Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 18538 ggr
iiichigo
12/28/14, 10:07 AM

Handla i the Sims 4

Hej!
Jag fick ÄNTLIGEN köpt the sims 4 igår :)
Men jag har en undran - min sim odlar själv frukt o grönsaker av frön som hon köpt, men jag undrar hur man får tag i andra? Kan man handla i en mataffär i spelet?
Jag lyckas inte hitta den isf .. 

Tacksam för svar :)

Hälsningar Astrid :)

Annons:
Ikajo
12/28/14, 10:38 AM
#1

Du använder datorn och beställer frön. Annars måste du ge dig ut i världen och leta efter buskar och annat du kan skörda.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

modellmannen98
12/20/21, 5:41 AM
#2

När det gäller att gå till mataffären och köpa frön så undrar om jag kan handla matvaror i the sims 4 i vilken värld som helst?
Och var kan jag hitta en matbutik i så fall.

  • Redigerat 12/20/21, 5:43 AM av modellmannen98
Marbi
12/20/21, 2:40 PM
#3

Man handlar mat genom att klicka på kylskåpet och beställa hem varor som sen levereras till din sims hem.

modellmannen98
12/21/21, 4:40 AM
#4

Men handlingar som jag kan utföra utan att beställa hem genom kylskåpet utan kan åka med simmen ut i världen till en mataffär. Finns det i the sims 4?

Mitchika
12/21/21, 11:53 AM
#5

#4: Nej, det finns inte. Inte en typisk mataffär. Har du expansionen Lantliv så kan du åka till en marknad i Hönsevad och köpa saker från marknadsstånd där och där finns det matvaror som dina simmar kan använda till matlagning, men det är det enda såvitt jag vet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

modellmannen98
12/22/21, 3:24 AM
#6

Det ska finnas flera allmänna tomter i Willow Creek tror jag att grundspelets värld heter. Finns det någon matbutik i en av de tomtarna då?

Så du är helt och hållet raksäker på att det inte finns någon matbutik att gå till i the sims 4. För du säger att det är det enda såvitt du vet.

Annons:
Mitchika
12/22/21, 3:43 AM
#7

#6: Extremt säker. Alternativet att kunna köpa matvaror i marknadsstånd och dylikt lades till i expansionen Lantliv. Innan dess köptes allt man behövde i matväg automatiskt från kylskåpet när man lagade mat. Om man inte räknar med hämtmaten som simmarna kan ringa och beställa. Jag tror även att dom kan ringa och beställa matvaror numera, men jag vet inte hur det fungerar i enbart grundspelet då funktionen kom ut i samband med Lantliv.

Har du expansionen Stadsliv ska det gå att kunna köpa lite enkla basvaror på Kryddmarknaden inne i San Myshuno. Tänk tomater, lök, morötter och dylikt. Annars vet jag inte vad mer som kan fungera som det.

Det finns inga matbutiker i The Sims 4. Marknadsstånden i Lantliv-expansionen är det närmaste vi har.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: