Annons:
Etikettövrigt
Läst 2389 ggr
Yoshiii
2015-01-09 12:31

Gör ditt Origin konto säkert!

Jag har just haft ett långt samtal med EA support, då det visat sig att någon hackat sig in på mitt Origin konto. Den här människan har bytat både namn och födelsedatum, användarnamn och dessutom lagt till en extra säkerhet som gjorde det omöjligt för mig att komma åt mitt konto: hen har lagt till sitt eget marockanska mobilnr, så säkerhetskoden för att logga in har kommit till hens mobil. Jag ringde så fort supporten öppnade, och väntetiden låg bara på runt 10 min. Fick ett väldigt gott mottagande och killen jag pratade med var väldigt tydlig med sina instruktioner, följde mig från steg till steg, och nu har jag äntligen åtkomst till mitt konto igen! Det hela började med att jag fick en del mail, där det stod att mitt försök att byta email adress var lyckat. Där fanns också med en länk, som jag kunde trycka på om jag ville behålla tidigare mail. Jag tryckte på länken, och var lite smått förvirrad. Tänkte att det säkert bara var ett misstag. Men när jag på kort tid fick fler av dessa mail på följd, så försökte jag logga in på mitt konto. Det var då jag såg att jag behövde en säkerhetskod för att logga in, en kod som skickades till någon annan. Jag vill därför varna er andra, och se till att ni gör allt så att ert konto är säkert!! Trodde aldrig detta skulle kunna hända mig - jag har anti virus program och är väldigt noga med vad jag lägger till i min dator. Nu kan det ju också vara så att problemet ligger hos EA, och deras Origin, vilket gör det extra viktigt att ni håller koll själva, och gör ert konto så säkert som möjligt! Så jag rekommenderar att ni kopplar ert mobilnr till Origin, så att ni loggar in med en säkerhetskod varje gång! :)

Annons:
[xMondSy]
2015-01-09 17:16
#1

Bra med påminnelser ibland på hur lätt ens konton till diverse sidor kan lätt bli hackade!  Så en stor tumme upp att du ville dela med dig :)

Shalin
2015-01-09 17:37
#2

Tack så väldigt mycket för att du berättade detta. Jag ska göra mitt account mera säkert :)

Edit: Äsch jag kunde inte ändra något. Jag kommer inte ihåg svaret på min säkerhetsfråga :( Jag får fixa det nån annan dag, för nu stod det man skulle få vänta på någon som skulle ringa upp om 138 min.


RuiXue
2015-01-09 23:29
#3

Mitt Origin blev hackat i Februari förra året! Några jäkla FIFA14 idioter… De köpte skit till FIFA14 för över 6000kr! Så för allt i världen, spara ALDRIG betalningsuppgifter på Origin! 

Jag fick tillbaka varenda krona men det tog ett tag och flera räkningar blev av förklarliga skäl försenade med!

Jennie


Shalin
2015-01-10 12:26
#4

#3 Nej men fy så tråkigt! Det finns så mycket idioter här i världen. Tur du fick tillbaka pengarna iallafall, men gud så jobbigt.


RuiXue
2015-01-15 20:56
#5

Det var, ursäkta ordvalet, ett rent helvete innan alla pengar var tillbaka till kontot! Flera telefonsamtal för att kolla med Origin (de var supertrevliga), kolla internetbanken hur mycket som försvunnit och hur mycket som kommit in igen. Fick även byta mitt kort!

Både jag och kundtjänst på Origin var överens om att FIFA är ett jävla aber rent ut sagt! De flesta av deras ärenden med hackade konton har med FIFA att göra! Vore bra om enda sättet att köpa skräp i FIFA vore genom sådana där gift cards man får köpa i GAME butikerna och andra fysiska spelbutiker!

Jennie


Upp till toppen
Annons: