Annons:
Etikettövrigt
Läst 800 ggr
Skogsraah
2014-12-31 14:08

Ni som använder blogger

Jag är helt kass på denna bloggportal, trots att den verkar relativt enkel att använda. HUR får jag till en design (likt det jag sett att ni många har) med en bred header högst upp så man kan lägga in egen bild, flikar med kategorier under och en eller två sidmenyer bredvid inläggen?

Jag hittar bara förinställda teman där det inte finns plats för någon header alls. Eller så är jag bara blind. Dessutom blir bilderna jättesmå då jag testar göra inlägg. Man måste liksom klicka på dem för att de ska bli större. Jag vill att de ska vara stora direkt såklart! Tacksam för hjälp 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Skogsraah
2014-12-31 14:14
#1

Det här är det enda jag får till som är någorlunda likt och det ser INTE ut som jag vill, eller som era bloggar 😛 http://sorcerysims.blogspot.se/

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

SimsBrooke
2014-12-31 16:54
#2

Om du vill skulle jag kunna göra en video där jag visar hur jag gör? Vad jag använder till min header till bland annat Familjen Sims bloggen. Även min allmänna the sims blogg har fått sig den headern. Även mina privata bloggar har den typen av header =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2014-12-31 17:21
#3

På min Blogger-blogg med Legacy Barlow använder jag mig av mallen Häftig Ab (tror jag den heter). Jag upplever att den är ruskigt anpassningsbar. Det blir givetvis lättare när man börjar försöka och lär sig mer om hur Blogger fungerar, men jag försöker gärna hjälpa till om jag kan. 🙂

Det går att anpassa och fixa med sin header bra under "Layout"-alternativet. Sen ska du kunna redigera och anpassa dess storlek genom att justera bredderna på bloggen under "Anpassa" vid mallarna. 

Bildstorleken i inläggen kan du redigera medan du skriver inläggen. När du infogat bilden klickar du bara på den, så ska du få upp en liten meny där du kan redigera storleken på bilden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-12-31 17:43
#4

Denna tar jag hjälp utav när jag ska göra min Header =)
http://www.picmonkey.com/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Skogsraah
2014-12-31 21:55
#5

Tack hörrni! Får fortfarande inte till det med mallen… Jag gör också mina headers (hållt på och gjort headers till mina vanliga bloggar så länge) via picmonkey och det funkar jättebra 🙂 Det vet jag hur man gör.

Det är själva det att jag inte ser något "hål" för att lägga in en header just på blogger! Varit inne och försökt ändra i layout, men förstår inte hur jag ska få in en tom box där uppe så jag kan lägga in en egen bild. Suck. Finns liksom inget utrymme. Har hållt på att försöka fixa halva dagen med lade ner. Får se hur jag gör 😛

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

KastKatt
2014-12-31 22:29
#6

Jag har simple, sedan har jag byggt en header tror det var 1200 x 300 pix eller liknande. Sedan laddar man upp den via layout! Ska se om jag hittar förklarande länk.

(Ser att det redan tipsat att man ska testa via layout, men vet inte om du testat det)

legacymwari.blogspot.se

Jag tror att headerns bredd beror på vilken förinställd mall man har + bredden man väljer att ha.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
KastKatt
2014-12-31 22:30
#7

Har du testat att göra så här? :)

Länk

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

SimsBrooke
2014-12-31 22:50
#8

#7 Sådär gör jag med :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2014-12-31 22:58
#9

#7 Bra länk! Precis så gör jag också. 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Skogsraah
2015-01-01 15:38
#10

Tack så mycket!! Det var ju så mycket enklare än jag någonsin kunde tro 🙂 Tusen tack för att ni är så hjälpsamma 🤗

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

SimsBrooke
2015-01-01 15:39
#11

#10 Klart vi hjälper till :D Det är sidan till för :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Skogsraah
2015-01-01 15:43
#12

#11 Hehe, det är bra 😉

En fråga till då, sen tror jag att jag har listat ut allt! För att få kategorier uppe under headern? Lägger man till en egen widget då? Krävs det att man har inlägg skrivna och lagda i de specifika kategorierna för att de ska synas överhuvudtaget? 🤔

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

KastKatt
2015-01-01 15:52
#13

Som jag har menar du? Du tar och lägger till kategorier i den avlånga avdelningen i layouten. Eller drar den från sidan upp under headern likson :)

Eller ja, det är ju inte kategorier jag har det är sidor, tror inte man kan ha kategorier. Sidorna lägger du till som ett inlägg sedan måste du klicka i varje sida under layout-inställningarna för just sidorna.

Det närmaste kategorier man kan ha är ämnen (jag har ord i olika storlekar) och det är etiketter som du lägger under varje inlägg.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Skogsraah
2015-01-01 15:57
#14

#13 Ja precis! Okej, ska undersökas. Ja men precis, det var nog mer jag sidor jag menade. Typ info-sidor om det ena och det andra. Men då måste först sidorna skapas förstår jag, sedan tar man adressen till den sidan och gör den till en widget? Sedan antar jag att man kan döpa den "sidan" så att det står typ "släktträd", också kan man klicka sig in där 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

SimsBrooke
2015-01-01 16:09
#15

Om du går in där du har layouten så lägger du bara till en gadget som heter Sidor då kan du lägga till de sidor du vill ha =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Skogsraah
2015-01-01 17:48
#16

Det ordnade sig mycket bra och är redo att köra igång med bloggen 😉

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: