Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2550 ggr
ebbamedruby
12/15/14, 5:25 PM

testingCheatsEnabled true fungerar ej (Sims 3)

Hej, jag spelar sims just nu och skulle vilja ändra utseende på en sim jag la till i min aktiva familj. Dock fungerar inte testingCheatsEnabled true som det ska/brukar. Alla funktioner på brevlådan fungerar, samt när jag shift-trycker på simmarna kommer det upp ändra egenskaper och aktivera åldersövergång (samt lägg till i hushåll om det inte är en i hushållet). Förut brukade även "ändra sim i skapa en sim" eller liknande komma upp, men inte nu.

Varför är det såhär? Har jag skrivit fel någonstans eller är det en inställning?

Annons:
Gladasvampen
12/16/14, 11:13 PM
#1

Är simmen gravid? Har du testat att ladda om familjen? :)

exitingsvillemo
12/17/14, 4:12 AM
#2

jag vet inte om det är Shift-känsligt, jag skriver alltid bara med små bokstäver: testingcheatsenabled true och då funkar allt.

fia1116
12/17/14, 10:02 AM
#3

Det kan kanske vara för att simmen du försöker ändra har arbetskläder på sig? Jag har för mig att det inte funkar då. Prova att ha vardagskläder. :)

[Mathildaqdt]
12/17/14, 10:45 AM
#4

Har du provat att ha en annan sim och klicka på simmen du vill ändra på. Ibland funkar det inte att klicka på sig själv.

Mitchika
12/17/14, 12:47 PM
#5

Det låter som att fusket fungerar, men det finns flera tillfällen då det inte går att ändra en specifik sim i Skapa en sim. Gravida simmar som nämns ovan ska inte gå att öppna och redigera i Skapa en sim (det är min erfarenhet, åtminstone inte när magen syns på dom). 

Varulvar i varulvsform går inte att redigera i Skapa en sim heller, om mitt minne inte sviker. Se till att simmen är förvandlad tillbaka till simform, om din sim nu är varulv, innan du provar igen. 🙂

Det kan finnas andra omständigheter som jag inte minns för stunden, men flera i tråden har redan gett bra tips du kan prova och ha i åtanke. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ebbamedruby
12/18/14, 6:47 PM
#6

Jo, jag vet att gravida simmar inte fungerar men icke-gravida fungerar heller. Sedan funkar inte "Bygg/köp på denna tomt"-fusket heller, minns inte exakt  vad det står. Har inte heller några vampyrer eller expansioner över huvud taget. Ska testa era tips, tack så mycket!

Annons:
ebbamedruby
12/18/14, 6:49 PM
#7

Tyvärr funkar inget av dessa :/ Har startat om spelet flera gånger och testat allt det ni tipsat om.

ebbamedruby
12/18/14, 6:53 PM
#8

Såhär ser det ut när jag shift-klickar och klickar vanligt. Förlåt om jag spammar tråden btw..

Upp till toppen
Annons: