Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 848 ggr
[WoopWoopTheSimmer]
2015-01-03 22:59

Packagekrångel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu fått lite problem med mina bråkmakar-filer. Och eftersom ingen av teknikerna i min familj vill hjälpa till får jag fråga här istället. Bilden här nedan/över är bara ett snabbt utklipp bland mina filer. Ser man på filen ikon så är det ett blankt papper med winRARs ikon i. Jag använder ju winRAR när jag packar upp filerna om dem laddas ner som ZIP eller RAR. Men jag har för mig att det bara ska vara ett blankt papper för package. Och är det kanske isåfall en anledning till att mina package-filer inte kommer in i spelet? Har funkat utmärkt på mina andra datorer (laptops alla tre). Köpte den här stationära datorn i somras av min äldre bror, då hade den knappt varit använd i ett år.

När man dubbelklickar på filerna dyker det upp en ruta där det står: '' Filen är antingen i okänt format eller skadad''. Men alla filer kan väl inte vara skadade? Har försökt att ladda ner någon fil på nytt men sedan så sker samma sak igen. Vad min dator menar med okänt format vet jag faktiskt inte. Kan också skriva till att den här datorn inte har ett giltigt operativ-system och Microsoft har blockerat nätverket för ett par veckor sedan. Men det löste ju min bror med att ladda ner något program. Kan inte heller sätta fingret exakt när den började bete sig konstigt, men jag känner att jag inte fått in något innehåll, annat än sims3pack.

Har även fyra operativ-system av Windows 8 hemma. Och isåfall skulle det underlätta att kanske installera ett sådant? Mitt spel är det inget fel på, snarare filerna. Så, jag hoppas att ni har ett svar på  mitt lilla problem. 🙂

Annons:
AilyAdams
2015-01-06 00:08
#1

Du behöver reseta protokollet för att öppna filen. Jag vet tyvärr inte hur du gör det, men det borde finnas någon tutorial på nätet om du googlar det.

Vet inte om detta kan hjälpa dig?

http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

 **************************
Heter det De eller Dem?

[WoopWoopTheSimmer]
2015-01-07 21:29
#2

#1 Jag ser ut att komma någon vart med det iallafall, får ta itu med det imorgon. Tack för ditt svar. 🙂

[WoopWoopTheSimmer]
2015-01-28 14:06
#3

Jag löste problemet med ett nytt operativ, ville bara säga det. Men tack för din hjälp #1 :D

Upp till toppen
Annons: