Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1113 ggr
Klebold
1/3/15, 2:50 PM

The Sims 3 på MacBook pro?

Hej!
Vet inte riktigt ifall detta är rätt sida (funderade på Mac-sidan också men antog att jag skulle få mer svar här!)
Jag funderar starkt på att skaffa mig en ny dator och är relativt säker på att jag vill ha en från Apple. 
Men har nu börjat fundera på hur bra det funkar att ha Sims på en Macbook Pro 15"?

Någon som har testat och vet ifall det gör datorerna segare eller ifall spelet ofta lägger ner?

Har ingen bra Simsdator nu (den kraschar Sims oavbrutet) och vill verkligen ha en jag kan spela på och slipper spara var femte minut för att vara säker på att inte allt jag gjort försvinner. 

Kommer bara ha startpaketet och fyra expansioner. 

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Annons:
Cireea
1/3/15, 2:55 PM
#1

Jag kan inte spela sims på min Macbook längre då de med uppdateringen Yosemite tog bort en sak som heter "PowerPC" - vilket gör att spelen inte fungerar längre. 

Nu vet jag inte om det har någon betydelse hur nytt spelet är men varken Sims 1 eller 2 fungerar på Macbook. 

När jag dock KUNDE spela var det inga problem :) Jag har en Macbook Pro också och det funkar hur fint som helst att spela på den. Även Sims när det gick.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Klebold
1/3/15, 2:59 PM
#2

#1 Tack så mycket!
Kommer de fixa så man kan spela igen tror du?  :(

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Cireea
1/3/15, 3:00 PM
#3

#2 Det har jag ingen aning om faktiskt men jag hoppas det för just nu kokar jag av ilska då jag inte får spela 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Klebold
1/3/15, 3:02 PM
#4

#3 Det förstår jag verkligen! Inte aktuellt att köpa någon förrän i sommar så jag får väl kolla då ifall de fixat det!
Annars blir det nog en PC igen.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

ebbamedruby
1/3/15, 6:04 PM
#5

Jag har en MacBook air och spelar sims 3 hur bra som helst. Har även yosemite. (Macbook air har ingen skivläsare men har kopplat in en extärn eller vad det heter). Har gått typ 500 gånger snabbare än alla PCs jag haft, tar max 2 minuter att starta spelet och typ 1 att spara och stänga av. :)

Cireea
1/3/15, 6:07 PM
#6

#5 Det kan ha att göra med att ditt spel redan var installerat när dom tog bort PowerPC. Man kan inte installera spelet, det är det som är problemet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
ebbamedruby
1/3/15, 6:11 PM
#7

#6, jaha, sorry :/

Klebold
1/3/15, 8:13 PM
#8

#6 Vet du varför de gjort så?

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Cireea
1/3/15, 8:14 PM
#9

Ingen aning faktiskt. Apple är ju duktig på att ta bort saker bara för att dom kan så det skulle inte förvåna mig om det handlar om något sånt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Klebold
1/3/15, 8:16 PM
#10

#9 Jo, väldigt sant. 
Känns nästan som att de väljer att göra så bara för att bli av med så mycket PC och liknade som möjligt. 

Na, gillar inte Apple p.g.a. såna anledningar.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Cireea
1/3/15, 8:30 PM
#11

Det är därför jag inte äger någon Iphone, en mobil du inte ens kan lägga in egna ringsignaler på är ingenting för mig 😉

Macbook är något jag däremot fastnat för och istället spelar jag på min sambos stationära dator. 😃Hoppas dock dom löser det där med PowerPC då jag mer än gärna spelar på min Macbook igen som förut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: