Annons:
Etikettövrigt
Läst 1011 ggr
Vaargen
1/4/15, 8:39 PM

the sims 3 o the sims4

Är det någon annan som blev lite besviken på the sims 4? tror nästan jag föredrar the sims 3 vad tycker ni?

Annons:
SimsBrooke
1/4/15, 8:59 PM
#1

Jag gillar både The sims 3 och The sims 4.
Det finns för och nackdelar med båda.

Nackdelen med The sims 4 är att det inte är en öppen värld som det är med The sims 3, det saknar jag grymt mycket, även toddler men jag hoppas på att dem kommer snart.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RuiXue
1/5/15, 4:04 AM
#2

Jag vart också riktigt besviken på The Sims 4 faktiskt! Känns som om man är tillbaka med The Sims fast med bättre grafik typ. Inte mycket man kan göra, man är liksom bara i sitt hus, på skola och jobb. Saknar de där öppna världarna från The Sims 3, och jag saknar fortfarande värld verktyget från The Sims 2 där man kunde göra sin egen värld och själv bestämma vart tomter ska vara och i vilken storlek! HATAR verkligen att man inte själv kan placera ut tomma tomter i världarna längre! 

Jag har bara spelat The Sims 4 i några dagar nu, köpte det nämnligen på rean hos Origin på Nyårsdagen. Visst är det roligt, och det kör faktiskt bättre på min laptop än The Sims 3 gör, men det är mycket jag saknar! Och det driver mig till vansinne att man måste aktivera humörfusket hela tiden OM man åker till en annan tomt! I The Sims 3 räcker det ju med att göra behoven statiska en gång, sedan är de så tills man antingen stänger av fusket själv eller stänger av spelet. Dessutom är det så långt fusk på 4an, först testingcheats true och sedan cas.fulleditmode innan man kan gå till brevlådan, eller klicka individuellt på simmarna!

Jennie


Vaargen
1/5/15, 6:07 AM
#3

#2 håller med :/

lilly82
1/5/15, 9:14 AM
#4

Jag tror inte man ska jämföra så mycket med ett grundspel mot ett spel som varit ute på marknaden i åratal och med massor av expansioner. Ska man jämföra borde det rimligtvis vara att jämföra Sims 3 grundspelet och Sims 4 grundspelet.

Vaargen
1/5/15, 9:20 AM
#5

#4 Jag jämför grundspelen dem har tagit bort massa viktiga funktioner i 4an..

RuiXue
1/5/15, 7:57 PM
#6

Jag jämför också helt i grunden, och min bästa beskrivning är nog "Som sims 1 med bättre grafik, och lite småplock från 2an och 3an" eftersom simmarna fortfarande åldras om man vill och det faktiskt finns humörfusk alls.

Jennie


Annons:
exitingsvillemo
1/6/15, 9:14 AM
#7

ville bara läsa tråden, då jag inte har 4:an.

Men menar ni att man alltså inte kan röra sig fritt i staden? Det känns ju som ett riktig bakkliv…

AilyAdams
1/6/15, 11:39 AM
#8

Jag läser bara tråden då jag inte har sims 4.

Spelar man bara en sim spelar det kanske inte så stor roll, men jag som ofta har flera i familjen känner att sims 4 kommer att begränsa mig. Har jag fel?

 **************************
Heter det De eller Dem?

[skorped]
1/6/15, 1:50 PM
#9

#8 du kan spela med alla dina simmar

AilyAdams
1/6/15, 2:31 PM
#10

#9 Okej, vad bra. Jag har fått för mig att när en sim lämnar hemmet så kan jag inte spela de som är kvar på tomten. Skönt att ha fel. Då kan kanske sims 4 vara något för mig i alla fall. :)

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: