Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 2862 ggr
Smedhultaren
2014-11-17 18:25

kan inte flörta

Min tonårssim kan inte flörta med killar hon träffar. Hon är mörkhyad och det gicj med en mörk men inte med vita.. :/

Annons:
Vermin
2014-11-17 21:25
#1

Antagligen har du blandat ihop vuxna män med tonåringarna. Tonåringar och vuxna kan inte flirta. Tror nog inte det är ett rasistiskt ställningstagande av EAxis iallafall

Smedhultaren
2014-11-18 09:11
#2

Jaha hahah tack! Hur ser man skillnad på tonåringar och vuxna? Tycker det är jättesvårt

Surpan
2014-11-18 09:26
#3

Det är svårt, men om du kikar under "relationer" och håller musen över personen så kan du se om de har två eller tre egenskaper 🙂

/Surpan

Mitchika
2014-11-18 13:09
#4

#3 Inlägget ligger under kategorin "TS1 & TS2 Allmänt", så jag gissar på att det rör sig om The Sims 2 om inte inlägget har hamnat fel. Annars är det du skriver det enklaste och snabbaste sättet att se en annan sims ålder i The Sims 3. 🙂

Det är relativt lätt att se skillnad på tonåringar och vuxna simmar i The Sims 2 när man väl har fått in snitsen. Först och främst så är tonåringar lite kortare än vuxna simmar. Justerar man kameran i rätt vinkel kan man enkelt se om simmen är längre än din tonårssim eller om dom är lika långa. Tonåringar har också ett lite mer yngre eller barnsligt ansikte än vuxna simmar, men detta kan variera i många fall och kan vara svårt att bedöma. Vissa tonåringar får finnar vilket syns i ansiktena på dom, men långt ifrån alla får det och när jag spelat har det varit mer ovanligt än vanligt att finnar ploppar upp på mina. 

Men det absolut enklaste sättet att ta reda på om en sim är en tonåring eller inte är som du skrev ovan. Kan din tonåringssim flörta med personen? Ja? Då har du en tonåring! Inte? Då är det en vuxen. 

Även när relationsmätaren är låg bör din sim åtminstone kunna välja alternativen "Flörta" följt av "Busvissla" och/eller "Kolla in sim". 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
2014-11-18 13:28
#5

#4 Ber om ursäkt, du har så rätt så. Det är jag som är vimsig! 😞

/Surpan

Upp till toppen
Annons: