Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1143 ggr
Blanksteg
12/30/14, 2:39 PM

Lenovo G505 till The Sims 3?

Hej!

Jag saknar verkligen The Sims 3 och skulle vilja börja spela det igen. Tror ni att det går att spela The Sims 3 (jag kan nöja mig med att bara spela grundspelet) på min dator som är av modellen Lenovo G505? Jag hittar inte de rätta specifikationerna till datorn, då de jag hittar via google inte stämmer överens.

Jag körde dock den där system requirement-appen, enligt den så är min dator såhär:

RAM: 16 GB
Free disk space: 756 GB
Video RAM: 4 GB
Pixel Shader Version: 5
CPU: AMD A6-5200 APU with Radeon(TM) HD Graphics
CPU-speed: 2.0 GHz Performance Rated at: 4.5 GHz

Enligt appen så är min dator kompatibel med The Sims 3 (dock bara 35% på Videocard och 46% på CPU). Står även 47 % godkänt och 53 % icke godkänt.

Jag har läst ett fåtal omdömen om datorn, där personerna skrivit att de kan spela The Sims 3 utan problem på datorn.

Jag vill bara inte att datorn till slut ska bli seg. Kommer väl dock försöka begränsa spelandet till helgerna.

Men vad tror ni? Vågar jag köra The Sims 3 på den?

Annons:
[xMondSy]
12/31/14, 12:23 AM
#1

Du kan ju allting prova och går det inte eller att den blir helt för seg så kan du ju alltid avinstallera? jag läser väldigt sällan kraven, funkar de inte så var ju de synd. Jag installerade the sims 3 + universitetet på vår gamla laptop som är 10+ år och de funkade men segt 😊

Simzie
12/31/14, 11:31 AM
#2

Jag vet inte….

Simzie🌈

Blanksteg
1/22/15, 6:45 PM
#3

Ja, det är sant. Kan ju prova =)

Men nu har jag plötsligt tröttnat på tanken om att få spela The Sims 3 igen. Har sett för mycket på youtube-videos med husbyggande i The Sims 4 :P Jämfört med dem verkar The Sims 3 jättetråkigt :P

Upp till toppen
Annons: