Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3701 ggr
Cindy S
2014-12-14 16:51

Skaffa the sims 3 expanstionspaket eller sims 4?

Nu är jag The Sims "nybörjare"(har inte spelat på flera år)och har några frågor.

1. Jag har lånat the Sims 3 från biblioteket. Om jag köper expansionspaket till sims 3, då behöver jag väl inte bibliotekets skiva heller(jag kan inte logga in på Origin med det spelet, för att det redan är registrerat, borde jag bita i det sura äpplet och köpa nytt)? Om jag installerar flera expansionspaket, fungerar alla samtidigt, eller bara ett paket i taget?

2. Finns Sims 3 + paket fortfarande till salu eller är de nästan helt borta? Jag ser att webhallen har en del.

3. Är prisskillnaden mellan sims 4 och sims 3 verkligen värd priset? Vad är skillnaden(jag är mest intresserad av att bygga). Jag antar att som förut kommer jag att spela som en tok flera veckor och sedan inte röra spelen i flera år.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Fridaaaa
2014-12-14 16:53
#1

1. Om du lånat huvudspelet så att säga och sedan köper t.ex djurliv måste du inte ha förstaskivan nej. Ja alla spelen fungerar samtidigt. 

2. The sims 3 finns fortfarande på t.ex cdon mfl att köpa eller begagnade.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cindy S
2014-12-14 19:18
#2

Tack. När det gäller begagnade, är det stora förluster man gör när man inte kan registrara spelet på Origin eller går det bra utan?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Mitchika
2014-12-14 19:46
#3

#2 Den stora förlusten man gör när man köper spelen begagnade är att det finns en chans att man inte kan registrera spelen på Origin. Registrerar du spelen på ditt Originkonto så äger du alltid spelen digitalt, så att säga. Du kan då ladda ner dom via Originklienten och spela dom utan varken skivor eller seriekoder. 

Men varje spel kan bara kopplas till ett konto och vad jag vet går det inte att flytta spelen mellan olika konton. Ett begagnat spel kan du spela med skiva och seriekod tillgängligt, men går skivan sönder eller seriekoden tappas bort så kan du behöva köpa ett nytt spel för att kunna spela/installera det igen. 

Angående en av dina andra frågor så är det ruskigt relativt vilket spel man föredrar när det kommer till husbyggen. 

The Sims 4 har några nya verktyg som är smidigare än i The Sims 3 och kortare laddningstid. Du kan även välja höjd på väggarna och välja höjdplacering på fönstren. (Det är vad jag kommer på för stunden, har inte byggt jättemycket i fyran) 

The Sims 3 har Skapa en stil (superviktigt för mig personligen) och du kan justera terrängen på tomterna. Höja och sänka marknivån, bygga kullar och berg etc. Samt bygga dammar, bäckar och floder. Det kan man inte göra i fyran.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cordata
2014-12-14 19:49
#4

Fast det finns ett CC i the sims 4 där man kan ha dammar ;)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Mitchika
2014-12-14 19:57
#5

#4 Ah, härligt! Modcommunityn gör en sällan besviken. 😃

Fast det är en viss skillnad på att köpa en damm och placera ut och att gräva fram en damm i terrängen i den storlek och form man själv vill ha den i. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cindy S
2015-01-05 19:27
#6

Jag borde ha frågat ifall det var skillnad mellan nedladdningsbara och fysiska paket, för mina nedladdningsbara paket fungerar bara när jag har sims 3 skivan i. Jag får lov att köpa ett fysiskt expansionspaket så skivan kan lämnas tillbakatill biblioteket.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Fridaaaa
2015-01-05 19:48
#7

#6 Vad märkligt att det för det. För är de installerade på datorn ska det inte behövas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RuiXue
2015-01-05 19:53
#8

Om du fortfarande funderar så har Origin just nu specialpris på The Sims 4! 401kr för det vanliga startpaketet och 468kr för Deluxe, jämfört med 599 och 699 annars! 

Expansionerna kostar mellan 349 och 399kr som regel, så just precis NU skulle jag nog rekommendera The Sims 4, och köpa expansion till 3an vid senare tillfälle. Det du har installerat finns ju där och kommer fungera utan problem om du installerar nya expansioner antingen via Origin eller en skiva🙂

Jennie


Upp till toppen
Annons: