Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2776 ggr
Skogsraah
12/28/14, 11:52 PM

Legacy i Sims 4 - tråkigt?

Hej på er!

Skrev just liknande i min första legacy-berättelse i Sims 4 som ligger ute här i forumet, men tänkte kolla läget med er andra simmare hur ni känner för detta. Är det lika roligt med legacy i Sims 4?

Jag har fått uppleva att jag tröttnar enormt snabbt. Jag ser nästan bara nackdelar, och det är skittrist och jättekonstigt(?!) eftersom Sims 4 ska vara ett bättre spel. Blir inte klok på det.

Nackdelar:

 *Inga småbarn

*Få egenskaper som dessutom är rätt tråkiga

*Ingen "slumpa egenskaper"

*Jobbigt/tråkigt att få bra betyg i skolan

*Otroligt tråkigt att kvarteret inte lever på samma sätt

*Tråkiga svenska namn… (herregud, ni har väl sett)

*Inget släktträd. Förstår fortfarande inte varför det inte kunde behållas!

*Simmarna typ ler hela tiden. Gör det svårt att föra en vidare seriös story xD

*Få legacy-tomter som blir enormt tråkiga snabbt. 

*Svårt att hitta tonåringar?

*Stereomusiken speedas upp i samma takt som man speedar spelandet - skittråkigt om man vill lyssna på musiken medan man spelar. 

.. och det tråkigaste av allt. Barn kan inte ärva onaturliga hårfärger!! Detta är helt förfärligt i min värld. Samma bör ju vara med ögon.

Listan kan antagligen göras mycket, mycket längre. Ville nog bara ventilera lite. Menar inte att Sims 4 i helhet är tråkigt, utan just detta med att spela i generationer osv. Sedan har jag spelat i princip uteslutande legacy i snart 10 år, så jag kan ju bara vara allmänt less också… Dela gärna med er om vad ni tycker eller bolla fördelar och nackdelar! Hade tyvärr bara nackdelar nu. Låter skittråkigt, jag vet. Mest troligt kommer det bli så mycket roligare efter det kommit ett par expansioner 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Bara Anna
12/29/14, 7:04 AM
#1

Smaken är väl som baken heter det väl? Jag skall inte säga att jag tycker det är roligare att göra en Legacy i Sims 4 (Just nu har jag iofs bestämt mig för att fortsätta med min Immortal Dynasty som är ngt annorlunda), men det är inte tråkigare heller - bara annorlunda! :-)

-Småbarn: Guuud så skönt att slippa det mekket! Även om det fortfarande känns lite off med baby ----> barn på en gång!

-Släkträd kan lika gärna göras i ett externt program typ FamilyEcho.

-Fördelen med kvarteren just nu är att du ALDRIG behöver komma till en plats och det är helt tomt på simmar att interagera med som så ofta hände i Sims 3….

-Tonåringar - ja, definitivt ett problem! Men det finns vägar runt det. Googla på Sims 4 Storyprogression DIY för hur du fixar detta!

-Vet inte om jag tycker att mina simmar ler hela tiden?! Försök vara lite "elak" mot dem så att de inte bara är Glada och Fokuserade. Mina klumpfötter till simmar är ganska ofta generade också och då och då gör de mer facepalm än skrattar ^^

I slutändan så är det förståss bara du som kan bestämma om du tycker det är roligt att spela. Men med risk för att låta som en stor fan-girl av Sims 4: Hade inte Sims 3 utan några som helst expansioner varit minst lika tråkigt att spela???

PS Inte riktigt samma sak kanske - men det finns en slumpgenerator här för barnens egenskaper:

http://www.simslegacychallenge.com/sims-4-legacy-challenge-random-trait-generator/

DS

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
12/29/14, 12:15 PM
#2

#1 Kul att höra lite positiva inputs :) Jag tycket personligen nu när jag spelat legacy i Sims 4 ett tag att det blir rätt orealistiskt och "plötsligt" med ett barn som hoppar upp ur en vagga och att en ålder inte alls finns. Allt ur berättandets perspektiv. Annars - allmänt spelmässigt - kan jag dock tycka på vissa sätt det är skönt att slippa dem. Har använt family echo som alternativ till släktträd, men jag vill ju kunna hålla koll i spelet utan klistra in bilder själv… Visst kan man ju skriva upp om det är många partners och barn hit och dit, men känns fortfarande märkligt att de inte tyckte det var värt att behålla det i spelet. Kan väl inte ha varit en svår process? Vill helst inte behöva installera saker eller modda spelet för sånt som redan fanns där i tidigare generationens Sims, men värt att kika på. Visst att det här är ett annat spel, men EA måste ju ändå förstå att de flesta spelare vill att det liksom ska byggas vidare från Sims 3. Att det blir lite tokigt att ta bort för oss självklara saker och funktioner som funnits där i tidigare spel. Haha, jag antar att jag sköter mina simmar "för bra" då de bara fånler jämt med tänderna ;) Men ja, allt detta kan absolut ha att göra med att jag behöver köra något annat än legacy, eller en annan typ av legacy!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[skorped]
12/29/14, 1:30 PM
#3

 släktträd och småbarn kunde dom haft kvar och satsat lite mindre på känslorna

Bara Anna
12/29/14, 3:44 PM
#4

Det jag pratar om är ingen mod, utan en "fuskkod". Så du behöver inte installer något alls! Random Legacy och Immortal Dynasty finns ju också där kanske ID är mest annorlunda för dig.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
12/29/14, 3:52 PM
#5

#4 Okej! Det låter ju bättre 🙂

Ja jag ska undersöka lite olika utmaningar… Finns ju många bara man kikar runt!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Skogsraah
12/29/14, 7:22 PM
#7

#6 Ah, Immortal Dynasty? 🙂Verkar intressant

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Skogsraah
12/31/14, 2:19 AM
#8

Får jag fråga dig Bara Anna om du har svar på några frågor ang Immortal Dynasty? (Eller någon annan, kände inte för att skapa en ny tråd…)

Vad jag förstår måste alla simmar bo kvar på tomten som någonsin flyttats in eller fötts. Men HUR funkar det? Jag menar, alla generationer ska ju bli odödliga, och det ryms väl inte hur många simmar som helst i hushållet - som vanligt? Jag kanske har missuppfattat något, men det känns som att det blir en sjujäklars mycket jobb med tillslut alla åtta generationer, deras barn, partners… Ojoj 😮 Har jag missuppfattat något?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
12/31/14, 8:07 AM
#9

Inte alla i en generation - utan en från varje generation, nämligen den förstfödde! Och ja, det blir nog en hel del meck med att hålla koll på alla, antagligen därför den finns i Challenge sektionen….;-) Kan lägga en översättning av reglerna långt ner på min Att Göra Lista nästa år så att flera kan få läsa!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Simzie
12/31/14, 10:02 AM
#10

Jag tycker bebisarna i sims 4 är mycket sötare

Simzie🌈

Upp till toppen
Annons: