Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 5451 ggr
Molekylflickan
2014-12-13 21:52

"Renovering" av hela Sunset Valley!

Jag raderade alla hus och tomter i Sunset Valley nyss. Bostäderna med. Allt är väck, bara vägar och tomma tomter kvar. Sedan så är det tänkt att jag ska bygga egna hus och sånt. Det är väl egentligen som att leka runt i världskaparen, men jag har inte det nerladdat så nu leker jag runt i ändra stad… Som en renovering av Sunset Valley då, eller vad man ska kalla det. Just nu har jag satt igång med parken… och det tar längre tid är jag trodde. Blir aldrig nöjd, haha. Tänkte i alla fall att jag kanske skulle kunna lägga upp bilder på hur det går med mitt konstiga projekt :) Ifall någon orkar följa det? (Vet inte om jag la det i fel kategori… men det är ju bilder på det hela så då antar jag att det duger? För världskaparen är det ju inte :/)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Dvärgis1234
2014-12-13 22:49
#1

Låter som en jätte rolig ide :)


[Thew]1
2014-12-13 23:17
#2

Låter ju jättespännande!! :D

[Mathildaqdt]
2014-12-13 23:32
#3

Låter jättekul!

Molekylflickan
2014-12-14 09:04
#4

Haha, kul! Då kanske jag orkar fortsätta då, fast lämnar parken så länge… Den var väldigt svår att göra eftersom den ligger mitt i staden och jag är en perfektionist och vill ha det likadant på alla sidor… :/ Har en bra början, MEN. Uppdatering senare idag i alla fall ^^

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Kellyi
2014-12-15 16:02
#5

Låter jätte roligt!

Mvh Kelly och alla hamstar :)

[Emmisen92]
2014-12-15 21:17
#6

Tass! :)

Annons:
[masken123]
2014-12-15 21:30
#7

Bra, rolig idé! Fortsätt, och jobba på! Du har alltså inte laddat ner något, funderat ett tag på att göra liknande nämligen!😉

hejsvejs123
2014-12-16 22:06
#8

Följer! Har själv funderat på att göra likadant men har inte tålamod haha :(

exitingsvillemo
2014-12-17 04:15
#9

Jag gjorde samma sak, för ett tag sedan, men tappade inspirationen och gav upp. Minns inte ens vilken stad jag använde. Men ladda gärna upp dina framsteg, så kanske jag hittar inspirationen att göra om det =)

Molekylflickan
2014-12-20 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Kul med så många kommentarer på det :)

Jag har inte hunnit spela så mycket, helt plötsligt var datorn inte lika intressant (IGEN), men jag har hunnit bygga ett hus på en av de här flotta tomterna till vänster (de är till vänster om du står på stranden och ser ut på havet). Kommer ha lite flottare tomter där, tror jag.

Funderar på att ge hela Sunset Valley en mer "pyntad" och "blommig" look. Hoppas ni fattar, haha xD Eller låta det vara Sunset Valley stil - fast aningen förändrat.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2014-12-20 22:04
#11

#7 Nej, jag har inte laddat ner något :) Det blir bara startspelet, inget annat. Är perfektionist (eller någonting) och får ångest om saker inte matchar :s Möbler har ni märkt matchar, va? Inte bara tyg och färg, då alltså.

Spelar jag husdjur, kör jag nästan bara de träden och de möblerna, t ex :(

Du kan väl också pröva? :D Om du försöker dig, länka tråden ;)

#9 Haha, hittar du inspirationen får du säga till! Tycker sånt här är jättekul :3

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Margo
2014-12-23 22:02
#12

Följer, helt klart! Om du blir nöjd, skulle du kanske kunna lägga ut världen? Älskar såna här "renoverade" världar!!

[masken123]
2014-12-25 20:43
#13

#11 Så, du bara raderade allting? Tror jag fattar, jag har ju lov nu, så det får väl bli nåt lovprojekt!😃

Annons:
Molekylflickan
2014-12-26 18:20
#14

#12 Det hade varit jättekul att lägga ut världen, får ta och titta på hur man gör det :) Kul att du följer :D #13 Allt försvann, haha x) Lovprojekt låter bra!

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2014-12-26 20:13
#15

Kul!! Tänkte faktiskt börja idag eller imorgon om jag har simslust! Ska försöka komma ihåg att ta bilder, lite ovan vid det då jag inte brukar lägga upp saker!🙂

[masken123]
2014-12-26 20:22
#16

Förresten, inreder du alla hus, eller bara bygger du, och så är de tomma inuti?🙂

[masken123]
2014-12-26 20:44
#17

Hehe har börjat nu… rev du verkligen allt? asså alla sjukhus och sånt också?

😃

[masken123]
2014-12-26 20:51
#18

Allt laggar, så tappar simslusten…😭 får försöka igen nån annan gång…

Najan13
2014-12-27 01:54
#19

Låter ju jättekul! Följer! 😃

botakt
2014-12-27 02:08
#20

Följer!

Annons:
[masken123]
2014-12-27 11:34
#21

Följer, gjort det ett tag, men nu får ni veta iallafall!😃

Molekylflickan
2014-12-29 18:25
#22

Jättemånga som följer, haha. Jättekul :D Trodde inte att tråden skulle bli så populär :P

Jag kan ju lika gärna berätta lite mer om hur det är jag river och har tänkt mig att bygga upp det igen, när så många undrar :)

Jo, alla tomter; parker, hus, restauranger, stränder och vetenskapscentrum m.m. har rivits. Kanske låter vetenskapscentrumet stå kvar ändå… Men helst vill jag att allt ska bort. Det är så tråkiga och opersonliga hus, så… Även alla bostäder har rivits och tanken är att jag ska bygga nya (och inreda så bra som möjligt) och göra nya familjer till husen! :D Det blir alltså helt nya simmar i staden och en lite annorlunda look på alla hus och så, förhoppningsvis blir det hela till det bättre.

Jag tänker mig en mer livfull stad med lite mysigare färger och annan stil än innan. Kanske Sunset Valley kan bli lite roligare att spela i? Har även tänkt lägga till lite träd och buskar där jag känner för det… kan kanske tillföra lite parker och sånt.

Angående hushållen;

Min syster har spelat till hela 4 generationer i Sunset Valley (inte mycket tänker ni, men det längsta jag har kommi är att min grundare har gått från ungdom till vuxen… :P) och hon säger i alla fall att det är ont om simmar efter generation 3, bra gamlingar. Hon hittar inga simmar åt hennes arvtagare :/ Ska försöka göra fler småbarn och barn i hushållen, förhoppningsvis kan de föra allting vidare så att det går att hitta ungdomssimmar när man kommit långt i sitt spel… x) Och historier till hushållen blir det med! Spännande ;)

Tycker ni också att det blir få simmar när man spelat ett tag?

Jag skulle förresten tycka att det vore superroligt om ni hade förslag på vad för familjer som skulle kunna bo i the new Sunset Valley… Historier bakom dem, vad som väntar dem i Sunset Valley, hur dom ser ut och hur dom är, m.m. Kanske lite vad för tomter också? Det hade varit jättekul! :D

Imorgon ska jag försöka göra en familj i alla fall, presentation av dem och deras hus kommer nog när jag är klar med dem och bostaden :) Det hade varit kul att lägga upp, faktiskt…

Tack för att ni följer <3 (Vilket långt inlägg… x))

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2014-12-29 18:57
#23

Roligt!!! 

Har faktiskt ett förslag på familj, den är rätt liten, hoppas det går ändå!!

Amelia och Rose York

Amelia: Ungdom

Egenskaper kan vara god, vänlig etc, men gärna någon sämre egenskap som klumpig vore bra med! Lite "gothig" stil, alltså lite emo, om man säger så!

Rose: småbarn

Egenskaper, typ bokmal och nåt mer! Väldigt gullig, med ljust hår och klänning. 

Lite biografi!

Amelia bodde i en storstad i en väldigt liten lägenhet. Hon var ledsen eftersom hennes pappa just dött, och ville ut och festa lite, för att liva upp sig. På festen träffade hon en ung kille som var väldigt snäll och trevlig. Efter flera dejter och blombuketter friade Amelia, och han sa ja. Ett år senare hade de köpt en större lägenhet, och fått en liten flicka, Rose. Men allt gick i kras när killen lämnade Amelia för en annan ung tjej. När hon var som mest förkrossad bestämde hon sig för att starta om, i en helt ny stad, och med lilla Rose. Hur ska det gå för dem? 

Tänkte mig ett litet, men mysigt hus, men gör lite som du vill!

Obs! Du måste inte göra familjen om du inte känner för det, men det vore roligt om de fick vara med!😉

Molekylflickan
2014-12-29 19:21
#24

#23 Oh, nu blev jag sugen på att bygga deras hus på en gång! Inte ett så stort hus, men många hemtrevliga detaljer och en trädgård på baksidan och så… Lite start-hus aktigt. (Ni vet de där husen man alltid flyttar in i direkt när man gjort sin sim xD)

Skulle kunna bli jättemysigt :)

Första invånarna i Sunset Valey! (Okej, nu är jag lite överentusiastisk, haha)

Synd med så mycket lagg i spelet i spelet förresten :/ Mitt spel har också laggat en del det senaste. Hmpf…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2014-12-29 21:31
#25

Ja, vad roligt!!! Synd med lagg, men hoppas det funkar ändå! Tänker du spela med någon i staden sen, eller tänker du det bara som ett projekt?😃 hehe, jag ser också huset framför mig, och även Amelia och Rose! (hoppas det är okej med engelska namn, har som en liten förkärlek till England..!

Molekylflickan
2014-12-30 13:27
#26

Jag kommer nog spela med en massa simmar i staden sedan, haha :D Vill ju testa hur det är att spela i staden och så… och kanske skapa lite kaos också, muhaha…

Kommer bli en blandning av simmiga namn, svenska och engelska namn, så det blir jättebra! :D Ska göra deras hus sedan, men…

Gjorde nyss klart min första familj i min tomma stad… och så sparar jag och loggar ut (syrran skulle spela efter mig) och i huvudmenyn går det inte att hitta mitt spel! Döpte det så fint till TheNew SunsetValley E (E står för mitt namn, haha), men ingenting går att hitta!! Den senaste tiden har alla mina nystartade spel som sparats inte sparats alls och det är lite oroväckande… 

Eftersom spelet inte sparades överhuvudtaget,  försvann ju hela huset! Det var ett hus som låg nere vid stranden i Sunset Valley och där bodde Christina Solevy, Frank Solevy och deras småbarn Williahm… (han kom fram genom att jag lekte md genetiken, jag har inte ändrat någonting på honom! Jättesöt är han… <3). Men i alla fall, det var ett jättefint hus… "En stor veranda och stora fönster som vetter mot havsutsikt, fyren och grannen som duschar bredvid". Något sådant. Men i alla fall, huset är borta. Och filen inte sparad. Hela min renovering (har gjort parken och två andra hus) är borta! Som tur är går det att hitta familjen Solevy bland sparade simmar…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2014-12-30 19:56
#27

Noooo!!!!!! Har du testat att spara som? Då sparas det ju på nytt liksom, brukar funka för mig! Testa iallafall! Bra att familjen var sparad iallafall!😃

Annons:
Molekylflickan
2014-12-30 20:33
#28

#28 Får testa imorgon igen, haha. Tappade liksom spellusten lite, när flera timmars jobb helt plötsligt var väck.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2015-01-01 17:08
#29

Förstår dig absolut!!!

Molekylflickan
2015-01-01 18:04
#30

#29 :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

thea_thea
2015-01-01 19:59
#31

Jag har gjort samma sak, byggt om hela sunset valley. Jag hade väldigt många backups (10?) ifall det skulle krascha. Har faktiskt dom kvar!

Molekylflickan
2015-01-01 20:48
#32

#31 Får nog också göra det, tror jag.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2015-01-02 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 20
Förhandsgranskning av bild 2 av 20
Förhandsgranskning av bild 3 av 20
Förhandsgranskning av bild 4 av 20
Förhandsgranskning av bild 5 av 20
Förhandsgranskning av bild 6 av 20
Förhandsgranskning av bild 7 av 20
Förhandsgranskning av bild 8 av 20
Förhandsgranskning av bild 9 av 20
Förhandsgranskning av bild 10 av 20
Förhandsgranskning av bild 11 av 20
Förhandsgranskning av bild 12 av 20
Förhandsgranskning av bild 13 av 20
Förhandsgranskning av bild 14 av 20
Förhandsgranskning av bild 15 av 20
Förhandsgranskning av bild 16 av 20
Förhandsgranskning av bild 17 av 20
Förhandsgranskning av bild 18 av 20
Förhandsgranskning av bild 19 av 20
Förhandsgranskning av bild 20 av 20
#33

Då har jag lyckats bygga om huset! Blev till och med ännu nöjdare, haha.

Huset är inte så värst stort, tomten var ganska liten och jag ville få taket att fungera. Det blev lite större än första huset dock, säkert därför jag lyckades bättre med inredningen.

Suger på att möblera, trädgård är sjukt mycket roligare!

I alla fall. En bild säger väl mer än tusen ord.. men döm inte inredningen. Och ja, det hänger ett par tavlor från "Årstider", men jag kunde inte låta bli ;)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2015-01-02 16:33
#34

Guuuud vad fint! Liten fråga bara, är det Amelias och Rose´s hus, eller är det någon annans?😉

Annons:
Simslish
2015-01-02 18:16
#35

Jätte fint och vilken bra ide :D

Molekylflickan
2015-01-02 18:42
#36

#35 Tack :)

#34 Jag ska göra dem imorgon, hade tänkt göra ett hus åt dem som inte är lika modernt, ska vara lite mysigare :) Familjen i detta huset är familjen Solevy (haha, jag vet, deras efternamn suger); Christina Solevy, Frank Solevy (han har en konstig näsa, vet inte vad som har hänt xD) och deras son Williamh. Tänkte låta Williamh få bli barndomsvän med Rose :)

Ska leka runt med testingcheatsenabled true och dra upp dem på vänner, muhaha…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2015-01-02 18:47
#37

Jag kommer nog spela mest med familjen Solevy sedan när det hela är klart… kär i den familjen! Om jag inte hittar en annan favorit, vill säga.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2015-01-02 19:12
#38

Okej! Bra idé med barndomsvän!😉 Hehe… testingcheatsenabled true ÄGER!!!! (hrm.. kan typ skriva det fusket på två sekunder, ett tecken på att jag skrivit det alldeles för många gånger…😃)

Molekylflickan
2015-01-02 19:29
#39

#38 Hahahahha, oh - har skrivit det fusket otaligt många gånger…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

ebbamedruby
2015-01-03 18:06
#40

Hur gör du för att… göra detta? Haha. För att t.ex renovera parken, är det "testingcheatsenabled true" och sedan "bygg på denna mark"?

Molekylflickan
2015-01-03 18:37
#41

#40 Jupp. Eller ändra stad och bygg/köp :) Beror på.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Deviance
2015-01-04 20:07
#42

Ååååh vad kul! Följer :)

____________

hamstrar & fotografering

Molekylflickan
2015-02-14 16:20
#43

Vill bara höra av mig och säga att jag bara tagit en paus, ska komam lite familjer i och med att jag har sportlov :D

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

eeeliiinnn
2015-02-14 23:26
#44

mera bilder, jätte roligt och intressant! :D

Molekylflickan
2015-02-15 15:09
#45

#44 Tack, ska se om jag kan spela lite senare idag. Har fortfarande inte öppnat upp spelet, hm… :))

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2015-03-05 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#46

Hoppas alla bilderna kom med 😂

Har äääntligen börjat på din familj, masken123. De kommer få bo i detta hus, som jag bara börjat med på utsidan… Mer om huset och familjen kommer imorgon, när jag hunnit bygga klart 🙂

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[masken123]
2015-03-05 21:08
#47

ÅÅÅÅÅH! Vad fint, gulligt och mysigt!😍

Molekylflickan
2015-03-05 21:11
#48

#47 Vad säger du om en gunga på baksidan…? 😛

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
[masken123]
2015-03-07 12:17
#49

Perfekt!

Molekylflickan
2015-03-07 12:53
#50

#49 Haha :) Det är faktiskt ett hus som redan var i Sunset Valley, allt jag gjort är att ändra färg och byta ut blommorna i trädgården. Vilken skillnad, ändå :) Bytte ut alla fönster också, haha. Återigen lite Årstider och även lite Husdjur. Har man inte dessa går det att spela i världen ändå, det är typ bara tavlor därifrån som jag använt. Och dörr samt fönster i Amelias hus, då.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

SaraU
2015-04-01 19:26
#51

Detta är något jag tänkt göra jätte länge! kul att få se någon som faktiskt har tagit sig tid till att  göra om en HEL stad :)

the esthetic grown up is the child who survived

eeeliiinnn
2015-04-01 23:04
#52

så fint D:

Molekylflickan
2015-04-02 19:20
#53

#51 Haha :) Ska se om jag kan komma vidare ;) #52 Tack :))

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

SaraU
2015-04-02 19:22
#54

Hur långt har du kommit? Hur många hus bor det någon i?

the esthetic grown up is the child who survived

Molekylflickan
2015-04-02 19:28
#55

#54 Jag har gjort 3 hus. Fast datorn är lite konstig just nu, så jag har inte kommit längre än så tyvärr. Det tar sin tid, haha. Men resultatet blir nog kul att se i slutändan :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
eeeliiinnn
2015-04-03 13:02
#56

super roligt att följa ^^

Upp till toppen
Annons: