Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 1856 ggr
FemFem
2015-01-06 15:57

Leva livet/Årstider?

Hej! :D

Jag har funderat ett tag på att köpa en till expansion, och de jag är mest inne på är Leva livet eller Årstider. Men jag skulle vilja ha lite åsikter från er som redan har dem! Vilket tycker ni är bäst, för- och nackdelar med spelen osv. Allt ni kan komma på! 😉 Jag har läst om båda och kan inte riktigt välja, men jag blev lite tveksam på aliens i Årstider. Jag älskar aliens men läste nånstans att man inte kan "stänga av" dem i spelet. Innebär det att de kommer att vandra runt som vanliga simmar hela tiden? Jag gillar att spela så realistiskt som möjligt nämligen.

Jag har Husdjur sen tidigare. Påverkas även djuren av vädret i Årstider, alltså att de fryser osv?

Tack på förhand! ^^

Annons:
VictoriaNyrop
2015-01-06 16:14
#1

Åh detta vill jag också jättegärna veta :)

SimsBrooke
2015-01-06 16:16
#2

Jag gillar både Leva livet och Årstider. Årstider är ju som sagt ett av de spelen som vi älskar mest vad det gäller The sims :D i alla fall är det så för mig.

Jag kan inte tycka att jag har några nackdelar med varken Leva livet och Årstider, i alla fall inte som jag kan komma på just nu =/
För mig så är det lättast att få frågor ställda så jag vet lite vad du vill ha svar på =)

Men Det med aliens, när jag har spelat har jag knappt sett dem. Den enda gången som jag får se en alien är när dem kommer till huset och studerar huset eller vad dem gör hehe.

Nu var det väldigt länge sen som jag spelade The sims 3, så det där med husdjuren kommer jag inte riktigt ihåg.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Joy]
2015-01-06 16:17
#3

Tycker verkligen du ska välja Årstider om du vill spela realistiskt, det hela blir så mycket verkligare när man spelar med fler än en årstid. Människor påverkas på så sätt att de fryser och svettas beroende på årstid, kommer dock inte ihåg om djuren påverkas. Jag har knappt märkt av aliens faktiskt :)

Leva livet är även de fantastiskt med mycket mer för de yngre i generationerna i sims. Men hade jag tvekat mellan dessa två så hade leva livet fått vänta.

SimsBrooke
2015-01-06 16:18
#4

Här har jag gjort en recension vad det gäller Årstider =) Trodde att jag hade gjort en för Leva livet men det har jag inte gjort ännu, men ska försöka ta hand om det när jag får tid efter flytten =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FemFem
2015-01-06 16:31
#5

Tack för alla svar! Bra recension #4

Ska försöka komma på lite konkreta frågor:

1. Är det lätt för simmen att dö av kyla eller värme? Hur länge måste de vara ute för att dö? Om man råkar glömma typ ytterkläder menar jag. Dör de om de t ex går till skolan utan ytterkläder på vintern?

2. Så aliens är typ som i TS2, att de kan komma till tomten och föra bort simmarna? Om de står och kollar i teleskopet?

3. Hur lätt är det för en sim att träffas av blixten?

4. Vad krävs av datorn för att köra Årstider?

Jag kollade även på Kvällsnöjen nyss och tyckte det verkade rätt kul också. Vad tycker ni om det?

SimsBrooke
2015-01-06 16:43
#6

#5 Tack så mycket :D
Svar på dina frågor!
1. De måste vara ute ett tag innan de börjar frysa, är dem ute för länge så blir dem blå och blir liggandes på marken och då behöver man en annan sim som tinar upp simmen med en fön =).

2. Ja dem kan komma när du kollar i teleskopet, men dem kan komma till tomten utan att någon kollar i ett teleskop.

3. Jag tror det är mer vanligt att träd blir träffade av blixten än simmarna faktiskt. Jag tror jag har haft mer träd som träffats av blixten och börja brinna, än att simmen blir träffad. Jag tycker det är väldigt sällan som de blir träffade av blixten i alla fall.

4. Du kan testa din dator om den klarar av spelet på Can you run it Alla The sims spel är ju krävande för din dator att spela =)

Kvällsnöjen är roligt också, men jag skulle nog rekommendera Årstider, Leva livet och sedan Kvällsnöjen. I Leva livet som en annan sa är mycket till för de små liven =) Det finns otroligt mycket för småbarn upp till åldring att göra =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[mitzylinnea]
2015-01-06 16:44
#7

Hästar påverkas av vädret! Dom blir rädda av åska! :)

FemFem
2015-01-06 16:50
#8

#6 Tack för svaren! 😃

#7 Hur löser man det? Räcker det med ett stallbås de kan gå in i, eller måste det vara tak och väggar?

SimsBrooke
2015-01-06 16:55
#9

#8 Man bygger ett stall med tak och väggar så dem kan gå in om de vill de =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FemFem
2015-01-06 17:30
#10

#8 Oki!

Nu är jag säker på att det blir Årstider. ^^ Jag är pepp på att köpa det! 😍 Men det står Tillfälligt slut på cdon, finns det någon annanstans man kan köpa det (nytt spel)?

SimsBrooke
2015-01-06 17:45
#11

#10 Det finns både Spelbutiken och discshop

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RuiXue
2015-01-07 05:24
#12

Man kan köpa digitalt direkt på Origin med!

Jennie


FemFem
2015-01-17 23:26
#13

En liten uppdatering: Nu har jag beställt Årstider! Är superpepp, it's gonna be awesome! 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: