Annons:
Etikettövrigt
Läst 5297 ggr
kodex
2014-11-14 23:04

Sims United Kennel Club

Hej, hallå!

Jag vill bara tipsa er alla hundfantaster och som har the sims 3 pets, om ett engelsspråkigt Community som sysslar med hunduppfödning och tävlingar. Man har sin egen kennel med hemsida (eller fler om man vill), tävlar med sina hundar och föder upp om man vill. Det är mycket byggt på rollspel och man kan utveckla det hur mycket eller lite man vill :) Vissa är bara där för att delta med sina hundar någon gång ibland, medans vissa är väldigt aktiva, hjälper till på administrativ nivå och går in för det på en högre nivå.

Jag har varit medlem sedan februari och det är ett rollspel som sträcker sig över lång tid. De flesta kör att två riktiga månader är 1 sims-år.

Det här är hur kul som helst och är något som tagit upp mycket av min tid det senaste…!

Det krävs dock rätt bra kunskaper i engelska (skolengelska borde funka bra!), hundgenetik (du kan t.ex inte registrera en hund som  genetiskt inte skulle kunna existera) och enklare kunskaper i Photoshop (eller liknande program, ni kommer att se att de flesta bilder är redigerade (mest med päls och accessoarer) eftersom sims inte kan göra så realistiska hundar alltid) för att komma in ordentligt. Du måste också använda poseplayer och poser för att kunna tävla med dina hundar. Alla är dock vääldigt hjälpsamma och trevliga!

Jag skulle kunna babbla hur mycket som helst om det här, men det enklaste är om ni kikar in själva på forumet. Se till att ni ordentligt läser alla regler som finns framförallt under kategorin "Welcome center" i forumet för hur allt är uppbyggt och fungerar. De kör ju också efter tävlingssystemet som de har i USA så det kan ta lite tid innan man förstår sig på det, inte direkt vad vi är vana vid!

Och om ni undrar något kan ni alltid fråga mig (dock inte här då jag så sällan är på iFokus numera) eller någon annan där :) Mitt namn där är Pixietails.

Forumet: http://simsunitedkennelclub.proboards.com/

Hemsidan: http://simsunitedkennelclub.weebly.com/

Annons:
Bara Anna
2014-11-15 07:04
#1

Sååå lockande! Och kul att det är aktivt! Hade det inte varit för att jag nu, efter att ha provat Sims 4 inte står ut med den långa ladd-tiden så hade jag definitivt provat!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

kodex
2014-11-16 00:50
#2

Jag förstår det ;) Det är tur att SUKC inte bygger så mycket på att man just spelar med sina familjer/hundar utan mest för att visa upp dem genom att iscensätta bilder och liknande :)

Infogar en bild på min ena siberian husky som är anmäld i den senaste working Group utställningen:

Och här är vinnarbilden på min whippet när han lyckades med Best in Show :)

Och här är en bild på min senaste jakt cocker kull!

kodex
2014-11-16 00:54
#3

Måste ju visa upp en bild på min ena rottweiler in action också ;)

Och på min border collie flicka som kör agility :)

Bara Anna
2014-11-16 07:45
#4

Jättefina bilder!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

kitte94
2014-11-17 09:56
#5

Var hittade du de poserna? jag hittade samma poser på en sida, men när jag försökte ladda ner funkade det inte. andra poser på andra sidor har funkat.

kodex
2014-11-18 20:27
#6

Jag har hur mycket poser som helst att jag omöjligt kan länka till alla XD Vissa är dessutom bara tillgängliga för the SUKC Community.  Men länka till en sida där det inte gick så kanskejag kan hjälpa.

Annons:
kodex
2014-11-18 20:31
#7

Här är tre nya bilder på min jaktcocker Juniper, min BC Poppy och min amstaff Jason :)

Jamie+Engla
2014-11-19 08:54
#8

Finns de en uppfödar lista? Behöver något roligt att följa hihi :-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

kodex
2014-11-19 18:54
#9

Nej det finns det inte och det blir svårt att följa för det mesta kretsar kring att delta i forumet :) Alla har fina hemsidor o så men det skrivs inga historier som det görs i legacyhistorier eller så,  utan detta handar om samspel med andra. Så det mesta som är roligt att läsa o titta på och umgås med finns inne i SUKC forumet och då ska man va medlem för se allt :)

Jamie+Engla
2014-11-20 18:08
#10

Dela gärna fler bilder :-) Detta verkar kul att följa ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Joy]
2014-11-20 20:23
#11

Går med nu! :3

kodex
2014-11-24 17:58
#12

Så roligt #11 :D

Ja, jag tänkte kanske lägga ut lite bilder här ibland ;)

Min kooiker Elliot

kodex
2015-01-24 12:56
#13

Tänkte visa några bilder som tagits sen sist ;)

Pixietails Timeteller, Border Collie

Pixietails Timeteller - Poppy

Annons:
kodex
2015-01-24 13:00
#14

Pixietails Kitsune Foxfire "Foxy", rottweiler

Dragtävling

Angelic's Newly Branded "Aramis", amstaff

Teganzari's Dutchess Of The Heart "Amber", chihuahua

kodex
2015-01-24 13:02
#15

Det finns nu också en hemsida med samlade uppfödare på SUKC :) Alla är dock inte med, bara de som anmält sig, men de är också de mest aktiva :)

http://thebreedergathering.weebly.com/

thea_thea
2015-01-24 14:10
#16

Lite OT men vet du om det finns någon som föder upp pudel? Letat men hittar ingen!

[Ellabella347]
2015-01-25 11:25
#17

Nu finns jag också där ☺️

kodex
2015-01-25 17:27
#18

#16 Nej tyvärr så har vi inte ¨många pudlar alls i communityt :/ Vi har en pudel vad jag vet. Anledningen är mest för att de är så jobbiga att redigera med all sin päls som är krullig. Vi har dock några som redigerat riktigt häftiga bilder på pudlar i utställningsklippning, men det har varit engångsgrejer.

#17 Kul :D

[eevie Z]
2015-02-27 11:57
#19

Ååååååh du hittade mig :) Så glad! Började undra om du var medlem här eller inte, men ville inte fråga! :D

Upp till toppen
Annons: