Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2269 ggr
Officielle
12/17/14, 12:37 PM

Bygga lägenheter

Jag undrar om det är möjligt att bygga lägenhetshus eller radhus. Dvs ha ett hus med flera olika familjer i. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
SimsBrooke
12/17/14, 12:52 PM
#1

Man kan bygga lägenheter i 2an, trean och fyran kan man inte det. Inte så vitt jag vet i alla fall =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/17/14, 12:53 PM
#2

Vilket spel menar du? 🙂

I The Sims 1 och The Sims 4 så nej, då är det inte möjligt. (I alla fall inte än i The Sims 4, vi får se vad framtida expansioner lägger till) 

I The Sims 3 går det att bygga lägenhetshus (radhus bör även gå) med hjälp av fusk och en hel del trixande och ha flera familjer i, men jag vet inte om du själv kan flytta in flera spelbara familjer i sagda huset och styra. Jag tror det är begränsat till en spelbar familj per lägenhetshus och sen fylls resten av lägenheterna upp av NPCs, men jag har alldeles för lite erfarenhet för att bekräfta det. 

I The Sims 2 går det alldeles utmärkt att bygga både lägenhetshus och radhus (med lite fuskhjälp) och ha upp till fyra spelbara familjer boendes där samtidigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/17/14, 1:00 PM
#3

#2 aha på så vis =) hihi

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Officielle
12/17/14, 2:22 PM
#4

Spelar the Sims 3 och det spelar ingen roll om resten av huset fylls av simmar dom inte är mina eller vad man ska säga. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Mitchika
12/17/14, 2:27 PM
#5

Jag glömde givetvis nämna att du måste ha expansionen "Kvällsnöjen" i The Sims 3 för att kunna bygga lägenheter (samt expansionen Livet i Lägenhet i The Sims 2 för att kunna bygga lägenheter där). Har du Kvällsnöjen så kan du ta dig en titt på den här guiden: 

http://thesims.ifokus.se/articles/4f95aa83d3b4fd62dc002dc9-skapa-egna-lagenheter-i-kvallsnojen?articles-2

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

hejsvejs123
12/17/14, 4:24 PM
#6

De andra spelen vet jag inte men man kan bygga lägenheter med andra simmar (NPC) i The Sims 3 med olika fusk utan kvällsnöjen, det är riktigt roligt eftersom man har så nära grannar då! :)

Annons:
Officielle
12/17/14, 4:45 PM
#7

#5 Ska titta på guiden direkt! Tack! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

SegerSims
12/19/14, 2:26 AM
#8

Började undra varför min lägenhetsartikeln inte länkades till i början av tråden, men den dök upp tillslut. 

Så visst kan man fixa lägenheter till sims 3 men dessvärre inte besöka sina grannar som på 2:an.

Upp till toppen
Annons: