, 10:08 PM

CC fungerar inte?

Jag har försökt ladda ner custom content till Sims 4, men det vill inte finnas med i spelet! 😕 Har skapat en Mods-mapp samt en Trays-mapp med resource-filen, så jag vet inte vad jag gör fel! Tips, snälla? 😃

Annons:
Mitchika
11/15/14, 1:18 AM
#1

Vilken/vilka mods har du laddat ner? 🙂

Bara vanliga kläder, frisyrer, hårfärger och ögonfärger ska inte kräva annat än att du lägger Package-filerna direkt i Mods-mappen (om inte saker har ändrats drastiskt med någon uppdatering som jag missat). 

Script-mods och mer avancerade mods som gör större ändringar har oftast lite mer komplicerade installeringskrav än så.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tilde]
11/15/14, 12:03 PM
#2

Hår, kläder, osv… Olika .package-filer med andra ord. Något enstaka hus som ligger i den andra mappen (Tray). 

Jag har alltid använt olika mods i tidigare Sims-spel så det är ju tråkigt om det inte vill fungera nu. 😕 Har följt beskrivningar om hur man gör mapparna men det vill ändå inte dyka upp i mitt spel! 😢

Mitchika
11/15/14, 12:36 PM
#3

#2 Kan du länka mig till instruktionerna/beskrivningarna du följde? Jag har ingen aning om vad en Tray-mapp är eller ska göra (ingenting jag använt för mina mods), så det är jag nyfiken på. 🙂

Prova att flytta din Resource.cfg-fil från Tray-mappen och lägg den i Mods-mappen istället och se om det hjälper!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
11/15/14, 1:25 PM
#4

Du säger att du har skapat en Modsmapp och en Traymapp, dom båda ska finnas redan från början så nu kanske du har dubbelt. Och som Mitchika säger ska Resource.cfg-filen ligga i Modsmappen.

#3 Traymappen är för husen och simmar då dom inte ska vara i Modsmappen.

Mitchika
11/15/14, 1:27 PM
#5

#4 Ah, tack för förklaringen! 🙂

Det är två saker jag inte har hunnit ladda ner själv än, så det förklarar varför jag inte kände till det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
11/15/14, 8:12 PM
#6

#5 Jag har inte heller laddat ner dom själv ännu men jag har lärt mig en del nu medans jag skapar kläder och hänger på olika forum för det. :)

Annons:
[Tilde]
11/16/14, 12:07 PM
#7

*facepalm* 🥵 Jag var helt enkelt inne på fel ställe då folk hade sagt att man ska lägga in sakerna under Program - Sims 4! Det är ju under Mina dokument som Electronic art-mappen finns var The sims 4:as egna Mods och Tray-mappar ligger. 😂

Nu ska jag testa om det går! Wiihoooo!

Mitchika
11/16/14, 12:57 PM
#8

#7 Ett klassiskt med harmlöst misstag som många har gjort, speciellt när man precis börjar modda spelet. 😃

Berätta gärna om det funkar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tilde]
11/17/14, 1:22 PM
#9

Det funkar! :) men en av sakerna gör så spelet stängs ner ibland, så jag måste rensa bland alla mods. :/ vet i alla fall vad det är. Dock fattar jag inte var man hittar nerladdade hus…?

Semlatemla
12/16/18, 3:40 PM
#10

Det funkar inte för mig heller!

Al3xandra
1/4/19, 10:41 PM
#11

Åååh det där med att spelet stänger ner, är en mod som inte fungerar som det ska, så frustrerande.  Vet inte om det finns nått enkelt sätt att ta reda på vilken.

Men jag vet att bland annat MC Command Center skapar en lastExeption textfil där man kan se vilken av moddarna som spökar (så är det bara att ta bort den).

Men kanske nån annan har bättre kunskaper i hur man blir av med sketna moddar :P

[~Kollen~]
1/13/19, 12:38 AM
#12

#9 Du hittar hus i galleriet eller menade du något annat?

Upp till toppen
Annons: